Wysłany: Czw Maj 16, 2013 06:22 [klimatyzacja problem]
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
witam państwa, mam problem w swoim R75 a dokładnie chodzi o klimatyzacje. wczoraj bylem napełnić klimatyzacje bo już słabo chłodziła. po napełnieniu klimy czynnikiem tzn przeszedł cały proces klimatyzacja dalej nie chłodzi tak jak powinna. sprężarka chodzi, wentylator tez ale z nawiewów leci lekko schodzone powietrze. mechanik rozłożył ręce i powiedział ze to może być wszystko. zaczął wymieniać ze sprężarka daje za małe ciśnienie, albo za duże, czujnik klimatyzacji, ale nie wie gdzie on jest, albo osuszacz ale tez nie wie gdzie on jest. czyli nie wie nic i na dodatek skasował 150 zl. a klima jak chodziła tak chodzi tak samo. dość dożo wczoraj czytałem na forum odnośnie klimy ale ja już się w tym wszystkim pogubiłem. zrobiłem test klimy jak opisano, ale u mnie wychodzi 00. panowie od czego zacząć, bo już mi ręce opadły i nie chciałbym się narażać na koszty tzw pseudo mechaników. czy jak bede chcial wymienic czujnik cisnienia to bede musial spuscic czynnik?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 16, 2013 06:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Odradzam wymienianie części na ślepo - będzie to kosztowne
Na forum wiele informacji już jest, jeżeli one Ci nie wystarczą to lepiej jedź do specjalisty od klimatyzacji, nie do mechanika który od szefa dostał automat do nabijania klimy (głownie do nabijania kieszeni kasą) i umie tylko zapuścic program w tym automacie. W większości przypadków nie mają oni nawet naprawdę podsawowej wiedzy.
Zrobili test szczelności azotem np.?
Ile maszyna wyciągnęła czynnika i oleju i ile potem specjalista nabił?
Masz wydruk z tej maszyny?
Jeżeli chłodzi klima ale słabo chłodzi, przyczyn może być wiele np:
zapchany osuszacz (jest wkręcany wkład w skraplaczu - chłodnicy) Wymiana jego jest kosztowna. Wymagane rozszczelnienie układu - mało prawdopodobne
Uszkodzony zawór rozprężny ( mocowany przy parowniku w kabinie) - on powoduje roprężanie czynnika i schładzanie.
Regulator w sprężarce, który decyduje o tym jaka wydajność kopresora ma być - Ty masz w aucie kompresor o zmiennej geometrii (wydajności 5-100%). Więc jak regulator poszedł to może dawać cały czas na 5%
bluetom2! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum