Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR IDT] Dymi na czarno
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR IDT] Dymi na czarno
Autor Wiadomość
yamakazi 



Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 9



Wysłany: Czw Sie 08, 2013 12:41   [MG ZR IDT] Dymi na czarno
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam wszystkich od pewnego czasu mój Mg ZR zaczął dymić na czarno po depnięciu powyżej 2,5 tys obrotów dymi jak lokomotywa :) tak myślę czy to są oznaki kończącej się turbiny ? Czy może coś innego ? dodam ze sprawdzałem i oleju mi nie ubywa w silniku i jak przy gazuje na luzie to węże puchną pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 08, 2013 12:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 08, 2013 16:34   

ten typ tak ma :) norma nie ma sie czym przejmowac;p
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Czw Sie 08, 2013 18:23   

Jaka norma? Chyba w jakichś zaniedbanych trupach... Sprawny IDT nie powinien puścić wyraźnego dymka.
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Sie 08, 2013 19:09   

marcin316, kazdy diesel puszcza dymka no chyba ze ma filtr......
yamakazi, sprawdzić możesz jeszcze wtryski, ewentualnie przegonić go na trasie ;) mój SDi dymil jak lokomotywa do czasu przejazdu po autostradzie;) cala sadza wygoniona...
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Czw Sie 08, 2013 19:16   

To mój widać jest jakiś inny... Sprawny IDT dymi ZNACZĄCO mniej niż SDI. Z pozycji kierowcy praktycznie nigdy dymka nie widać.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Sie 08, 2013 19:58   

Julek, te po tuningu tak maja mi na serii nigdy ani dymka nie puscil
 
 
 
yamakazi 



Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 9



Wysłany: Pią Sie 09, 2013 14:37   

to nie jest dymek tylko dym mniej dymie sąsiadom jak pale zimom w piecu :) a tak serio to na pewno coś się popsuło bo jeżdżę tym autem już 4 lata i teraz dopiero tak zaczął dymić na czarno widzę w lusterku kłęby dymu jak depnę mocniej powyżej 2,5 tys a przedtem chodził dobrze i dymienie było nie widoczne a co do przegonienia to już go przegoniłem po autostradzie dłuższy odcinek z 160 km na godzinę
Chester to mówisz ze to może też być spowodowane wtryskami ?
a można sprawdzić to jakoś samemu czy są sprawne ? [/b]
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pią Sie 09, 2013 14:54   

marcin316 napisał/a:
Sprawny IDT dymi ZNACZĄCO mniej niż SDI

Mi wogóle auto nie dymi.Od ponad dwoch lat jak go mam, nie byłem na ekspresówce, autostradzie.
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Sie 09, 2013 18:28   

A co ze spalaniem? (jesli trzyma norme to olał bym temat,diesel kopcic musi) ;-)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Nie Sie 11, 2013 12:03   

Pawkaz napisał/a:
marcin316 napisał/a:
Sprawny IDT dymi ZNACZĄCO mniej niż SDI

Mi wogóle auto nie dymi.Od ponad dwoch lat jak go mam, nie byłem na ekspresówce, autostradzie.


W IDT względem SDI poczyniono kilka modyfikacji celem zmniejszenia zadymienia spalin, mianowicie wyższe ciśnienie wtrysku i udział wskazań przepływomierza w dawkowaniu paliwa. Z tego co wiem w SDI przepływomierz służył w zasadzie sterowaniu EGR i nic więcej.

Nie bagatelizowałbym dymienia o którym pisze autor wątku. Jak za autem jest chmura to na pewno jest coś nie tak. Wtryski można sprawdzić i wyregulować za około 100zł. Najlepiej zacząć diagnostykę od rzeczy najtańszych. Szczelność układu dolotowego, stan filtra powietrza, olej w przewodach powietrznych za turbiną...
 
 
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sie 12, 2013 07:59   

Sugeruję przyczynę z doświadczenia: niewielkie (ok. 4 cm) pęknięcie gumowego węża łączącego intercooler z kolektorem dolotowym. Powyżej 2,5tyś. robiło się czarno, węże wykazywały szczelność. :)
 
 
yamakazi 



Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 9



Wysłany: Pon Sie 12, 2013 19:16   

Marcin 316 tak mnie zastanawia bo napisałeś żeby sprawdzić
" olej w przewodach powietrznych za turbiną..." mógłbyś to rozwiną dokładnie co mam tam sprawdzić ?

[ Dodano: Pon Sie 12, 2013 13:43 ]
Svirus napisał/a:
Sugeruję przyczynę z doświadczenia: niewielkie (ok. 4 cm) pęknięcie gumowego węża łączącego intercooler z kolektorem dolotowym. Powyżej 2,5tyś. robiło się czarno, węże wykazywały szczelność. :)

a też odczuwałeś jakby był słabszy ?
To czyli najlepiej było by ten gumowy wąż rozkręcić z tych opasek wyciągnąć i sprawdzić wizualnie czy gdzieś pod spodem nie jest pęknięty w niewidocznym miejscu bo takie sprawdzanie nic nie daje że wąż puchnie ?

[ Dodano: Pon Sie 12, 2013 20:16 ]
Kolego Svirus to należy Ci się piwo ;) odkręciłem wąż i jak pisałeś był uszkodzony pod spode na zgięciu tak ze nie było widać :) na razie doraźnie naprawiłem go taśma izolacyjna bo nie mam możliwości go wymienić i już nie dymi a za miesiąc wymienię go na inny :) Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za pomoc
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Sie 12, 2013 20:04   

yamakazi, połataj go jak się da jakimiś akcesoriami FMIC'a są mocniejsze od ori, a taniej to często wychodzi :ok: .
 
 
 
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sie 13, 2013 07:37   

Żaden problem:). Najważniejsze, że bolączka znaleziona. Potwierdzam również co Kolega bociannielot mówi odnośnie zabawek FMIC'a. Inne rozwiązania nie mają tutaj zastosowania zwłaszcza jak pedał gazu lubi wpadać w podłogę;). Niestety po naprawach doraźnych skończyło się na kupnie nowego węża (oczywiście świnka skarbonka była mega zadowolona). Pozdrawiam:)
 
 
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Wto Sie 13, 2013 14:04   

ajj przepraszam zapomnialem ze ja po tuningu;p
 
 
 
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sie 13, 2013 14:17   

nie no skądże... przecież każdy z nas wie, że jedyne zmiany jakie można wprowadzać w samochodach to opony sezonowe i wymiana ilości paliwa ;)))) ))
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 2.0 sdi] dymi na czarno
rafal_13 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Sty 08, 2010 10:51
Brt
Brak nowych postów [R-200 1.4 16v 98R] Dymi na czarno jak Diesel
kolin Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Cze 09, 2008 22:14
Zukowaty
Brak nowych postów [ R25 2.0idt 01r ]dlaczego dymi na czarno
adczy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Lip 31, 2007 13:17
adczy
Brak nowych postów [R220] Mocne kopcenie na czarno
empi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 73 Nie Sie 28, 2011 11:36
Raptile
Brak nowych postów [214si] kopci na czarno, zwiekszone spalanie
rychu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Gru 26, 2011 18:41
cyziek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink