Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] coupe, nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] coupe, nie odpala
Autor Wiadomość
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Nie Lis 17, 2013 16:02   [R200] coupe, nie odpala
Typ: GTi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1994

Więc tak autko nie odpala, przyjechałem w piątek normalnie z roboty, w sobotę już nie mogłem odpalić, próbowałem aż rozładowałem aku. Było już późno i dałem spokój, dziś naładowałem aku, wyczyściłem świece, kopułkę, oczyściłem wszystkie styki na przewodach WN, iskra jest, paliwo jest auto nie odpala. Myślałem o silniku krokowym że zasyfiony ale nawet na gazie nie chce zapalić. Zdjąłem pokrywę rozrządu, i na moje oko jest przestawiony, może to tłumaczyło by wcześniejsze problemy z odpaleniem? Zerknijcie na fotkę i powiedzcie czy mam rację? Jeśli tak to proszę o wskazówki jak ustawić go prawidłowo, jestem w trakcie przeszukiwanie netu oraz forum ale puki co nie znalazłem konkretnego opisu jak to zrobić.

Jeszcze jedna fotka poglądowa, widać wyraźnie że kółka przestawione względem siebie. Nie wiem jeszcze jak jest na wale.

Teraz pytanie, wydaje się że rozrząd przestawiony o jeden ząbek, ale nie wiem jeszcze który wałek, nie oglądałem wału bo ciemno już. Teraz tak (nie bawiłem sie nigdy z rozrządem), Jeśli ustawię wał w takiej pozycji jak ma być to najpewniej wyjdzie mi który wałek jest przestawiony, bo pewnie na jednym znaki będą prawidłowo czyli UP do góry względem bloku, i znaki na kółku równolegle do głowicy, w takim wypadku rozumiem że po prostu ustawiam drugi wałek tak jak być powinien i naciągam pasek. A co jeśli oba kółka są przestawione (bo trochę nie chce mi się wierzyć żeby przez to że przeskoczył pasek o jeden ząbek autko od razu nie chciało zapalić) ? W takim wypadku także po prostu ustawiam wałki tak aby znaki się zgadzały i naciągam pasek, jeśli wał będzie ustawiony prawidłowo tak?

Przepraszam za takie głupie pytania, w teorii wszystko myślę wiem ale nei robiłem tego jeszcze. Proszę o wskazówki
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 17, 2013 16:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 17, 2013 16:28   

Jak ustawiałem rozrząd po wymianie wałków u siebie w b16a2 to te punkty powinny po przekręceniu wałem (nawet kilka razy) ustawić się w linii prostej, oprócz "znaków" na górze jeszcze na dole znaki powinny się zgadzać. Zawsze z tym rozrządem jest problem, jak się jest nie wprawionym, często się "rozjeżdża" (przy ustawianu na nowo), gdy już wszystko się zgadza to potem okazuje się, że pasek jest za luźno i tak do usr*nej śmierci :P

Przechodząc do meritum, prawdopobnie rozjechał Ci się rozrząd, zdejmij pasek, popatrz czy nie ma jakiś skaz, bo samo się nic nie robi, kiedy robiłeś ostatnio rozrząd?
_________________
Roverlution
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Nie Lis 17, 2013 17:21   

Rozrządu jeszcze nie robiłem, autko mam 3 miesiące i jakoś nie było jeszcze czasu. Zresztą przynajmniej od góry pasek wygląda świeżo, (sprzedający coś tam wspominał ze rozrząd był nie dawno robiony) jednak jak jest na prawdę to się przekonam jak go zdejmę. Na pewno pasek jest trochę za luźny, jak jechałem ostatnio w nocy, to troche go pocisnąłem, po winklach jak był zbyt luźny to chyba mógł przeskoczyć? Ale ciekawi mnie to że dojechałem tak do domu i autko jeszcze chwile stygło na wolnych obrotach, a w czasie jazdy nie zauważyłem żadnych zmian. No chyba że przeskoczył przy próbie odpalenia? Bo trochę nim kręciłem.

[ Dodano: Nie Lis 17, 2013 17:21 ]
Powiedz jeszcze jeśli chodzi o napinacz, jest automatyczny? czy trzeba samemu napiąć?
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 17, 2013 17:27   

Napinacz (chyba) jest na sprężynce.. Ale nie jestem pewien..

Zerkinj tutaj:
http://www.honda-crx.info...hlight=rozrzadu

MANUAL:
http://www.honda-crx.info..._pliki/5-26.pdf

_________________
Roverlution
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lis 19, 2013 12:59   

Rozrząd ustawiony, roverek odpalił , dziękuje za pomoc
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [R216 Coupe] Kręci, nie odpala
tronsek Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
9 Wto Gru 04, 2012 22:16
Wojtek88
Brak nowych postów [216 97r Coupe] Problem z paliwem nie odpala
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
21 Sob Sty 15, 2011 20:00
Vesper416
Brak nowych postów [r216 coupe] Nie odpala po wypadku :(
tr1908 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Czw Lis 20, 2008 17:59
tr1908
Brak nowych postów [R216 Coupe] Brak iskry, brak prądu? auto nie odpala.
Wojtek88 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
6 Sob Wrz 29, 2012 18:44
Wojtek88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink