Wysłany: Sro Gru 04, 2013 20:05 [R620Ti] Brak iskry :( Help
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Robię dziś pomiar kompresji. Wszystko ładnie, pięknie. Zrobiłem suchy i olejowy. Wkładam świeczki - nie odpala. Kręcę kilka razy i nic - myślę świece zalało resztką oleju. Wyjmuję, czyszczę - nic!. Zdejmuję przewód od cewki z kopułki. Kolega kręci a iskry to ja nie widzę...Przy pomiarze kompresji była, strzelała sobie w obudowę filtra powietrza.
Czy padła cewka??? Czy coś źle zrobiłem???
Pomóżcie bo auto stoi.////
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 04, 2013 20:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
mogła paść cewka, zmierz oporność jej uzwojeń. Mi od przebicia kabli zapłonowych padła cewka i ECU a czujnik położenia wału? zajglądnij do niego (przykręcony jest do flanszy skrzyni od strony silnika, niebieska wtyczka do wiązki auta).
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Potrzebuję pilnie danych katalogowych czujników itd w Ti. Mam rave, manuala albo dwa ale tego tam nie ma. Jaka rezystancja musi być na cewce??? Rozumiem, że pierwotne jest tam gdzie przychodzi do niej 12V. Pozostałe dwa piny to chyba wtorne, ktore powinno miec ok 1kOhm a ma tak samo ok 0.7Ohm...
Potrzebuje danych fabrycznych....!
ps. Bez kluczyka w stacyjce powinno byc na niej 12V?
No to zaszalałeś. U mnie w Si przy pomiarze poszedł na spacer aparat zapłonowy.. Tylko myślałem, że to ja miałem pecha i jak to Honda engine mi ten aparat padł..
Zamówiłem używkę z gwarancją (jedyna na allegro) bo nie mam pewności, że to ona. Nie wiem jak sprawdzić wtórne uzwojenie. Jeżeli to te dwa środkowe, to jestem w domu bo powinny mieć inną wartość. Mam nadzieję, że jutro auto odpali jak z bata z drugą cewką...
R620Ti - świetne auto, ale jak coś strzeli to nie lada wyzwanie szybko załatwić części...ale co tam, jest FUN
Może ktoś podesłać te dane fabryczne od czujników???
[ Dodano: Pią Gru 06, 2013 22:15 ]
Co z tym napięciem na zasilaniu cewki??? Powinno być 12V bez kluczyka w stacyjce??? Może padł jakiś przekaźnik???
Pomóżcie! Jutro chcę żeby auto odpaliło...
bez kluczyka nie powinno byc napiecia,(wyjątek stanowi tu kilkunastosekundowe podtrzymanie przekaźnika głównego po wylaczeniu zaplonu)
Po zaplonie juz powinno byc i to na obydwoch pinach cewki, bo komp cyklicznie podaje masę.
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Temat zakończony - pozytywnie!
Pierwsza diagnoza się potwierdziła. Cewka padnięta. Podczas badania kompresji najwidoczniej nastąpiło przebicie izolacji kabla (cewka - kopułka) do silnika.
Dzięki koledze "Pyros" dowiedziałem się, że pasuje cewka od BMW E36 1.6B. Jest inna ale po zmianie instalacji działa prawidłowo. Nowa taka kosztuje ok 300zł najtaniej. Okazało się, że na mojej dzielni koleś ma używkę za 20zł. Po podpięciu wszystkiego auto poszło na dotyk.
Acha, napięcie jest na cewce ale do czasu wyłączenie krokowca (ok. 40s).
Acha, napięcie jest na cewce ale do czasu wyłączenie krokowca (ok. 40s).
no bo wlasnie komp podtrzymuje napiecie na przekaźniku glównym, po to by ustawil sie odpowiednio krokowiec przed kolejnym rozruchem.
Na tym samym przekaźniku jest cewka i cos tam jeszcze trzebaby patrzec w schemat.
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Mam pytanie, czy przy uszkodzonym czujniku położenia wału, będzie widać skok napięcia na cewce? tzn wpinam miernik w kostke od cewki i kręce rozrusznkiem.
Ewentualnie rav020, czy mógłbyś sprawdzić dla mnie takie podłączenie? wypiąc wtyczkę z cewki i wpiąć do niej miernik, a potem zakręcić rozrusznikiem. Jak wygląda napięcie, czy jest jakakolwiek zmiana i wyraźnie skoki czy w miare podobna wartość. Byłbym bardzo wdzięczny.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
obawiam sie że zwykły miernik nie bardzo nadaje sie do takich pomiarów, lepszy bylby oscyloskop, miernik wyswietli zapewne jakis mocno uśredniony pomiar
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum