Wysłany: Pon Sie 05, 2013 14:11 [r200] temperatura
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam. Wczoraj zauważyłem w moim roverze że wskaźnik temperatury który zawsze był na środku przesunoł się o grubość wskaźnika do góry , dzisiaj po 17 km trasie znowu tak samo, wentylator chodzi, Dodam jescze ze w ostatnie upały rover stał godzinami w korkach i temperatura nie drgneła
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 05, 2013 14:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wentylator dawał radę schłodzić ?
Takie upały nie ma co się dziwić.
O grubość wskazówki to bym nie panikował, wzrosła temperatura i czujnik to pokazał, ważne że wentylator się włączył.
Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku i na razie tyle. Ja tu nie widzę żadnej usterki.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Pod czerwone to nie dobrze.
Wskazówka poszła do góry łagodnie czy drgała, skakała, wskoczyła nagle ? Nie wiem jak to nazwać.
Możliwe i najczęstsze przyczyny przegrzania to:
-niski poziom płynu w układzie
-wadliwy korek zbiorniczka
-zacinający się termostat
-niedrożna chłodnica
-mała wydajność pompy wody
-niesprawny wentylator chłodnicy (czujnik wentylatora, przekaźnik)
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
dzisiaj znowu;/ rano wieczorem nie ma problemu. Teraz zowu 15 km normalka nawet swiatłka ,lekkie korki ostatnie 2 km w drodze do domu temperatura normalnie rosnie powoli czasem troche sie obizy i znowu idzie do gory. poziom plynu ok.wentylator chodzi cały czas
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Sro Sie 07, 2013 14:36
W układzie masz płyn a nie wodę Sory jeśli głupie pytanie ale to jest najczęstszym problemem kierowców właśnie w lecie Podnieś maskę w górę i sprawdź jak zachowuje się płyn w zbiorniczku, u mnie jest tak jak u Ciebie, przejadę jakąś trasę, powoli podnosi się płyn (tak cm. ponad max.) włącza się wentylator, tylko od razu drugi bieg, wyłącza się, poziom płynu spada a wskazówka od temperatury pozostaje na połowie skali, czyli lekko ponad normę. Dzisiaj zamówiłem czujnik, bo na tym są duże skoki rezystancji i nie włącza mi pierwszego biegu, może to pomoze
a czy ktoś napisał o wodzie w ukłądzie chłodzenia?
Nie wiem o co Ci chodzi ale w układzie powinien być płyn.
Twoje objawy pasują mi na niesprawną, przytkaną chłodnicę lub słabą wydajność pompy wody.
Być może masz uszkodzony korek zbiorniczka który nie trzyma ciśnienia i od wymiany właśnie tego elementu bym zaczął z uwagi na to że jest najtańszy. KLIK Nie zaszkodzi też wymiana płynu.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Czw Sie 08, 2013 20:27
U mnie jest dwa biegi dużego i jeden małego wentylatora (od klimatyzacji ) rocznik 97. Dzisiaj wymieniłem czujnik i okazało się że to nie do końca to Lipa jest z modułem przekaźników tym za zbiorniczkiem wyrównawczym z płynem chłodzącym, przekaźnik od wentylatora nie zwiera. Z kolei jak podłączyłem w jego miejsce moduł ten z za komputera, wentylator na pierwszym biegu działa nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki W tym akurat przekaźnik od krokowego nie rozłącza i czasami na zgaszonym silniku krokowy brzęczy Postaram się obydwa wymienić, ale na pewno wsadzę czujnik wentylatora z Golfa III, bo te 105 C to trochę za późno. Jakiś trójnik się skręci i do starości pochodzi
robsson78, o takich np. wkręcanych w chłodnice albo zakładanych na wąż, które po osiągnięciu 95 C się zwierają a gdy temperatura spada do 90 C z powrotem rozwierają. Jak kupiłem swojego Rovera miałem założone taki psełdo-wynalazek. Wystarczy podpiąć go na wyjście ECU w miejscu gdzie pojawia się minus załączający wentylator. Moim zdaniem mało przydatna modyfikacja, chodź może służyć jako zabezpieczenie gdyby czujnik temperatury nawalił.
Nie chcę tu wchodzić w jakieś przepychanki bo nie to jest istotą tego postu ale jeśli włącznikiem wentylatora chłodnicy jest czujnik temperatury ECU o symbolu MEK100060 to włącza on wentylator przy osiągnięciu 102 C http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Nie Sie 11, 2013 13:37
Racja, nie ma co się spierać
Sirk napisał/a:
miejscu gdzie pojawia się minus załączający wentylator
I tu mam coś skopane, są dwa przewody do wentylatora, czarny i niebiesko różowy. Po ustawieniu miernika na brzęczyk i sprawdzeniu z akumulatorem, czarny okazuje się minusem i sygnał jest na nim cały czas. Po rozebraniu modułu za zbiornikiem z płynem wyrównawczym, i zwarciu przekaźnika wentylatora na niebiesko różowym pojawia się plus i wentylator działa. Długo byłem przekonany że tak jest bo wentylatory mi się załączały z klimą i bez klimy, teraz z kolei nic nie rozumiem A co do biegów to prostuje :u mnie pierwszy to sam wentylator chłodnicy, a drugi to wentylator chłodnicy i klimatyzacji razem Sory za wcześniejsze wprowadzanie w błąd
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum