Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997
Witam...;]
tak jak w temacie pekl mi przewod na kolanku tu gdzie wchodzi on w blok silnika przed czujnikami od temperatury. Jak to mozna naprawic? Ciezko jest dostac nowy waz a jak juz to jest on strasznie drogi (ok 150zl) chcial bym zaoszczedzic troche kasy a nie za kawalek gum tyle bulic.
Myslalem zeby dokupic takie kolanko i zlaczyc te przewody np zlaczka miedzana, zlaczke przetrzec papierem gruboziarnistym zeby byla bardziej chropowata i scisnac to dwiema opaskami. Jak myslice bedzie to dobre rozwiazanie, zadziala to?
Moze macie inne pomysly?
Ps. taki waz nie bedzie pasowal np od R 400?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 30, 2011 14:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Niestety nie ma...
chcialbym to naprawic tak zeby to wytrzymalo bez kupowania nowego weza bo z tego co sie orientuje sa strasznie drogie. ewentualnie moze uzywke kupie ale tez niewiadomo na co trafie
Mam identyczny problem - zakupiłem używany aczkolwiek jego stan pozostawiał wiele do życzenia pomimo zapwenień sprzedawcy o dobrym stanie.
Wszelkiego rodzaju taśmy, bandaże do węży chłodnicznych także odradzam - po pewnym czasie od temperatury i cisnienia zaczynajać przeciekać.
mietekpl, nie znalazlem nowego weza tez sie obawim stanu tych uzywek zrobilem tak jak pisalem na poczatku na zlaczke miedziana na zlaczeniu troszke tak jak by sie lekko "pocilo" ale dodatkowo zlaczenie zakleilem silikonem wysokotemperaturowym i jak narazie dziala nie ma oznak przecieku a zrobialm juz ok 100km na bardziej sportowej jezdzie jak ta moja konstrukcja wytrzyma to nie bede wymienial na nowy waz, chyba ze gdzies znajde uzywke w stanie mnie zadowalajacym
[ Dodano: Sob Paź 01, 2011 15:02 ]
leszczu napisał/a:
Gdzieś niedawno był temat, że ktoś naprawiał taki waż tylko, że w R25. Może warto poszukać
O korozji elektrolitycznej i galwanicznej kolega nie słyszał? Powstanie ogniwo. Aluminium będzie się utleniać, podczas gdy elementy miedziane będą zarastać produktami utleniania tegoż aluminium. W rezultacie może to doprowadzić do rozszczelnienia układu chłodzenia.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Cos tam slyszalem ale przeciez to nie nastapi odrazu z dnia na dzien, trzeba troche czasu a do tej pory to juz wymienie ten przewod Narazie nie mam czasu sie za to zabrac i taka prowizorke zrobilem zeby mozna bylo jezdzic
chodzi ci pewnie o to ze nie bede mial plynu w ukladzie i przegrzeje silnik. Narazie moje "dzielo" dziala tak jak trzeba a przed i po jezdzie sprawdzam szczelnosc tego zlaczenia i stan plynu i jest OK.
[ Dodano: Sob Paź 08, 2011 17:14 ]
mietekpl napisał/a:
zakupiłem używany aczkolwiek jego stan pozostawiał wiele do życzenia
Od wewnetrznej strony bylo widać pęknięcia(takie jakby powierzchniowe), dla pewności użyłem tej taśmy do węzy chłodniczych, niestety niedlugo po tym uwidocznily się pęcherze... Dalszej jazdy nie ryzykowalem.
Na reklamacje było już niestety troche za późno, no ale widać za bardzo zalezalo mi na czasie i zainstalowalem to co miałem...
Witam panowie, proszę o pomoc, doradztwo.
Kilka dni temu musiałem pojechać do klienta 25 km od biura w jedną stronę.
Jak tylko do niego dojechałem zauważyłem dym spod maski.
Pękł wąż górny między chłodnicą a silnikiem.
Kiedy wszystko ostygło potraktowałem szczelinę mocną taśmą, dolałem wody i wio na najbliższą stację po płyn.
Niestety kiedy pokonałem kolejne 20km (wiem że prawdopodobnie przez to mam po samochodzie) byłem już w domu zostawiłem samochód.
Na drugi dzień naprawiliśmy węża dolaliśmy wody i wygląda na to że silnik jest zatarty.
Do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego dostaje się olej, prawdopodobnie w jakiś sposób olej dostał się do układu chłodzącego.
Proszę o doradztwo czy wiecie, co może być przyczyną, czy jest to możliwe i opłacalne do naprawienia? Dzięki z góry.
Skąd wiesz że jest zatarty ?
Myślę że nie zatarł by się ponieważ jest smarowany olejem.
A wskazówkę temperaturu wody obserwowałeś ?
Doprowadziłeś pewnie do przegrzania silnika.
Jeśli w zbiorniczku masz olej to na pewno w wyniku przegrzania awarii uległa uszczelka pod głowicą, tamtędy dostaje się olej do układu chłodzenia.
Koszt naprawy uszczelki pod głowicą może wynieść około 800-1500 zł ciężko jednoznacznie określić.
A tak na przyszłość załóż nowy temat bo podpięłeś się pod pięć innych.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum