Forum Klubu ROVERki.pl :: Wyciszanie wnętrza R600 - fotorelacja
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciszanie wnętrza R600 - fotorelacja

Kilka zdjęć i słów na temat wyciszania wnętrza mojego R600
Autor Wiadomość
Ziol3k 



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 13
Skąd: Przemyśl



  Wysłany: Sro Gru 16, 2009 21:27   Wyciszanie wnętrza R600 - fotorelacja

Witam,
chcę Wam przedstawić kilka zdjęć z "procesu" wyciszania mojego R600.
Każdy posiadacz SDi'ka dobrze wie wyciszenie auta w porównaniu choćby do aut grupy VW z TDI wypada słabo. Mając wolne trzy popołudnia poprawiłem trochę seryjne wyciszenie samochodu.

Zakupy zrobiłem na allegro - dużo taniej niż w sklepach u mnie w mieście.

maty bitumiczne 25cmx50cm 30sztuk x 4,5zł = 135zł
mata filcowa 1mx2m 3sztuk x 23zł = 69zł
mata polietylenowa 4mm grubości 50cm x 100cm 5sztuk x 10zł = 50zł
mata aluminium do maski silnika 50cm x 100cm 1 sztuka x 23,5zł = 23,5zł

Razem:278zł







Na pierwszy ogień poszedł bagażnik, dokładnie odczyszczony benzyną został oklejony 15 matami bitumicznymi – opalarka jest w tym przypadku niezbędna – po dobrym rozgrzaniu maty i blachy pięknie się układa i przyjmuje kształt podłoża, a nie brakuje tam przetłoczeń. Skupiłem się bardziej na prawej stronie bagażnika gdyż tamtędy biegnie tłumik. Obydwa nadkola okleiłem matami bitumicznymi, następnie przykleiłem do nich taśmą klejącą dwustronna filc, a za pomocą kleju przykleiłem dwa prostokąty filcu w „boczki”

Po wyciagnięciu tylnej kanapy dostałem się do drugiej części nadkoli – tam poszła jedna warstwa maty bitumicznej i filc. Pod kanapę dałem filc. Przy składaniu wszystkiego nie napotkałem na problemy więc można by było zastosować jeszcze jedną warstwę filcu. Tak zakończyłem pierwszy dzień prac.












W drugi dzień zająłem się podłogą. Po odkręceniu siedzeń cała tapicerka poszła w górę. Tu skupiłem się na ścianie grodziowej – po dokładnym odtłuszczeniu zacząłem naklejać maty bitumiczne – pod pedałami w niektórych miejscach jest poczwórna warstwa, pojedyncza pod nogi na podłogę. Naklejałem tak aby nic nie blokowało pedałów. Od strony pasażera poszła jedna warstwa pod komputer. Cały tunel środkowy w miarę możliwości powyklejałem kawałkami maty. Tu poszło mi 15mat. Na koniec dodatkowo na cala podłogę położyłem filc. Tutaj widać że tapicerka już trochę inaczej się układa więc w jeszcze grubsze warstwy nie ma się co pchać.
















W Trzeci dzień zająłem się drzwiami – jako że przednie drzwi miałem już wcześniej wygłuszane okleiłem je tylko mata polietylenowa grubości 4mm. Ten sam zabieg wykonany na tylnych drzwiach. Pod maskę zastosowałem matę grubości 1cm z warstwą aluminiową - ma być odporna na temperaturę.

Na tym zakończyłem wyciszanie Roverka.
Wrażenia?
Już przy samym odpaleniu silnika – dużo ciszej, na wolnych obrotach pracuje tak jakby bardziej miękko – filc pięknie tłumi dźwięk. Podczas jazdy po mieście „rzucił mi się w oczy”
ciszej pracujący wydech. Brak buczenia przy jeździe na niskich obrotach – IV bieg, prędkość 50km/h, a w środku zero buczenia – naprawdę duża różnica. Przy prędkościach powyżej 100km\h szumu od opon zrobiły się dużo cichsze - mniej szłyszalne. W środku podczas jazdy zrobiło się przytulniej –

Moim zdaniem R600 jako limuzyna zasługuje na trochę lepsze wygłuszanie, więc warto włożyć trochę pracy i pieniędzy.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 16, 2009 21:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomasz620 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 163
Skąd: Z KOBRY



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 13:53   

Ziol3k napisał/a:
maty bitumiczne 25cmx50cm 30sztuk x 4,5zł = 135zł
mata filcowa 1mx2m 3sztuk x 23zł = 69zł
mata polietylenowa 4mm grubości 50cm x 100cm 5sztuk x 10zł = 50zł
mata aluminium do maski silnika 50cm x 100cm 1 sztuka x 23,5zł = 23,5zł

Razem:278zł


Kolego Ziol3k a nielepiej było kupic troszke coś lepszego za tą kase ? Dynamat Extreme czy STP w ostatecznosci dekarke ? niejestem zbyt przekonany do tego filcu.. (jakos mi sie niewidzi a dlaczego ? ponieważ wydaje mi sie ze będzie pił wode) ale to takie moje zdanie.. ;) widziałem jakieś (chincze) "kabelki" nie KABLE tam z tyłu.. :) jaki sprzęt bedziesz montował ?

reszte zostawiam bardziej kumatym odemnie :) pozdr. i SUPER ROBOTA ;) chodź gdybym Ja miał tak rozbierac auto jak Ty.. to wytłumił bym czymś lepszym ale teraz jest po ptokach !


POZDRAWIAM Tomasz. :lol:
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Czw Gru 17, 2009 18:57   

No roboty widzę trochę było także podziwiam chęci :)
Ja w swoim planuję tylko drzwi wygłuszyć i wiązki lepiej ułożyć, ale to dopiero jak cieplej będzie.
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
Ziol3k 



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 13
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pią Gru 18, 2009 10:39   

oczywiście brałem pod uwagę użycie lepszych mat do wygłuszenia, ale za Dynamat Extreme za 300zł miałbym coś około 1m2. Za taśmą dekarską jeździłem ale i tak wyszła by drożej od mat których użyłem (ale nie neguje tego że taśma jest lepsza od najtańszych mat bitumicznych)
Co do użycia filcu - po ściągnięciu tapicerki cała podłoga była suchutka więc nie mam obaw co do nasiąkania wodą filcu. Poza tym, na zdjęciach tego nie widać ale wygłusznie w roverze wygląda następująco:
1. blacha
2. oryginalne masa wytlumiająca (w niektórych miejscach)
3. guma z cienką gąbką (prawie cała podłoga)
4. wykładzina która jest prawie cała pokryta filcem od spodu.

Filc włożyłem pomiędzy gumę a tapicerkę - więc nie powinno być problemu z wilgocią (mam nadzieje) ;P

Kabelek rca-rca to rzeczywiście zwykły "chińczyk", na zasilanie poszedł dobry kabel z tym że nie posiada ładnej czerwonej otuliny do takiej jak się przyzwyczailiśmy ;) gdyż docelowo ma inne zastosowanie niż CA.

a co u mnie gra?
przód - ALPINE SPR-17S
tył - intertechnik MDS08 w budzie BR
zasilanie - Alpine V12
jednostka sterująca - ukradli :(

Pzdr
 
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Pią Gru 18, 2009 15:12   

Kupa roboty i kupa pieniędzy bynajmniej efekt musi być zadowalający,gratki za wkład i za wykonaną robotę :grin:
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
Tomasz620 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 163
Skąd: Z KOBRY



Wysłany: Pią Gru 18, 2009 15:19   

Ziol3k napisał/a:
tył - intertechnik MDS08 w budzie BR


własnie zastanawia mnie jak to gra :smile:

Ziol3k napisał/a:
zasilanie - Alpine V12


na taki sprzęt co masz to SUPER zakup ! Alpine V12 to dobry wybór (uzywałem i wiem co potrafi) :)

ogólnie mówiac SUPER to zrobiłeś tylko minusem są kable.. szczególnie te RCA "chinche" :smile: no ale co jak co.. zrobiłeś kawał dobrej roboty.. a co do mat.. to mogłeś wybrac inne ale.. ja juz nic nie mowie heh.. :)

Pozdrawiam. Tomasz
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Pią Gru 18, 2009 18:31   

Ziol3k napisał/a:
Na tym zakończyłem wyciszanie Roverka.

Ło matko... a ja myślałem, że wygłuszyłem swojego :lol: A Ty ze swojego robisz Mercedesa :) No szacun - nie chciałoby mi się ale efekt na pewno niesamowity w porównaniu do mojego ;) Gratuluję!
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 05:59   

Ziol3k napisał/a:
jednostka sterująca - ukradli :(


Szyba "poszła"?

Ziol3k, a liczyłeś ile w sumie doszło kilogramów do wagi auta?

[ Dodano: Sob Gru 19, 2009 05:59 ]
Takimi matami wygłuszałem drzwi przednie ,półkę tylna i jej okolice.
Fajnie się to kładzie po podgrzaniu ale jak już ostygnie to lepiej nie ruszać bo pęka.
I te maty sporo ważą...
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 27, 2009 12:50   

:ok: dobra robota !

[ Dodano: Nie Gru 27, 2009 12:50 ]
u kogo się zaopatrywałeś w te maty
myśle nad app/boll
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Gru 27, 2009 13:09   

ale ten filc kupiles grybo odporny i niehigroskopijny? bo inaczej bedziesz jezdzil amfibia wywrocona na lewa strone:-D woga w pojezdzie a nie wokol niego:-) ale pozatym to niezle narzezbiles sie:-) duuużo roboty podziw:-)
 
 
Ziol3k 



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 13
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Nie Gru 27, 2009 18:00   

filo napisał/a:
Szyba "poszła"?

filo napisał/a:
...ile w sumie doszło kilogramów do wagi auta?


Wybili prawą przednią szybę:/ a całość waży coś około 20kg więc wydaje mi się że nie tak dużo.

jakub333 napisał/a:
...u kogo się zaopatrywałeś w te maty
myśle nad app/boll


Maty kupiłem na allegro u "tradetec" Znalazłem również na jakimś forum wzmiankę na temat mat app i boll że jest to to samo, więc bierz tańsze. Ja wziąłem najtańsze na allegro firmy "DELTA-PANEL" i jak dla mnie w porownaniu do APP nie ma różnicy.

hvil napisał/a:
bo inaczej będziesz jezdzil amfibia


Przypominam że takie filce sa stosowane przez producentów do wyciszania wnętrz, ale jak sie auto bedzie powoli zamieniało w amfibię to na pewno wyrzucę filc:)
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 29, 2009 15:22   

cholera amfibia właśnie mi się robi pod siedzeniem kierowcy ;(
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
aartur0000 



Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 2
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 16:26   

I jak z tym braniem wody w końcu?? Sucha podłoga w zimę była?? :o
 
 
boo12 



Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 37
Skąd: krk



Wysłany: Sro Gru 21, 2011 19:43   

jest jeszcze jeden fajny temat oklejania np drzwi które posiadają takie specjalne dziurki od spodu które odprowadzają wilgoć na zewnątrz za uszczelkę z doświadczenia wiem że pod klejone maty np w drzwiach włazi wilgoć np tłumiąc pod plastikami tylko oczywiście bo całą wentylacje sobie załatwiasz w ten sposób i roczek drzwi totalnie zerdzewiałe od wewnątrz moja rada blachę oklejacie tylko w okolicy głośnika żeby nie przenosił drgań rezonansowych a resztę tłumienia klejcie cieńsza matą na wewnętrzna stronę plastików
_________________
Kuba
 
 
kolek 




Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 41
Skąd: Piaseczno

Rover 600

Wysłany: Czw Mar 08, 2012 12:55   

dziś znalazłem u siebie w piwnicy maty z gąbki, 1cm i 1,5cm (zabezpieczone z jednej strony folią), nadaje się takie coś do wygłuszania? bo mam tego parę m2...
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 08, 2012 17:27   

W gąbkę to woda chyba wsiąknie, nie uważasz? Zainwestuj w maty APP/Boll.
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Czw Maj 17, 2012 18:53   

super robota
dzięki za fotorelacje
Mam pytanko do znawców
czym wygłuszyć bagażnik by auto jak najmniej "przytyło" ??

Co sadzicie o matach polietylenowych lub piankach z gumy butylowej
np http://allegro.pl/mata-ak...2332831745.html

http://allegro.pl/mata-pi...2347124914.html
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
pbskarpy 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 193
Skąd: Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Sro Wrz 04, 2013 09:52   

Kurde, ale lipa z tymi zdjęciami :/ Fajny temat, ziom się postarał, dodał zdjęcia, a zdjęcia 1cmx1cm!! Masakra. Na bank wrzucał lepsze zdjęcia, dlaczego teraz są małe?

I tak jest w praktycznie każdym starszym temacie. Jak one mogą służyć w przyszłości?




Oraz chciałbym się zapytać o miejsca, które są najłatwiejsze do wygłuszenia. Nie chciałbym bawić się z tym pod kanapami i na podłodze. Czy drzwi bagażnik i klapa maski powinny wystarczyć?
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Pią Wrz 20, 2013 23:24   

Coś jest chyba rypnięte na forum, bo po kliknięciu w miniaturkę otwiera się też miniaturka. Zwykle w linku jest na końcu nazwy pliku literka "m" albo "th". Jak ją usuniesz, to masz normalne zdjęcie. (otwieraj obrazki na nowej zakładce)

Przykładowo:
http://images37.fotosik.p...fa95cb6000m.jpg

oraz poprawione:
http://images37.fotosik.p...dfa95cb6000.jpg
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Montaż głośników odseparowanych 165mm - Fotorelacja
Ziol3k Car-audio, nawigacje, radia CB 26 Wto Mar 17, 2009 08:26
Ziol3k
Brak nowych postów WYCISZANIE DRZWI W R 200 ( 3 D )
Przestroga
michone Car-audio, nawigacje, radia CB 43 Czw Wrz 10, 2009 22:53
greg-si
Brak nowych postów [R75] Fotorelacja z budowy car audio
dawidd Car-audio, nawigacje, radia CB 22 Sob Mar 03, 2018 22:18
Berlo
Brak nowych postów [r400 i nie tylko] Fotorelacja, przewodnik do Car Audio :)
Zrób to sam czyli Adam Słodowy wymięka - zainteresowanych zapraszam do lektury.
MieszAs Car-audio, nawigacje, radia CB 2 Sro Kwi 29, 2009 13:44
MieszAs
Brak nowych postów {R600 Di 95r]
Radio ponneer jakie
Gość Car-audio, nawigacje, radia CB 2 Pią Gru 14, 2007 22:24
MarioNH



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink