Wysłany: Pią Cze 14, 2013 21:29 [R416 Si] - zgasł i nie odpala, wysokie obroty
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Na wstępie chciałbym się przywitać
Chodź to mój pierwszy post to forum przejrzałem już wzdłuż i wszerz
Otóż kupiłem okazyjnie Roverka 416 Si z 1996 z kilkoma usterkami. Większość usterek wyeliminowała wymiana ECU na używany zestaw z allegro.
Pierwszy problem to wysokie obroty na biegu jałowym. Otóż na zimnym silniku jest wszystko OK trzyma około 1000 obrotów później jest już tylko gorzej i obrotomierz na rozgrzanym silniku zatrzymuje się na około 1750. Obroty te nie są stabilne i delikatnie falują. Dziwna rzecz dzieje się po włączeniu klimatyzacji obroty spadają o około 750 i strasznie dławi to silnik. Przepustnica i silniczek krokowy zostały przeczyszczone jednak nie przyniosło to żadnych rezultatów i zostały wymienione na używki ze szrotu jednak problem nadal pozostał.
Drugą usterką jest gaśnięcie silnika po dodaniu gazu do dechy. Dzieje się to zarówno na biegu jałowym jak i na obciążeniu. Jeżeli dodaje się stopniowo gaz to samochód można wkręcić na najwyższe obroty jednak po mocniejszym wciśnięciu gazu coś jakby zalewało silnik, można wtedy dodawać gazu jednak silnik już nie chodzi równo i dąży do zgaśnięcia, a na dodatek strasznie wali benzyną. Nie jest to strasznie uciążliwe po prostu trzeba się pilnować z pedałem gazu. Po wykasowaniu błędów, auto nie zbiera żadnych błędów do momentu owego wciśnięcia pedału do dechy. Wtedy na Bosch KTSie pokazuję następujące błędy:
3. Usterka nieznana
14. Czujnik cisn. w rurze dolotowej
Na rozgrzanym silniku czujnik temperatury dolotu powietrza pokazuje 65 stopni. Nie wiem czy to normalne.
Podczas dodawania gazu było widać spadek ciśnienia w kolektorze ze 100 MPa do nawet 20MPa. Również nie wiem czy to normalne.
Jednak dziś podczas powrotu z diagnostyki auto z gasło i nie chciało już odpalić. Zostało doholowane na moje podwórze. Z pierwszych oględzin wynika, że iskra jest jednak jakby nie dostawał paliwa.
Nadmienię jeszcze, że auto pali grubo ponad 10l. Nie wiem ile dokładnie bo jestem jego posiadaczem od niespełna 2 tygodni.
W ostatnim tygodniu wymieniony zostało:
ECU + immo ( o identycznych numerach ) - naprawiło to usterkę z niezałączającą się pompą paliwa oraz odcinanie samochodu przy 4k obrotów.
Sonda lambda - poprzednia utrzymywała stałą wartość napiecia, ta ładnie oscyluje od 0.1V do 0.9V
Przewody na NGK
Świece na NGK
Kopułka
Palec
Krokowiec
Przepustnica
Wszystkie filtry i płyny
Czujnik temp wody
Proszę o pomoc bo już kończą mi się pomysły.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 14, 2013 21:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wężyki są czyste i drożne oraz dobrze wpięte.
Poprzedni ECU pokazywał identyczne błędy Więc albo miałem takiego pecha i trafiłem na taki z uszkodzonym MAPsensorem. Mogę spróbować wrócić do poprzedniego ECU i zobaczyć czy chociaż odpali.
Chciałem wymienić ECU razem ze sterownikiem immo
Jednak wątpie żeby to było przyczyną zgaśniecia i dalszego nieodpalania.
Sprawdzałem jeszcze świece i są suche jak pieprz. Zaczynam się zastanawiać nad pompką paliwa. Co prawda słychać jak się załącza po przekręceniu zapłonu jednak może już nie dawać odpowiedniego ciśnienia. Odkręce jutro listwę wtryskową i zobaczę czy cokolwiek tam dolatuje.
[ Dodano: Sob Cze 15, 2013 12:58 ]
Po wymianie ECU dalej to samo... Nie pali. Kreci ale zadnego odzewu. Ktos ma jakies pomysly?
Dzięki za rady. Auto na plak odpaliło bez problemów. Idąc tym tropem doszedłem do niepodających paliwa wtrysków okazało się, że pompa paliwa się najprawdopodobniej zapowietrzyła. Zdjąłem bak i moim oczom ukazała się pompka paliwa, a w jej obudowie nie było paliwa. Zalałem do pełna obudowę pompki i silnik odpalił bez problemów po czym po 3 minutach chodzenia zgasł i znowu wysuszył obudowę pompki... W baku jest około 10 litrów paliwa.
Macie jakieś pomysły?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum