Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Problem z odpalaniem przy aktualnej pogodzie + radio
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Problem z odpalaniem przy aktualnej pogodzie + radio
Autor Wiadomość
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 20, 2013 13:16   [R420] Problem z odpalaniem przy aktualnej pogodzie + radio
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Siemka. Sytuacja podobna do tej co była rok temu. Tj temperatury nie schodzące poniżej zera, a auto ciężko odpala. Kupiłem akumulator i było jak ręką odjął, ale teraz jak auto stoi przez noc, to strasznie ciężko odpala. Podobnie jak escort diesel kolegi, który ma przestawiony kąt wtrysku. Kręcę kluczem w stacyjce, rozrusznik się kręci, ale auto zaskakuje bardzo powoli. Jak się nagrzeje to potem odpala normalnie.
Teraz są już takie problemy, to co dopiero jak będzie na minusie :cry:


No i też z tym radiem się męczę. Wymieniłem radio na stare i cały czas szumi. Kolegi autem jak jechałem, to ta sama trasa zostałą pokonana bez szumu. U mnie jeszcze jest coś takiego głupiego, że jak np ostatnia stacja to ZET i wyłączę auto, a potem je odpalę to ZET będzie chodziło najlepiej, a reszta będzie miała mega zakłócenia. Jeszcze większa zagadka, że w parku albo lesie radio działa idealnie, a w mieście bądź na otwartej przestrzeni nie da się słuchać.

Sprawdzałem antenę, jest ok. Stare i nowe radio - to samo się robi. Jadę po dziurach, skręcam na rondzie, podłączam do zapalniczki ładowarkę, włączam światła, włączam wycieraczki. To wszystko słychać w radiu bo szum robi się mocniejszy. Ostatnio nawet radio wydawało pisk jak wciskałem sprzęgło...
Nie wiem też czy tak powinno być, ale po odłączeniu radia (te kabelki zasilające), środkowa konsola powinna tracić podświetlanie? Zawsze myślałem, że to niezależny układ.
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 20, 2013 13:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 20, 2013 13:25   

jeslki chodzi o odpalanie to standardowo do spraedzenia świece, przekaźnik świec i ów kąt wtrysku. Ponadto jeszcze jedno ... w jakim stanie jest rozrusznik ?? czasem jak jest już zużyty to też potrafi mocno wpływać na odpalanie auta (brakuje mu właściwych obrotów i "kopa")

Jesli chodzi o radio, to trzeba przeswietlic instalację ... coś musi być w niej skopane.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 20, 2013 13:37   

A kiedy kupiłeś aku i jakie odcinki dziennie robisz? Jak sa krótkie odcinki to trzeba aku doładowywać raz na miesiąc i będzie ok..
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 20, 2013 13:45   

aku kupiłem niecały rok temu Boscha S4. Dziennie to różnie robię, raz do 10km, raz i 100km.
Tego boscha wydaje mi się, że nie da się napełniać.
@edit
aaa doładowywać, to musze pomyśleć, ale chyba po niecałym roku doładowywać to trochę przesada :/
Przekaźnik świec ok, sprawdzałem :)

Rozrusznik latem mi się przycinał - pisałem też o tym na forum - ale przestał i zaczął normalnie kręcić.
świece trudno się wykręca i sprawdza?


Co do radia, ktoś pisał też, że jest jakiś filtr obok rozrusznika. Może ktoś mi pomóc i dokładnie go wskazać, albo pokazać jak to wygląda?
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Sro Lis 20, 2013 17:54   

W takim razie się "podepne" ;) i mam pytanie do Tych co maja sprawne świece, pewny akumulator i rozrusznik, przekaźnik świec i właściwie ustawiony kąt wtrysku ......jaka jest róznica w odpalaniu auta po nocy w lecie i w zimie ? Czy wogóle jest ? Nie mam dużego doświadczenia z dieslem choć auto z takim silnikiem eksploatuję 2 zimy. Nie sprawdzałem ustawienia kąta a auto od temp +5 do -25 zapala trudniej niż w lecie obrazowo wygląda to tak ( tylko prosze się nie smiac ;) ) Lato : zid zid zid i pali Zima powiedzmy -10: zid zid zid zid zid zid zid zid zid zid i pali ;) W moim samochodzie po zakupie był wymieniony rozrząd i pasek pompy wtryskowej. Podczas wymiany tego drugiego kąt raczej nie uległ rozregulowaniu, auto odpalało identycznie, zużycie paliwa identyczne ( lato 5.5 do 6.0 praca dom 8 km w jedna strone, trasa często ponizej 5)
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 20, 2013 20:16   

co ciekawe u mnie po odpaleniu obroty nie falują, dosłownie w sekunde opadaja do wymaganego poziomu. z wydechu zaleci tylko biały dymek i potem czysto jest.

fonetycznie odpala jak u kolegi powyzej ;p
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 20, 2013 21:19   

doładowywać to trzeba i stary i nowy aku czasem ... a jak ktos robi krótkie odcinki to częściej ... rozrusznik bym jednak sprawdził, skoro sie kiedys przycinał. A świece jak nie są zapieczone, to można w miarę łatwo sprawdzić. Przynajmniej 3 szt. tą za pompą można srawdzić bez wykręcania ( amperomierzem lub omomierzem).
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 21, 2013 08:22   

haxigi, na pocieszenie powiem Ci ze ja teraz mam do roboty 1,5 km. Wiec problemy z odpaleniem diesla zaczely mi sie juz od +10 stopni C.

Chyba juz wszystko zostalo powiedziane ja obstawiam albo zjechane swiece albo zjechany rozrusznik
 
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 21, 2013 10:36   

Moim zdaniem to po pierwsze podjechać do elektryka, który sprawdzi ładowanie aku oraz stopień jego naładowania. Pewnie okaże się, że trzeba go doładować w domu. Po drugie to właśnie doładować na maxa w domu i zobaczyć co będzie się działo. U mnie żona jeździ do pracy codziennie ok. 3 do 5 km i jak był raz mróz, to kiepsko kręcił i zapalił za drugim razem. Wziąłem aku do domu i ładował się 2 dni(prostownik automatyczny). Teraz jest ok i nie ma problemów z odpalaniem a minęło juz ok. miesiąca. Myślę, że jak przyjdą mrozy to trzeba będzie go ponownie naładować.
 
 
Pawel_416 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 114
Skąd: Sanok/Ateny

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 21, 2013 11:07   

Teraz nie dawno zmieniłem radio na samo USB po co komuś dziś na CD :) też miałem jakieś pykanie w głośnikach jak działały mi awaryjne.Wyciągnąłem i wsadziłem radio ,i spaliłem bezpiecznik,nie działał mi też zegarek,po wymianie bezpieczników już była gitara,sprawdź kable w konsoli środkowej ,jest przy tym roboty,ale będzie spokój.
Pozdrawiam.
_________________
Pavlo
Ostatnio zmieniony przez Pawel_416 Czw Lis 21, 2013 11:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 21, 2013 11:12   

Pawel_416, tu mowa o dieslu
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 21, 2013 12:08   

a tak jeszcze z ciekawości. Zbyt duża dolewka oleju do silnika nie może to być raczej nie? Jak dolewałem to pokazało cały czas na min na miarce, to się wkurzyłem i 200ml wlałem oleju :P
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 21, 2013 12:09   

nie to nie to ;) ... chyba, ze byś pod korek zalał :D :P
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 21, 2013 13:25   

haxigi napisał/a:
200ml wlałem oleju :P

ja pol litra zazwyczaj dolewam. tyle u mnie pokazuje z min do max
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 21, 2013 14:38   

a co z tym filtrem szumu, który rzekomo jest koło rozrusznika? Istnieje takie coś?
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Czw Lis 21, 2013 14:47   

Obawiam się że chyba nic takiego nie ma, mozesz sprobowac filtr przeciwzakłuceniowy kupić i zamontowac na kablu zasilajacym radio, mozesz tez sam zrobić takie cos ;) co moze zmniejszyć zakłucenia. Wysiag z jakiegos starego radia czerny pręt (feryt) ktory robi za antene na fale średnie i długie, nawin na niego przewód w izolacji i wepnij szeregowo w kabel zasilajacy radio ( + ). Nie spodziewaj się szału ale cos powinno pomóc
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 22, 2013 12:37   

a co do tego odpalania jeszcze to moze problm najzwyczajniej bedzie w filtrze paliwa
 
 
 
pardi 



Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 5
Skąd: RUDA SLĄSKA



Wysłany: Sob Lis 23, 2013 23:38   

Warto rownież sprawdzić gumowe przewody paliwa czy gdzieś się nie pocą i zapowietrzają układ. Objawia się to tym ze rano trzeba długo kręcić az zaciągnie paliwa. Miałem tak w VW. Gdzieś wyczytałem ze Rovera zimą nalezy odpalać na wciśniętym pedale gazu i rzeczywiście mi to bardzo pomaga.
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 26, 2013 14:14   

Dobra nim przystąpie do działania jeszcze taka mała obserwacja. Dzisiaj -2 to jak się spodziewałem, kręciłem tak z 5 - 6 sekund nim zaskoczył. Dźwięk pracy rozrusznika jest ciągły i równy. "kręci się" cały czas tak samo. Wcisnąłem gaz i nie pomagało. Jak silnik się uruchomił z wciśnietym gazem do dechy to obroty wskoczyły tak jak zawsze przy uruchomieniu bez gazu, a dopiero później jakby paliwo doszło do silnika i obroty wskoczyły do góry.

Teraz spróbuję podładować akumulator. Ile powinienem taki akumulator: Bosch S4 12V 72Ah 680A ładować i czy prostownik musi być jakiś specjalny? Chciałem sobie w lidlu kupić jakiś prostownik, ale 6V był to jakiś słaby się wydaje mi.

No i też multimetrem zmierzyłem to na aku bez odpalonego silnika jest 11,89V a z odpalonym 13,4V. Jest sens ładowania?


Ostatnia uwaga do dzisiejszego odpalenia: tak walnęło spalinami, że aż spod maski tym ujściem przy szybie dymek poleciał, a potem było git. Dziurawy kolektor?
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 26, 2013 14:25   

haxigi napisał/a:
11,89V

mało

haxigi napisał/a:
13,4V

tez malo

haxigi napisał/a:
Dźwięk pracy rozrusznika jest ciągły i równy. "kręci się" cały czas tak samo

Jak kreci i nie "probuje" zaskoczyc (nie trzesie samochodem) to nie zapala paliwa, wiec za slabo nagrzane swiece, wiec albo kiepskie swiece albo za slaby akumulator. u ciebie raczej to drugie.

jak kreci dlugo ale od poczatku trzesie autem i jakby prawie zaskakiwal to kat wtrysku, zle paliwo, zapchany filtr paliwa.

takie moje spostrzezenia

[ Dodano: Wto Lis 26, 2013 14:25 ]
haxigi napisał/a:
Jest sens ładowania?

sam sobie odpowiedz

haxigi napisał/a:
Ile powinienem taki akumulator: Bosch S4 12V 72Ah 680A ładować i czy prostownik musi być jakiś specjalny? Chciałem sobie w lidlu kupić jakiś prostownik, ale 6V był to jakiś słaby się wydaje mi.

Kazde doladowanie jest lepsze niz jego brak
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r420] radio szumi przy wycieraczkach
haxigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Nie Wrz 08, 2013 16:52
haxigi
Brak nowych postów [R420 2.0 DT 96r ] problem z odpalaniem
MariuszN Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Nie Gru 08, 2013 19:34
bizon
Brak nowych postów [R420] Problem z odpalaniem.
Marzyciel Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Paź 23, 2008 23:24
memphisto
Brak nowych postów [R420] Problem z odpalaniem
Sam nie wiem co sie stało
rybakowy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pią Mar 13, 2009 21:54
rybakowy
Brak nowych postów [R420 sdi 96r] problem z odpalaniem i nie tylko
buckezz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Kwi 10, 2012 20:34
Vornoff



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink