Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam,
czy może mi ktoś potwierdzić możliwość założenia do mojego 214 1.4 16V z 97r. skrzyni z Rovera 211? Podobnież jest to jedyna skrzynia, która pasuje i ma krótsze przełożenia. Chcę dzięki temu osiągnąć lepsze przyśpieszenie kosztem prędkości max.
Dzięki,
Peter
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 07, 2013 00:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dokładnie kolego musisz szukać skrzyni 5C/42/WUC z Rovera 211 co jest rzadkością. Co prawda zwiększy ci się przyspieszenie (szybciej będzie wchodzić na obroty) ale zmniejszy się prędkość maksymalna na każdym biegu.
Policzyłem prędkości dla opon 205/50/R16 (standardowe w ZR) dla tych skrzyni
5C/39/WUC (Orginał) 3.9:1
2000RPM 1=17.29 km/h 2=30.34 km/h 3=44.31 km/h 4=53.51 km/h 5=69.17km/h
4000RPM 1=34.57 km/h 2=60.68 km/h 3=88.63 km/h 4=107.01 km/h 5=138.34 km/h
6000RPM 1=51.86 km/h 2=91.02 km/h 3=132.94 km/h 4=160.52 km/h 5=207.51 km/h
5C/42/WUC 4.2:1
2000RPM 1=16.05 km/h 2=28.17 km/h 3=41.15 km/h 4=49.68 km/h 5=64.23 km/h
4000RPM 1=32.10 km/h 2=56.34 km/h 3=82.30 km/h 4=99.37 km/h 5=128.46 km/h
6000RPM 1=48.16 km/h 2=84.52 km/h 3=123.45 km/h 4=149.05 km/h 5=192.69 km/h
Także nie wiem czy ci się to podoba.
Dla porównania PG1 z ZR160: C4BS 4.2:1
2000RPM 1=17.32 km/h 2=29.78 km/h 3=41.94 km/h 4=53.1 km/h 5=71.7 km/h
4000RPM 1=34.64 km/h 2=59.56 km/h 3=83.87 km/h 4=106.2 km/h 5=143.4 km/h
6000RPM 1=51.96 km/h 2=89.33 km/h 3=125.81 km/h 4=159.3 km/h 5=215.1 km/h
Ja mam swojego Rover-ka 214 1.4 16V w wersji rajdowej i zależy mi na każdej możliwości "podciągnięcia" jego osiągów.
Mam u siebie koła 14" więc pewnie te wyliczeni będą się jeszcze różniły, ale dla mnie najważniejsze jest przyśpieszenie a nie maksymalna prędkość (dla moich potrzeb może się kończyć na 170-180km/h). Jak Ci wychodzi dla 195/70 R14?
Znalazłem ogłoszenie właśnie dotyczące skrzyni od 211 (czy są różne wersje dla tego egzemplarza czy tylko ta o oznaczeniu 5C/42/WUC?) i zastanawiam się żeby ją kupić i założyć.
Niestety przy silniku 1.4 (a i 1.6 niewiele zmienia - niecałe 10KM) nie da się osiągnąć parametrów mocy jakie wyciąga konkurencja - np. Honda Civiv z 1.6 - więc szukam wszystkich innych możliwości.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Lis 12, 2013 18:34
Wszystko się da. Kwestia zasobności Twojego portfela. K-Seria to silnik o sporym potencjale. Wałki ostrzejsze (np. dwa wydechowe z VVC lub para z TF135), porządna obróbka głowicy, wydech, kolektor ssący z VVC spasowany z głowicą + przepustnica 52mm, kolektor wydechowy spasowany z głowicą + strojenie np. Ecumasterem i spokojnie podchodzimy do ok. 140koni w przypadku 1,6.
Dodatkowo zamiast zwykłego kolektora ssącego można pójść w ITB, a to przy odpowiednim wystrojeniu też da sporawy przyrost.
W 1.4 nie opłaca się inwestować, bo po za wzrostem mocy to i moment, którego jest mało przeniesie się w wyższe partie obrotów.
Na dzień dzisiejszy mam następujące modyfikacje:
- wałki rozrządu - ostre
- głowica - planowana ok 1mm
- koło zamachowe - zostało maksymalnie odchudzone i wyważone
- wydech - częściowo wypruty katalizator i w miejsce środkowego tłumika została wstawiona strumienica
- zawieszenia K&W gwintowane, progresywne z regulacją wysokości
- klatka bezpieczeństwa
- układ paliwowy, komputer i hamulce to fabryka
- świece zapłonowe NGK
Chętnie poświęcił bym mojego Rovera 1.4 16v (oczywiście w imię nauki i pobawił się co jeszcze można pociągnąć...
Muszę poczekać jak mi padnie 1.4 i wtedy może wymienię na 1.6... A może znacie kogoś kto by się podjął zabawy z moim (może np. strojenie ECU) we Wrocławiu?
W Roverze 200/25/ MZ ZR powinno być tak że :
w 1.1 mamy 5C/42/WUC
w 1.4 jest 5C/39/WUC
w 1.6 jest 5C/37/WUC
ale z biegiem czasu wiadomo że skrzynie się psują na najbardziej popularna jest ta z 1.4 więc jak ktoś miał dać 1000zł za taką z 1.1 to wolał wsadzić z 1.4 za 300zł tak żeby mu auto jeździło i dlatego to tak się wszystko pomieszało.
Na dodatek Rover Metro/100 ma mniejszą wagę więc szybciej by się rozpędzał na takiej samej skrzyni dlatego dali mu nawet 5C/35/WUC (nie wiem jaki silnik ale pamiętajmy że tam nawet diesel ma R65 skrzynię)
Koła to taka ostateczna przekładnia. Im całe koło jest większe tym pokonuje większą drogę przez 1 obrót i prędkość będzie większa ale przyspieszenie się zmniejszy.
205mm/50%/16" mają średnicę koła 611.4mm .
16" to 406.4mm i 2* procent szerokości opony to 205mm 50% z 205 to 102.5 i to *2 bo opona z 2 stron felgi jest
195mm/70%/14 mają średnicę koła 629mm
14" to 355.6mm i 2 * procent szerokości opony to 273mm 70% z 195 to 136.5 i to *2 daje nam 273mm
Twoje koła są większe od standardowych w ZR o 17.6mm pomimo iż masz 14" felgi.
Jak pomnożysz wszystkie wyniki przez 1.028 to wyjdą ci prędkości orientacyjne dla twoich kół.
Oczywiście należy brać pod uwagę różne inne czynniki jak ukształtowanie terenu warunki na drodze i wiele wiele innych a obliczenia są na zimno w idealnych warunkach
Inną ważną rzeczą jest to że np. na 2 biegu spokojnie dociągniesz do odcinki i prędkość wtedy będzie ok. 100km/h. Na 5 na pewno jeżdżąc na prostej drodze nie dociśniesz powyżej 6000 obrotów
No i jeszcze kwestia tego że jak zmienisz skrzynię to będziesz do 100 wbijał 3 biegi a na standardowej 2 i to też zabiera trochę czasu więc wychodzi mniej więcej na to samo
No i jeszcze kwestia tego że jak zmienisz skrzynię to będziesz do 100 wbijał 3 biegi a na standardowej 2 i to też zabiera trochę czasu więc wychodzi mniej więcej na to samo
Racja... Chyba dam sobie sposób i zostanę na standardowej. Może założę short shift.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum