Wysłany: Nie Lis 17, 2013 16:02 [R200] coupe, nie odpala
Typ: GTi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1994
Więc tak autko nie odpala, przyjechałem w piątek normalnie z roboty, w sobotę już nie mogłem odpalić, próbowałem aż rozładowałem aku. Było już późno i dałem spokój, dziś naładowałem aku, wyczyściłem świece, kopułkę, oczyściłem wszystkie styki na przewodach WN, iskra jest, paliwo jest auto nie odpala. Myślałem o silniku krokowym że zasyfiony ale nawet na gazie nie chce zapalić. Zdjąłem pokrywę rozrządu, i na moje oko jest przestawiony, może to tłumaczyło by wcześniejsze problemy z odpaleniem? Zerknijcie na fotkę i powiedzcie czy mam rację? Jeśli tak to proszę o wskazówki jak ustawić go prawidłowo, jestem w trakcie przeszukiwanie netu oraz forum ale puki co nie znalazłem konkretnego opisu jak to zrobić.
Jeszcze jedna fotka poglądowa, widać wyraźnie że kółka przestawione względem siebie. Nie wiem jeszcze jak jest na wale.
Teraz pytanie, wydaje się że rozrząd przestawiony o jeden ząbek, ale nie wiem jeszcze który wałek, nie oglądałem wału bo ciemno już. Teraz tak (nie bawiłem sie nigdy z rozrządem), Jeśli ustawię wał w takiej pozycji jak ma być to najpewniej wyjdzie mi który wałek jest przestawiony, bo pewnie na jednym znaki będą prawidłowo czyli UP do góry względem bloku, i znaki na kółku równolegle do głowicy, w takim wypadku rozumiem że po prostu ustawiam drugi wałek tak jak być powinien i naciągam pasek. A co jeśli oba kółka są przestawione (bo trochę nie chce mi się wierzyć żeby przez to że przeskoczył pasek o jeden ząbek autko od razu nie chciało zapalić) ? W takim wypadku także po prostu ustawiam wałki tak aby znaki się zgadzały i naciągam pasek, jeśli wał będzie ustawiony prawidłowo tak?
Przepraszam za takie głupie pytania, w teorii wszystko myślę wiem ale nei robiłem tego jeszcze. Proszę o wskazówki
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 17, 2013 16:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak ustawiałem rozrząd po wymianie wałków u siebie w b16a2 to te punkty powinny po przekręceniu wałem (nawet kilka razy) ustawić się w linii prostej, oprócz "znaków" na górze jeszcze na dole znaki powinny się zgadzać. Zawsze z tym rozrządem jest problem, jak się jest nie wprawionym, często się "rozjeżdża" (przy ustawianu na nowo), gdy już wszystko się zgadza to potem okazuje się, że pasek jest za luźno i tak do usr*nej śmierci
Przechodząc do meritum, prawdopobnie rozjechał Ci się rozrząd, zdejmij pasek, popatrz czy nie ma jakiś skaz, bo samo się nic nie robi, kiedy robiłeś ostatnio rozrząd?
Rozrządu jeszcze nie robiłem, autko mam 3 miesiące i jakoś nie było jeszcze czasu. Zresztą przynajmniej od góry pasek wygląda świeżo, (sprzedający coś tam wspominał ze rozrząd był nie dawno robiony) jednak jak jest na prawdę to się przekonam jak go zdejmę. Na pewno pasek jest trochę za luźny, jak jechałem ostatnio w nocy, to troche go pocisnąłem, po winklach jak był zbyt luźny to chyba mógł przeskoczyć? Ale ciekawi mnie to że dojechałem tak do domu i autko jeszcze chwile stygło na wolnych obrotach, a w czasie jazdy nie zauważyłem żadnych zmian. No chyba że przeskoczył przy próbie odpalenia? Bo trochę nim kręciłem.
[ Dodano: Nie Lis 17, 2013 17:21 ]
Powiedz jeszcze jeśli chodzi o napinacz, jest automatyczny? czy trzeba samemu napiąć?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum