Wysłany: Czw Sie 01, 2013 18:23 [R 75] Uboga mieszanka i wypadanie zapłonu
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam chciałem się poradzić ponieważ walczę już z roverem sporo czasu. Rover 75 2.0 benzyna. Ostatnio zaczął wypadać zapłon na 3 cylindrze. Wymiana świec i kabli na nowe nie przyniosła rezultatu. Rover kopci i strzela w wydech (pryka). Zamiana wtrysków miejscami nie przynosi rezultatów, cewki również były przestawiane miejscami i nadal wypada zapłon na 3 garze. Jedynie po wypięciu wtyczki od wtrysku lub przewodu świecy silnik działa normalnie nie kopci i nie strzela. Świeca na cylindrze 3 jest biała natomiast świece pozostałych cylindrów są pokryte lekkim nagarem. kompresja na wszystkich garach jest ok 13 więc też ok. Sondy lambda również ok. uszczelki kolektora wymienione na nowe. Błędy wykryte przez ELM 327 to P0303 cylinde 3
P0174 fuel trim too lean. Mieszanka musi być dopalana w wydechu i stąd te szczały. Proszę o poradę czy ktoś miał podobny problem?
Płynu chłodzącego oraz oleju nie przybywa i nie ubywa. Dzisiaj wymieniłem oringi wtryskiwaczy i problem ubogiej mieszanki znikł (listwa przeciekała). Pozostał problem wypadania zapłonu na 3 cylindrze i wystrzałów w wydechu. W poniedziałek wyjmuje silnik bo coś zaczęło kopcić z pod pokrywy zaworów przy okazji sprawdzę dokładnie rozrząd.
Ostatnio zmieniony przez oloko3 Sob Sie 03, 2013 18:11, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 01, 2013 18:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jaki stan płynu chłodniczego??? Jaki kolor dymu z wydechu????
Tez mam elma i u mnie błąd P0174 oznaczał padnięty vis power sprawdź obstawiam ze nie działa.
Podaje rozwiązanie mojego problemu o którym kiedyś pisałem na forum. Rozwiązaniem problemu była wymiana wałka rozrządu na jednej z głowic. Problem pojawił się po zmianie i ustawieniu rozrządu. Mechanik, który wcześniej remontował silnik, założył jeden wałek z wersji silnika 2.5 litrowej. Dało by się na tym jeździć ale trzeba by było przestawić koło rozrządu jednego wałka wydechowego o kilka stopni ze względu na różnice w wałkach między silnikiem V6 2.0l a 2.5l. Podkreślę, że wcześniej auto jeździło na takiej konfiguracji. Silnik wymontowałem ze względu również na zużyte sprzęgło i wyprzęgnik. Mój ROVER posiadał chyba wszystkie typowe usterki dla tego modelu był strasznie zaniedbany, nic w nim nie było wymieniane na bieżąco przez poprzedniego właściciela. Po kilku wizytach u mechaników, żaden nie chciał podjąć się naprawy argumentując, że nie ma części do tego modelu, że drogo itp. Postanowiłem więc wymienić samodzielnie zużyte elementy po kolei oraz zrobić konserwację podwozia aby doprowadzić samochód do ładu. Wszystko zajęło mi 2 miesiące a wymienione elementy kosztowały ok 3200 PLN zawieszenie, sprzęgło, rozrząd, farby, elementy instalacji LPG, termostat, wszystkie płyty i filtry, 3 zamki(udało się naprawić), kolektor ssący, wentylator, klamki, klimatyzacja. Większość części załatwiłem z anglika. Samochód kupiłem świadomie z usterkami za okazyjną cenę niemniej jednak jak bym miał go naprawiać w warsztacie musiałbym się go pozbyć ze względów finansowych. Niżej zamieszczam filmik z naprawy, może komuś pomoże w naprawie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum