Forum Klubu ROVERki.pl :: [r214Si] jak wymienić linkę sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r214Si] jak wymienić linkę sprzęgła
Autor Wiadomość
piotrekko2 



Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 4



Wysłany: Pon Wrz 09, 2013 09:32   [r214Si] jak wymienić linkę sprzęgła
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

witam,

proszę o info w jak sprawnie wymienić linkę, doczytałem się, że należy zdjąć obudowę filtra powietrza.
jak w miarę sprawnie wymienić linkę?
dzięki

pzdr
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 09, 2013 09:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mi-lu 




Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 13
Skąd: Luboń

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 10, 2013 00:44   

Hej! więc tak, wyciągasz akumulator, ściągsz obudowe filtra powietrza(te 4 klipsy) wyjmujesz filtr, odkręcasz dwie śrubki od strony obudowy akumulatora(jeśli sie nie myle klucz 10) i ostrożnie unosząc ten plastyk od strony skrzyni zsuwasz go z rurki przy chłodnicy, jeśli zrobisz to umiejętnie sam wyskoczy :mrgreen: i już widzisz ładnie skrzynie, jeśli jestes sam, musisz sobie czymś skierować wajche sprzęgła w strone kabiny by móc zdjąć linke z łapy sprzęgła, jeśli z kimś poproś by kilka razy wdusił sprzęgło byś zaobserwował ruch wajchy i zablokował ją lub przytrzymał na moment, gdy już to zrobisz, sciągnij koniec linki z łapy(wyciągnij troszke i przesuwając w lewo natrafisz na rowek przez który wyjdzie. Kolejny krok to położenie się pod kolumnie kierowniczą i wyczucie gdzie kończy sie góra pedału i zdjęcie linki z haczyka u jego końca, obejrzuj dobrze nową linke a będzie Ci to łatwiej zrobić:) jeśli już to zrobisz wróć pod maske i zdejmij gumę z ściany obok Serva (być może będzie trzeba szarpnąć) i wysuń linkę z rynny. możesz ją spokojnie wyciągnąć z auta:) ta daaa:)
założenie bardziej irytuje ale dasz rade:) zaczynamy, pierw chwyć za grzybek linki i te częśc linki która wchodzi w tuleje skrzyni, wykonaj kilka ruchów jakbyś chciał wyciągnąc linke z pancerza. efektem tego ruchu ma być zgniot spręzyny(skrócenie pancerza), mi to bardzo ułatwiło to co będziemy robić dalej, oczywiście jeśli nie chcesz nie musisz jej ściskać, poprostu mi było łatwiej:)
zaczynamy w odwrotnej kilejności, wkładamy linke do rynienki w ścianie auta, ważne by trafić do runienki a nie obok, jeśli trafiłeś umieść linke w tulei skrzyni w tkiej pozycji w jakiej była ta stara(przełoż pod rurkami chamulcowymi), wciśnij dobrze częśc pancerza w ścianie i załóż gumę, następnie wejdź do auta i zaczep koncowke linki o pedał, i ustaw go a pozycji puszczonego sprzęgła(bo lubi wpaść), pozostaje najtrudniejszy krok czyli zaczepienie o łape (tutaj przyda sie to ściśnięcie spreżyny przez które skrócił się pancerz i mieliśmi więcej Linki więc i więcej pola manewru), jeśli masz zablokowaną łapę w pozycji wciśniętego sprzęgła poprostu zachaczasz linke, jeśli nie, musisz ją jakoś podważyć(wcisnąć sprzęgło) by móc to zrobic :lol: jesli to już masz, popuść łapę i idź do auta wcisnąć sprzęgło kilka razy, samoregulator powinien ładnie naciągnąć linke, jeśli nie, wyjdź z auta i kilka razy szarpnij za linke tam gdzie jest ta spręzyna na otulinie(tak jakbyś chciał ją wyrwać) a napewno się naciągnie, założ filtr, aku i próba generlana którą jeśli robiłeś jak pisałem przejdziesz bez szwanku :D
 
 
piotrekko2 



Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 4



Wysłany: Wto Wrz 10, 2013 10:34   

dzięki,
udało się zdjąć linkę, zamówiłem nową, ale przy okazji zajrzałem na łapę sprzęgła i chyba coś jest nie tak, jak powinno. mogę ją przesunąć tylko o 1cm, później jest straszny opór, wręcz blokada - co to może być? linki raczej nie założę nowej, bo pewnie pęknie od razu.
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 10, 2013 10:44   

Wszystko masz ok, pedał sprzęgła ma spore przełożenie i dlatego możesz wcisnąć sprzęgło bez prbolemu i ruszyć tą łapę. Wysprzęglenie ręcznie łapą sprzęgła wymagałoby ogromnej siły.
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 10, 2013 10:47   

piotrekko2 napisał/a:
mogę ją przesunąć tylko o 1cm, później jest straszny opór, wręcz blokada - co to może być?.

Zapewne docisk sprzęgła, a dokładniej łożysko oporowe opiera się o słoneczko na docisku sprzęgła. Zastanawiasz się co z tym zrobić? Najlepiej nic, bo tak być.
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
mi-lu 




Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 13
Skąd: Luboń

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 10, 2013 10:51   

Pęknie? Stara nie pękła a nowa pęknie? O ile dobrze Cię rozumiem to chodzi Ci o luz który jest ok, chodzi o to, że lapa jest cofnięta i w tym momencie łożysko nie dotyka do słoneczka sprzegła, i ten 1cm to jest to odsunięcie od słoneczka jak nie masz założonej linki, jak ja ściągniesz to lapa jest luźna, dopiero ten mega opór to jest wciskanie sprzegła:-) gdyby szło lekko pewnie sprzęgło by Ci puszczało, ja zdejmujac linke musiałem się wspomoc breszka:-) więc to jest ok jak dla mnie:-) poza tym jeśli wcześniej było ok to nie kombinuj:-)
 
 
piotrekko2 



Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 4



Wysłany: Wto Wrz 10, 2013 11:08   

stara linka pękła, dlatego ją wymieniam. ok, więc nie ma strachu skoro ten mega opór to normalka, założę nową i powinno chulać :) .
jutro dam znać jak poszło.
dzięki

ps TRW AUTOMOTIVE GCC1846 będzie ok?
 
 
Spiro 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 204
Skąd: Warszawa

MG ZR

Wysłany: Sro Wrz 11, 2013 12:15   

Powinna być OK, sam ostatnio wymienialem bo mi pekla wlasnie na TRW.
_________________
Music Sounds Better With...Me ;-)
 
 
piotrekko2 



Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 4



Wysłany: Czw Wrz 12, 2013 10:32   

wszytko poszło sprawnie, teraz chula.
mam wrażenie, że sporo lżej chodzi sprzęgło. ale trochę szarpie na dwójce - może kwestia nierozgrzanego wozu/gazu.
dzięki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] jak wymienić linkę gazu?
karieska Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Lut 26, 2010 17:52
leszczu
Brak nowych postów [214i 1998r.] jak naciągnąć linkę sprzęgła?
leszek95b Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Maj 01, 2009 23:10
MaReK
Brak nowych postów [R214si] pytanie o linke ręcznego
pcmirek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sob Lip 10, 2010 14:33
igorka21
Brak nowych postów [R214SI] Jak wymienić pompę wody
dozowacz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Gru 30, 2014 16:09
dozowacz
Brak nowych postów [R214Si 99] Regenerować czy wymienić rozrusznik?
grzwag Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Maj 28, 2008 16:01
azor77



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink