Wysłany: Nie Cze 30, 2013 19:59 [r25] Problemy z obrotami - czy to wina krokowca?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2003
Witam, zawracam głowy szanownych forumowiczów z powodu bardzo przykrej przypadłości mojego roverka a mianowicie, podczas jazdy wszystko jest si do momentu wciśnięcia pedału sprzęgła co oczywiście w połączeniu z pedałem hamulca powoduje zbyt wielki spadek obrotów (gdzieś 400) i motor nie jest w stanie wyciągnąć i gaśnie. Krokowy chodzi ładnie, wymoczony dodatkowo w benzynie (tylko, bo to ten nierozbieralny ) tzn, moge tylko się domyślać że dobry, ale wykręcony po przekręcaniu zapłonu ładnie chodził, płynnie wysuwał itd. Owa sytuacja najczęściej zdarza się przy ,,puszczaniu,, z niskich obrotów, bo z np 2500 spada ładnie szybko na jakieś 1100 i płynnie troszke wolniej zjeżdza na 900, ale z 1300 spada na 400 i psuje moje nerwy.. Brak większego falowania czy stania na wyższych obrotach (więc licze że tps odpada)... Na włączenie klimy też reaguje spadkiem i podciągnięciem... Od czego zacząć szanowni panowie?? Krokowy do śmieci??(żal bo chodzi ) A może wie ktoś jakie powinny być napięcia na tps w tym modelu?? Czy może jest jakaś inna możliwość??
Ostatnio zmieniony przez Adrian Pon Lip 01, 2013 06:27, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 30, 2013 19:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przeczyść przepustnicę, może pomoże Sprawdź czy dolot jest szczelny, wszystkie gumowe rurki czy nie mają na opaskach luzów, na ciepłym silniku najlepiej.
Odłącz aku jak będziesz czyścił przepustnicę, później doczytaj boa ja nie pamiętam już jak skalibrować przepustnicę, manualnie to było zdaje się przekręcić zapłon na I nacisnąć 5x gaz do oporu i wtedy nie pamiętam wyłączyć zapłon i włączyć odpalić czy od razu odpalić
Czyszczone:/ (choć było czysto )... Wskazania z tps od 0.54 do 3.86Ω jak dobrze pamiętam i dobrze mierzyłem (dwa dolne piny) wężyki jeszcze dokładnie przejże i spsikam jakimś odtłuszczaczem całość i zobaczymy czy kolektorem jakiejś lewizny nie bierze... Nowy objaw to na gazie (sekwencja) lekko się dławi po dotknięciu gazu, delikatne dotknięcie a obroty spadają i dopiero w góre, ale to może gazu sprawa jest bo na benzynie tego nie zauważyłem... Mniejsza o gaz, to już gazownika sprawa:) będzie walczył w sobote:) Wszystkie objawy podaje na benzynie żeby nie było zamieszania...
Też tak stawiałem, tylko że chodzi fajnie jak odłącze czujnik temp silnika i podłącze... Ale jak podczas jazdy jest to nie wiadomo... Spróbuje skombinować ze szrotu na podmianke i zobaczymy...
[ Dodano: Pon Lip 08, 2013 06:54 ]
Ku mojemu zdziwieniu, problemy ustały.. Może czyszczenie przepustnicy i krokowca pomogło, może wkońcu dotarła tam gdzieś ta oliwka... (oby to nie było przejściowe:)) Mimo wszystko dzięki za zainteresowanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum