Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75]Odpalenie zimnego silnika problem.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75]Odpalenie zimnego silnika problem.
Autor Wiadomość
rosiu87lol 



Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 4



Wysłany: Nie Paź 06, 2013 19:52   [R75]Odpalenie zimnego silnika problem.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam, mój problem przedstawia się następująco. Po nocy uruchomienie silnika jest uciążliwe, następujące czynności które wykonuje. Przekręcam kluczyk w pozycję grzania świec żarowych, kontrolka farelki świeci się przez pewien czas po czym gaśnie. W tym momencie próbuje odpalić silnik, rozrusznik kręci lecz silnik nie odpala. Jeden ze sposobów, które pomagają go odpalić. Wyciągam wężyk paliwa (łączący filtr z pompką) z filtra paliwa, słyszę uciekające powietrze, widzę trochę paliwa, po czym podłączam go z powrotem, przekręcam kluczyk i auto odpala z dotyku. Wycieku paliwa nigdzie nie widzę. Wyżej wymieniony wężyk jest nowy, stary był przetarty. Przez resztę dnia nie mam problemu z odpalenie auta, dopóki nie ostygnie silnik. Proszę o pomoc w tej sprawie, z góry dziękuję. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez rosiu87lol Pon Paź 07, 2013 19:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 06, 2013 19:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Paź 07, 2013 22:37   

Nie masz przypadkiem mało paliwa w baku? Jeśli tak, to sprawdź, czy nie będzie lepiej jak dolejesz do pełna.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rosiu87lol 



Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 4



Wysłany: Wto Paź 08, 2013 06:47   

Gdyby to było takie proste, nie zawalałbym takim tematem forum, gdzie tematów tego typu jest od groma. Zbiornik zalewam przeważnie do pełna i nie ma różnicy czy mam pełny czy do połowy czy rezerwa się pali.

Znalazłem nowy sposób odpalania silnika, mianowicie przekręcam kluczyk w tryb zapłonu i czekam do momentu kiedy pompka paliwa (ta pod maską) przestanie brzęczeć, po czym rozrusznik zakręci dwa razy i uruchamiam silnik. Ktoś wie o co w tym chodzi? Czy tak powinno być ?
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Paź 08, 2013 07:49   

rosiu87lol napisał/a:
Czy tak powinno być ?

Nie, powinien odpalać od strzała bez względu czy jest zimny gorący czy po nocy. Nawet po nocy gdy od razu przekręcisz klucz bez grzania świec powinien łapać od razu. Jeżeli musisz wyciągać wężyk i odpowietrzać układ to masz najprawdopodobniej uszkodzony zawór zwrotny paliwa. Jest on miedzy akumulatorem a silnikiem, żeby go zobaczyć to trzeba tam trochę pogrzebać. Kolor bialo-czarny jak dobrze pamiętam
zobacz tu
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=62943
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 08, 2013 08:49   

dawidd napisał/a:
masz najprawdopodobniej uszkodzony zawór zwrotny paliwa


Też obstawiam zaworek zwrotny

Podczas długiego postoju, paliwo ścieka swobodnie w dół do baku
 
 
rosiu87lol 



Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 4



Wysłany: Wto Paź 08, 2013 11:33   

Dzięki panowie za podpowiedź, sprawdzę ten zaworek, spróbuje od jakiegoś zamiennika. Jak zamontuje to dam znać co i jak.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Paź 08, 2013 12:10   

zamienniki nie działają... ponoć. Zaworek da sie rozebrać i naprawić. Robiłem to rok temu i do dziś jest ok. Metalowa obejmę trzeba rozciąć i zaworek sie rozejdzie. W środku jest plastykowa podkładka i sprężynka - miejsce styku podkładki z czołem obudowy musi być gładkie. Później poskładałem na silikon i na opaskę uciskowa metalowa i tyle
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
rosiu87lol 



Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 4



Wysłany: Wto Paź 08, 2013 16:54   

Czytając temat z linku, który wcześniej mi podałeś, jedna z wypowiadających osób zamontowała zwykły nie "magiczny" zaworek i działa. Spróbuje wymienić jutro ten zaworek na najzwyklejszy jaki dostanę w sklepie. Jak będzie działać poprawnie to spróbuje pobawić się w czyszczenie oryginalnego. Jutro dam znać co i jak.



Nowy news. Zainstalowałem zwykły zaworek zwrotny (20 PLN) w miejsce oryginalnego pi(c)eberg (400 PLN) Po odpowietrzeniu układu paliwowego silnik odpalił, zobaczymy co się będzie działo jutro. Dam znać co i jak.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Problem z odpalaniem zimnego silnika
bartekplm3 Rover serii 75, MG ZT 28 Sro Sty 21, 2015 20:56
bartekplm3
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem zimnego silnika
oxvord Rover serii 75, MG ZT 13 Czw Kwi 12, 2012 09:43
szemet33
Brak nowych postów [R75] Wycie zimnego silnika, buczenie wspoomagania
Dawidovs Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Mar 17, 2016 14:00
Dawidovs
Brak nowych postów [R75] problem z odpaleniem zimnego auta
pajos Rover serii 75, MG ZT 38 Nie Wrz 13, 2015 14:43
tomek1haczyk
Brak nowych postów [ MG ZT-T ] Nawiew zimnego powietrza na tyl samochodu
dziej076 Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Gru 28, 2013 21:25
kosaaro



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink