Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam.Wiem ,ze był nie jeden juz taki temat,ale nie mam czasu aby szukac.A wiec prosze o porade.Mam problem ze sprzeglem.Zostało wymienione w moim r75 kompletnie wszystko.Skrzynia biegow,kolo dwumasowe,wysprzeglik ,sprzeglo oraz pompka sprzegla.Teraz w Maju wymienilem pompke i robi sie pedal sprzegła coraz bardziej miekki.Obawiam sie ,ze za jakis tydzien stane gdzies i juz nie wcisne ani jednego biegu.W maju gdy mechanik mi wymienil pompke nie włozyl gumki do zbiorniczka co spowodowalo zapowietrzeniem sie sprzegla.zaprowadziłem znowu i zosatała wlozona guma i odpowietrzony układ.Do dnia dzisiejszego od naprawy minelo moze z miesiac czasu,a pedał z dnia na dzien robi sie coraz bardziej miekki.Co moze byc grane.Czy znowu sie zapowietrzyl układ,a moze zly nalany plyn? Napewno nie zalał Shella,bo mowil lecz nie pamietam co tam wlal.Prosze o porade,bo juz moja cierpliwosc dobiega konca z moim autem.Od kupna cos sie dzieje a raczej z biegami mam problemy.
Ostatnio zmieniony przez dzidek76 Czw Cze 27, 2013 17:34, w całości zmieniany 5 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 26, 2013 17:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
brak gumki nie powoduje zapowietrzania się układu ( jeśli mówimy o tym czopku pod górną zakrętką).
Poszukaj płynu na połączeniu silnika i skrzyni ( czasami oszczędzanie przy zakupie wysprzęglika (britparts) powoduje szybki powrót problemu)
Próbuj ponownie odpowietrzyć układ.
Powodzenia
W maju byla wyjmowana skrzynia biegow i wysprzeglik nic a nic sie nie poci i wyciekow nie bylo.A co do gumy to jesli nic niema wspolnego z zapowietrzeniem sprzegla to poco ona jest?
Najpierw posprawdzaj wszystkie miejsca możliwych wycieków
-pompka sprzęgła podłuż pod pedały karton i pojeździj bo jak jest mały wyciek to wsiąka w dywanik
-złączka wysprzęglik-pompka owiń szarym papierem tojletowym
-na łączeniu skrzyni i silnika czy nie ma wycieku
-przy odpowietrzniku czy się nie poci też owiń papierem
Jak już wyeliminujesz wycieki
-układ odpowietrz od strony odpowietrznika tak jak tu opisałem
Obie metody odpowietrzania są dobre ale jak ktoś odpowietrza od strony pompki i w dodatku robi to sam to może przynieść marne rezultaty (idzie się poprostu zamotać przy kolejności dolewania ,wciskania ,wyciągania pedału sprzęgła oraz zakręcania i odkręcania odpowietrznika) Jeden zły ruch i zaciągniesz powietrze do układu ,a wtedy wiadomo
Guma spełnia ważną funkcję w pompce więc nawet nie myśl o jej wyrzuceniu. Poczytaj mój przypadek w odnośniku wyżej. Dodam jeszcze ,że do dzisiejszego dnia jeżdżę po tym odpowietrzaniu ,a sprzęgło i wysprzęglik dalej w szafie leżą. Korek od zbiorniczka pompki trzeba do..lić za przeproszeniem , a nie aby aby dwoma palcami dokręcić.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Czw Cze 27, 2013 06:51
radi napisał/a:
Obie metody odpowietrzania są dobre ale jak ktoś odpowietrza od strony pompki i w dodatku robi to sam to może przynieść marne rezultaty (idzie się poprostu zamotać przy kolejności dolewania ,wciskania ,wyciągania pedału sprzęgła oraz zakręcania i odkręcania odpowietrznika) Jeden zły ruch i zaciągniesz powietrze do układu ,a wtedy wiadomo
Już bez przesady... Za każdym razem jak odpowietrzałem roiłem to w ten sposób i sam... Jakoś zawsze mi to dobrze wychodziło i nie miałem z tym problemów
Ciekawe jest to, że nasze rovery potrafiły 7-8 lat jeździć na oryginalnym sprzęgle i pompce od nowości i żyły. Po wymianie pompka potrafi umrzeć w 3 miechy...
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pią Cze 28, 2013 08:20
Dawidovs napisał/a:
Ciekawe jest to, że nasze rovery potrafiły 7-8 lat jeździć na oryginalnym sprzęgle i pompce od nowości i żyły.
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Ja się dokopałem do informacji, że 40% R75 miało jeszcze gwarancyjnie wymieniane pompki sprzęgła w Wielkiej Brytani.
dzidek76 napisał/a:
Zabawne.Pompka w maja jak pisalem byla wymieniona na nowa a wiec wykluczam aby to ona byla przyczyna
Widać nie wiele wiesz o tym aucie i problemach z pompką
Wygląda na problem z pozbyciem się powietrza z układu. Nie masz wrażenia, że jak popracujesz trochę układem (naciśniesz kilka razy w czasie jazdy sprzęgło) to pedał zaczyna twardnieć?
Ja bym zaczął od ponownego odpowietrzenia układu metodą tradycyjną
Dolać płynu do zbiornika, włożyć gumę, zakręcić zbiorniczek, nacisnąć/podnieść kilka razy pedał przytrzymać, a w tym czasie druga osoba, ogarniająca klucze płasko/oczkowe niech zwolni odpowietrznik. Procedurę powtórzyć 2-3 razy uzupełnić płyn w zbiorniku i testować.
Jeśli problem ustąpi, a wróci za kilka dni, może to być uszkodzony odpowietrznik na wysprzęgliku. Ja tak sobie właśnie uszkodziłem ten element, ale właściciel warsztatu jakoś mi to ogarnął Oczywiście u mnie płyn się sączył delikatnie, ale zapowietrzanie następowało mimo niewielkiego ubytku płynu - może zasysał jakieś powietrze lewe z okolic odpowietrznika, ale nie wiem, czy to była bezpośrednia przyczyna. W każdym razie, udało się to naprawić. Potem weszła pompa od BMW, wysprzęglik się rozleciał, przyszedł nowy, też padł, wróciła oryginalna pompa, jeździło 2lata i wszystko padło po raz kolejny. Także tego....
Teraz mam nowy wysprzęglik, starą pompę (którą zregenerowałem sam z kolegą Tomim). Pewnie niedługo padnie i ona, ale mam gdzieś dwie od Bonckiego i może skuszę się na tę metalową z osławionej firmy na "F"
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ciekawe jest to, że nasze rovery potrafiły 7-8 lat jeździć na oryginalnym sprzęgle i pompce od nowości i żyły.
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Ja się dokopałem do informacji, że 40% R75 miało jeszcze gwarancyjnie wymieniane pompki sprzęgła w Wielkiej Brytani.
dzidek76 napisał/a:
Zabawne.Pompka w maja jak pisalem byla wymieniona na nowa a wiec wykluczam aby to ona byla przyczyna
Widać nie wiele wiesz o tym aucie i problemach z pompką
Wiej juz sporo.Gdybys przez 1,5 roku wladowal w naprawy prawie 11 tysi to chyba juz cos wiem
Dokładnie ja też uważam ,że to zapowietrzony układ. Jeżeli miała by paść w dwa miesiące to tylko przez nieumiejętne odpowietrzanie lub wyciek. Przecież ona się też płynem smaruje ,a nic nie pociągnie długo bez smarowania nawet człowiek.
Tym bardziej ,że dzieje się to w miesiąc powoli coraz gorzej.
Ja tez wiele juz robiłem.I nawet nie chce mi sie pisac co bylo zrobione ,bo to parodia.Nawet skrzynie biegow wymienialem ,bo synchronizator mi padał.Cos mi sie wydaje ,ze ubezpiecze AC i na jakiegos dzwona bede leciał.Bo sprzedac za grosze to chyba tego nie zrobie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum