Wysłany: Czw Maj 16, 2013 00:24 [R420] Niuanse tarcz i klocków hamulcowych
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,
Tym razem nie chodzi o polecenie tej, czy innej marki producenta.
Mój samochód to R420 si '99 rok 2.0 benzyna 136 km.
Wybierajac tarcze i klocki hamulcowe zachodzę w głowę, o co chodzi z tymi systemami Akebono, TRW, Lucas i Griling. Często w opisach klocków i tarcz pojawia się magiczne "ABS". Czy to ma jakiś wpływ na dobór tarcz i klocków. I dlaczego z przodu mam mieć tarcze wentylowane, a z tyłu pełne. Przepraszam, ale nie kumam. Czy ktoś mi to krótko wyjaśni? Pozdrawiam, Wiktor.
Ostatnio zmieniony przez witsok Czw Maj 16, 2013 08:13, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 16, 2013 00:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tarcze przeznaczone dla systemów ABS muszą być mocne, na nich pulsacyjnie zaciskają się z z dużą siłą zaciski. Choć teoretycznie te bez napisu ABS też powinny normy spełniać. A wentylowane na przód stosuje się ze względu na siły działające na przednie hamulce, podobnie jak w motorze przód auta przyjmuje na siebie większość obciążenia, przód się bardziej grzeje, dlatego też wentylowane szybciej się chłodzą. Tylnym nie potrzeba takich dodatków.
ps. nie musisz mieć wentylowanych, mogą być zwykłe dobrej klasy i też będzie ok
ps.ps. ja kupiłem Mikoda GT Sport Series 282mm wentylowane i nawiercane, 150zł sztuka - polskie - opinie o nich różne i dobre i złe, zrobiłem na nich już 35tys. i wszystko jest ok
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 94 Skąd: WWA
Wysłany: Sob Maj 18, 2013 16:05 Re: [R420] Niuanse tarcz i klocków hamulcowych
witsok napisał/a:
I dlaczego z przodu mam mieć tarcze wentylowane, a z tyłu pełne. Przepraszam, ale nie kumam. Czy ktoś mi to krótko wyjaśni? Pozdrawiam, Wiktor.
Fabrycznie z przodu były wentylowane lub lite w zależności od wersji silnikowej.
Skuteczność hamulców w wersjach z litymi tarczami w przodu jest bardzo kiepska, szczególnie przy dynamicznej jeździe, tarcze się grzeją na maksa.
Z tyłu występowały tarcze lite lub bębny, nie było wentylowanych. Siła hamowania nie jest rozdzielana równo na osie (przód ma większe obciążenie) - stąd takie rozwiązanie.
Jeżeli w Twojej wersji silnikowej/wyposażenia są wentylowane z przodu i lite z tyłu to tylko się cieszyć że nie trzeba nic kombinować z przerabianiem.
Co do producenta to jestem za tym aby stosować tarcze i klocki firmy która stworzyła układ hamulcowy w danym aucie, w przypadku Lucasa - TRW.
[ Dodano: Sob Maj 18, 2013 17:05 ]
kruszan napisał/a:
ps. nie musisz mieć wentylowanych, mogą być zwykłe dobrej klasy i też będzie ok
Jeżeli ma fabrycznie wentylowane to nie włoży litych bo zaciski są inne
No nie wiem czy dobrze zrozumiałem, czy chodzi o sam fakt wentylowania - tarcze podwójne czy o fakt nawiercania/nacinania. Bo oczywistym jest, że jeśli teraz są lite to musisz lite kupić, lub jeśli wentylowane to wentylowane. Czyli taki sam standard.
Na zestawie TRW tarcze/klocki śmiga wspaniale.
ewentualnie tarcze TRW + klocki ATE (tak mam w tej chwili).
Porównywałem naocznie i namacalnie tarcze/klocki TRW i ATE:
między tarczami nie widać było różnicy w użytych materiałach i wykonaniu, a TRW były sporo tańsze, więc wziąłem.
Klocki ATE są twardsze w moim odczuciu niż TRW i mniej pylą (również w moim odczuciu).
Muszę dodać coś niestety w temacie. Właśnie dostałem telefon z warsztatu. Dokładnie po 2 latach i około 22 tys. mam tarcze z przodu do wymiany. Szczególnie od strony wewnętrznej pojawił się taki rant, że klasyfikują się już do wymiany. Klocki jeszcze na parę tys. by starczyły, ale też wymieniam, bo nie ma sensu zaraz robić drugi raz. Także tarcz TRW jednak nie mogę polecić, mimo że hamowało się świetnie.
Zobaczymy jak spisze się cały zestaw ATE, na szybko tylko to mają na stanie z lepszych.
może te klocki ATE są naprawdę (za) twarde... jeszcze, gdyby nadmierne zużycie było z jednej strony... a tu dopytywałem się, bo nie mogłem uwierzyć i powiedzieli, że z obydwu stron. Może coś nie tak przy produkcji, nie wiem.
Sam też czułem rant od zewnętrznej, więc jestem w stanie uwierzyć. Zresztą chłopaki znają się na robocie, jeżdżę do nich od lat.
[EDIT] Mam już te stare tarcze TRW, faktycznie są zużyte, zwłaszcza od strony wewnętrznej. W wolnej chwili pomierzę suwmiarką, ale wyglądają naprawdę na zmęczone.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum