Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wyleciało koło pasowe, co dalej?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wyleciało koło pasowe, co dalej?
Autor Wiadomość
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



  Wysłany: Czw Paź 31, 2013 18:01   [R75] Wyleciało koło pasowe, co dalej?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2000

Witam.
Potrzebuję pilnie pomocy. Od jakiegoś czasu coś tam lekko szeleściło sobie w okolicach napinacz, koła pasowego. Wymieniłem napinacz i ustało, przez jakiś czas było ok.
Dzisiaj po przejechaniu 40 km i odstawieniu auta na parking coś stuknęło. Po odpaleniu świeci aku i nie działa wspomaganie. Gdy zajrzałem pod maskę okazało się że koło pasowe wisi sobie na pasku razem ze śrubą tak na skos.
Teraz pytanie czy rolkę szlag trafił, czy mogła się tylko wykręcić? Ew. jak się za to zabrać. Do mechanika raczej żadnego nie pojadę a autko pilnie potrzebne...

Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 31, 2013 18:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Czw Paź 31, 2013 18:41   

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=89267
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=49558 w tych tematach dość szeroko omawiany problem koła pasowego. Ale kolega ma 1.8 a tu głównie diesel omawiany. :|
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1133 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10936
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Paź 31, 2013 19:24   

Rolki to nic wielkiego. Ważne, żeby rozrząd nie przeskoczył. Załóż koło tak jak ma być i dokręć ile masz siły, a potem załóż paski. przy najbliższej okazji podjedź do mechanika, żeby Ci dokręcił jak bozia przykazała
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Czw Paź 31, 2013 20:04   

Czyli rozumiem, że się obluzowało i sobie wyjechało? Wystarczy przykręcić a przy okazji dokręcić tak konkretnie?
Jeśli tak to wielkie dzięki, kamień spadł mi z serca:)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3433
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Paź 31, 2013 21:20   

no tylko nie próbuj go odpalać bez tego kola - ona trzyma rozrząd od dołu, jak spadnie kolo z paskiem to masz 1,5 tys za części
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Czw Paź 31, 2013 22:46   

ojojoj to niezbyt ciekawie to wygląda:) Mam nadzieję, że nic się tam nie stało poważnego po 1 odpaleniu.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Paź 31, 2013 23:21   

Zobacz lepiej czy nie wyrobiła się powierzchnia styku wału z małym kołem rozrządu. Częste następstwo za słabo dokręconego koła pasowego.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3433
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lis 01, 2013 07:44   

nie ma nic strasznego -auto na lewarek, zdejmujesz kolo i wkldasz kolo pasowe, dokręcasz śrubę i wtedy juz możesz jechac , pompa wody chodzi na rozrządzie wiec do czasu rozładowania akumulatora auto bedzie smigac. Podjedz tak do mechanika i załóż pasek
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Lis 01, 2013 10:49   

tylko zobacz czy wypustka na malym kolku rozrzadu nei jest scieta, bo bedzie co sie to wiecznie odkrecac
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Lis 01, 2013 13:15   

no właśnie jest ścięty ten klin...by ty cholera
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1133 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10936
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lis 01, 2013 14:02   

To nie tragedia, koło da się kupić. Skręc to porządnie i trochę pojeździ. jak masz niedaleko do następnej wymiany rozrządu to pewnie przetrzyma. Rozejrzyj się na alegro, bo można takie nowe koło w oryginale czasem za 50 pln wychaczyc. Normalnie w sklepie to będzie jakieś 120. Ale jak porządnie poskręcasz, to chwile poczeka :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Lis 01, 2013 15:48   

Kółko to nie problem, gorzej jak na wale uszkodziła się powierzchnia styku z nim. Zostaje napawanie, albo zrobienie otworu w małym kole + nawiercenie wału i wbicie klina. Sprawdzone i działa.
A i na przyszłość to warto to poskładać np. na loctite do połączeń współosiowych by zapobiec korozji, no i oczywiście dokręcić porządnie śrubę.
 
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Lis 01, 2013 16:43   

Wymieniałem jakieś 10 tysi temu. No właśnie na tym mały kole zębatym z gwintem do koła pasowego nie ma trzpienia. Gdyby nie ten dzień to może jeszcze coś by zdziałał ale trzeba czekać do jutra.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1133 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10936
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lis 01, 2013 22:30   

MultecFSO widać, że nie widziałes jak to wygląda. Koło od paska rozrzadu to cynkowy odlew. Wal nie ma wpustu tylko skosne sciecie i jest z kutej ulepszonej stali. Nie ma bata żeby został uszkodzony przez to gowienko ;)
Jak to się dokręci to wymagane 205 Nm to nie trzeba żadnego loctite'a, potem tylko z tym problem.
wschodni jak niedawno wymieniałes rozrząd, to kup koło i wymien bez paska, tylko tym razem niech Ci poprawnie skręca.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe
alpacino Rover serii 75, MG ZT 12 Sro Lis 15, 2017 15:48
kalafior
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe
Miras31 Rover serii 75, MG ZT 165 Czw Sie 04, 2022 07:12
dawidd
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe
ArturK Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Sie 06, 2008 14:00
Wolek
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe /silnik BMW 2.0 CDT
Awaria Sejny/Suwalki/Augustow/Bialystok
PiotrasM Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Kwi 27, 2009 08:01
Olo12
Brak nowych postów [MG ZT] Koło pasowe i dwumasowe
LuZZaK Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Paź 11, 2021 15:23
LuZZaK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink