Wysłany: Pon Cze 03, 2013 14:55 [ R 420 Di ] Chrobotanie przy kręceniu kierownicą
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam wszystkich.
Jak w temacie, panowie podczas kręcenia kierownicą (szczególnie podczas ruszania lub wolnej jazdy) słychać taki dziwny chrobot. Jak już troszkę rozpędze autko problem znika. Troszkę pogrzebałem na forum i mam zagwozdkę czy będzie to płyn do wspomagania a może jakieś łożysko się sypło? Zeszłego lata na przeglądzie mechanik sugerował że jakiś tam przewód od wspomagania lekko się "poci" i trzeba by było go oddać do zakuwania.... Sprawe pokpiłem i może to to? Latem płynu miałem ciut poniżej dolnej kreski, teraz jest widoczny już tylko w dole zbiornika (na poziomie tego "odpływu" ze zbiornika) więc dolać napewno trzeba. Tylko czy to pomoże na "chroboty" i czy taki płyn będzie ok:
- Mobil ATF 320
I Jeszcze jedno. Czy mogę pomieszać czerwony z niebieskim? Nie wiem co mam tam wlane wzrokowo ciężko określić, spróbuje jeszcze zamoczyć papierek może wyznam jaki był wlany. Uff, to tyle może gdzieś ktoś już wyczerpał ten temat - ja nie znalazłem. Pomóżcie laikowi zanim znów da się oskubać w warsztacie.
Z góry dziękuje za każdą radę i pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 03, 2013 14:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 94 Skąd: WWA
Wysłany: Pon Cze 03, 2013 16:49
"Chrobotanie" występuje prawie zawsze kiedy poziom płynu jest poniżej normy więc dolej i sprawdź efekt. No i oczywista sprawa, jeśli jest gdzieś wyciek to trzeba zlikwidować nieszczelność. Jeżdżąc z takim ubytkiem ryzykujesz życiem pompy.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 94 Skąd: WWA
Wysłany: Pon Cze 03, 2013 17:07
Każdy olej klasy dexron 3 będzie dobry.
Co do mieszania nie jestem pewny, ale oleje tego samego typu raczej są mieszalne i zdecydowanie lepiej dolać tymczasowo niż jeździć z ubytkiem.
U mnie jest na dnie zbiorniczka wiec moze być że to jest przyczyną. Jutro zakupię i uzupełnie i zobaczymy jaki będzie efekt. Dziękuję panowie za pomoc . Pozdrawiam
Jeśli stało się to nagle to dokładnie pooglądaj układ, szczelność, wycieki jak radzą koledzy... Miałem zimą sytuację, że wąż pod wpływem zimna spadł i cały płyn mi wyleciał na drodze, na szczęście blisko od miasta, ale skoro ubyło to z jakiejś przyczyny.
Witam
Układ odpowietrzony, olej uzupełniony i cisza przy skręcaniu aż miło
Teraz trzeba zaobserwować gdzie jest ewentualny wyciek i się go pozbyć. Dzięki wielkie za wszystkie porady, temat uważam za zamknięty.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum