Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam Serdecznie. Jestem nowy na forum. Zakupiłem Rovera 75 2.0 CDT w tym roku, od niedawna pojawił mi się taki problem, a mianowicie, przenoszą mi się drgania od silnika na deskę rozdzielczą i kierownicę, podczas jazdy i na postoju, drgania są wyczuwalne przy obrotach 1000- 2000. Nie wiem co jest przyczyna, wymieniłem 2 poduszki po prawej i lewej stronie. Gruszka i poduszka skrzyni. Wydaje mi się że słyszę lekkie stukanie po stronie rozrządu, czy może być to rolka i może się to ujawniać drganiami?? Przy odpalaniu silnika równie po stronie pasażera słychać głuchy stuk, przy ostrym hamowaniu i ruszaniu też. Proszę o pomoc, może ktoś miał taki przypadek, pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Piotrek75 Sro Paź 23, 2013 18:25, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 23, 2013 18:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mam kolego identyczne objawy. Walcze z tym już kilka ładnych miesięcy. Wymieniłem wszystkie poduszki silnika, wahacze, tulejki wahacza, łączniki, końcówki drążków, żaden fachowiec czy diagnosta nie może zdiagnozować przyczyny. Żona twierdzi że czuje ten stuk pod swoją nogą . Zastanawiam się jeszcze nad łączikiem który spina sanki z nadwoziem.
Też zastanawiałem się nad sankami, strasznie irytujące są te drgania, a jeśli chodzi o ten głuchy stuk, to nie zawsze występuje przy odpalaniu, czasem odpala normalnie, ale to bardzo rzadko. U Ciebie Kolego też występują drgania na kierownicy i desce rozdzielczej, czy tylko sam stukot?
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Paź 23, 2013 21:05
ja mam czasem stuk przy ruszaniu taki pojedynczy ale podejrzewam środkowy przegub ewentualnie coś przy amorach z przodu bo tylko one nie były wymieniane
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Też mam drgania na kierownicy na postoju delikatne i budy. Przeguby odpadają bo miesiąc temu wymieniłem całe półosie. Podejrzewam coć w zawieszeniu po stuk przy hamowaniu występuje również na jałowym
Witam w klubie Ja też mam dość tego ale już się przyzwyczaiłem do tego. Walkę z poduchami przeszedłem a i tak drży mi fajera i podczas jazdy czuję drgania na pedałach. Gorzej jest jak jest zimny silnik ale mimo wszystko tak być nie powinno. Stuk pojedynczy też mam, choć nie zawsze. Ale tylko podczas ruszania jak dam więcej gazu, więcej hehe śmieszne jak dam ciut więcej. Czasem jakby z przodu a czasem jakby z tyłu. Ciężko wyczuć. Tak czy siak jak stoje na światłach to kierowniczka drży sobie. Pies to ganiał
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Paź 24, 2013 18:40
ten stuk to żadne poluzowanie bo za dużo aut to ma musi to być spowodowane zużyciem sie czegoś tylko pytanie czego... bo w zawieszeniu ja mam oprócz przednich amorów wymienione wszystko,i tak sobie rozmyślam - może przegub może koło dwumasowe tylko to są za drogie rzeczy aby sobie od tak wymieniać
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Dwumase, koło pasowe z przodu mam wymienione Ostatnio spręzyny z tyłu wymieniałem w ciemno ale były oba pęknięte. Myślałem że to od tego ale czasem pyknie. Niech se pyka.
markozalko masz dokładnie takie same objawy jak ja, wydaje mi się ze słychać u mnie jeszcze takie lekkie stukanie po stronie rozrządu, zastanawiam się czy to nie jest któraś rolka, która przy odpalaniu wpada w jakiś luz.
Raczej napęd odpada bo ten stuk występuje przy hamowaniu na jałowym . Próbuje odszukać przyczyny cały czas sanki dokręcałem nie pomogło . Gdzieś ktoś pisał że może to być poduszka olejowa ale dokręcona jest, cała. Może maglownica , drążek kierowniczy przy maglownicy?
Kurczaki, ile to można ładować w niego. Ostatnio pojechałem na przegląd a gość gada "chyba nie ma co wjeżdżać bo wszystko co możliwe w nim wymienione" :) Oczywiście sporo przesadził bo można wymienić jeszcze od h.... ale ja do nich jeżdżę na naprawy i przeglądy więc stąd to skojarzenie. Trezba się chyab pogodzić że już się nic z tym nie zrobi i tak mam być. W końcu auto ma prawie 14 lat i czego chcieć więcej aby jeździło . Niedługo jadę do Niemiec i mam nadzieję że wrócę
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Paź 24, 2013 19:18
napewno nie łącznik bo w dieslu mamy ten z siatki trucianej,chyba że katalizator rozwalony?? trzeba dziada usunąć,zarobi sie na tym przynajmniej a nie straci
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
2,0 v6 - ja mam drgania całego auta oprócz kierownicy w przedziale 110-160 km/h(wyżej cisza i spokój)niezależnie od biegu ale mocniej występują podczas przyspieszania(obciążenia auta)a gdy jest 120-130 to się trzęsie jakby koła odpadały. a gdy puszczę gaz to drgania ustają. czyżby przegub wewnętrzny, tylko który bo nic nie słychać, czasami na dziurach lekkie "puk" ale wiem, że muszę wymienić łączniki stabilizatora i sprawdzić gumki na nim. a i chyba mi padła poducha olejowa, bo z jednej strony jest mokra jakby z niej wyciekło, może być to też przyczyną takiego drgania
ja bym nie szukał przyczyny w poduszkach zauważyłem kiedyś u kolegów na żywo co mają r75 w dieslu że nie którym bardzo mocno telepie się silnik , może stad te wibracje takie macie ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum