Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 235 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Cze 30, 2013 11:08 [R25] Przeguby, półosie
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Siema,
Jak pewnie co niektórzy już wiedzą noszę się z zamiarem wymiany przegubów w moim R. Na początku miały być to jedynie przeguby zewnętrzne i padło na kombinację GSP+ wymiana gum i opasek na coś porządniejszego jednak przy zabawach z Shortem osłuchałem wszystko dokładnie i okazuje się, że wewnętrzny przegub na krótkiej osi też wydaje niepokojące odgłosy i dodatkowo ma też sporo większe luzy od tego na dłuższej półosi. Zapewne to wina zimowej przygody gdzie krótka dostała dość mocne szarpnięcie bo urwałem łapy zwrotnicy z tej strony auta.
I teraz pytania, szukać nowej półosi czy może kupić używkę za około 100 zł i wymienić w niej zewnętrzny przegub mając nadzieję że wewnętrzny będzie w lepszym stanie niż mój? Ciężko znaleźć półoś z przegubem przystosowanym do ABS-u wiec czy taka bez ABS, ale z iDT/SDi podejdzie do mojego auta po wrzuceniu na nią przegubu z pierścieniem ABS ? Jak jest z półosiami od 45 podejdą do 25 ?
Z góry dzięki za pomoc.
<pozdro>
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 30, 2013 11:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Generalnie półosie mogą zostać Twoje jeśli są proste, nie lepiej kupić 4 nowe przeguby i zrobić to raz a dobrze? bo kupisz użwykę, wydasz hajs i za chwilę to samo...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 235 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Cze 30, 2013 11:32
Pewnie że lepiej tylko z tego co mi powiedziano i po poszukiwaniach przeguby wewnętrzne są nie do dostania jako osobne części jeżeli już to z półośką. Ciekawi mnie sprawa czy z R45 iDT podeszłaby cała półoś na lolegro dostępny jest też wewnętrzny przegub z takiego auta, ale trochę jednak podejrzana sprawa, że bez półosi więc wolałbym jednak z bo zapewne półoś była na tyle zdeformowana że nie nadawała się na sprzedaż, a co za tym idzie przegub też może być już w nieciekawym stanie.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 235 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Cze 30, 2013 11:54
To już musieliby najstarsi górale mi powiedzieć bo ja nie mam pojęcia czy są takie same jedynie wiem, że całe półosie od beny do diesla nie podejdą, a jak z podmianą przegubów to nie wiem
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 235 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Lip 01, 2013 18:10
Postanowiłem jednak kupić tylko lewą (krótką) póło z którą mam problemś, a w razie problemów z którymś z zewnętrznych przegubów wymienię oba.
Tylko teraz pytanie jak wyciągnąć półoś ze skrzyni żeby nie zostawić w niej zabezpieczenia ?
Chodzi o element nr 7 pod tym linkiem:
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001058
Ma ktoś dokładną różnice jaka jest między półosią z 45 i z 25 diesla
Po wypadnieciu półóśki na zlocie i złożeniu wszystkiego na warsztacie w niedziele znowu wyleciała i okazuje się że brakuje jej 2-3 cm a nic nie wygląda na tyle przesunięte więc chce wstawić półoś z 45 bo wtedy powinna dobrze dojść ale czy ktoś mierzył obydwie ile mają?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 235 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Lip 02, 2013 05:45
OK będę działał zapewne koło weekendu
Co do oleju przy wymianie sprzęgła chciałem wymienić, ale mechanik powiedział, że olej jest w dobrym stanie i jak na razie nie ma go co ruszać.
Sorbuję metodę na przechył podnosząc z jednej strony auto kilkanaście cm wyżej tak żeby za dużo nie wyciekło ze skrzyni.
tuners napisał/a:
Ma ktoś dokładną różnice jaka jest między półosią z 45 i z 25 diesla
Po wypadnieciu półóśki na zlocie i złożeniu wszystkiego na warsztacie w niedziele znowu wyleciała i okazuje się że brakuje jej 2-3 cm a nic nie wygląda na tyle przesunięte więc chce wstawić półoś z 45 bo wtedy powinna dobrze dojść ale czy ktoś mierzył obydwie ile mają?
Sam chciałem spróbować z półosią od 45, ale na podstawie Twojego przypadku remi podpowiadał że raczej będzie ciężko podmienić,a co do luzów to założyłeś to zabezpieczenie ?
Jutro już będzie lub nie będzie montowana różnicy na oko jest około 2-3cm i tyle powinno wystarczyć mamnadzieje że wieloklin i pierścień absu na zewnętrznym będzie pasował
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum