Wysłany: Nie Gru 01, 2013 11:50 Sportowe zawieszenie MG ZR - TOR
Witam drogie grono forumowiczów, mam takie do was pytanko, szukałem na forum ale nie było niczego podobne dlatego pytam.
Przymierzam się do kompleksowej zmiany zawieszenia w swoim MG ZR na nowy sezon 2014 , priorytet to typowy Time Attack . Zestawienie markowego amortyzatora gazowego najlepiej z regulacją twardości plus progresywna markowa sprężyna , to tego na 100% będą dwie rozpórki przednia i tylna .
Od razu uprzedzam stwierdzenia typu - szukaj zawieszenia gwintowanego - miałem już pobawiłem się i na razie mi odeszła chęć , do max położenia i powolnego toczenia się na co dzień jest OK ale na szybką jazdę odpada .
Założenie jest proste mam być znacznie lepiej niż na org zawieszeniu do użytkowania na co dzień + ostra jazda na torze , dlatego proszę was o jakieś propozycje i namiary gdzie można to coś nabyć .
Co do amortyzatorów zastanawiam się nad : KYB, Bilstein , Koni ,
Co do spręży to tylko : H&R, Koni
propozycje i linki gdzie można to nabyć mile widziane , temat chce potraktować jako zbiór wiedzy i informacji dla wszystkich którzy chcą poważnie podejść do sprawy sportowego zawieszenia R200/25 MG ZR
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 01, 2013 11:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Time Attack temat rzeka...
Chodzi głównie o nawierzchnię. Nie da się dobrać i zrobić jedno zawieszenie dobre na równy tor i na jakieś wyboje bardziej pod KJS.
Określ dokładnie czy to ma być do wszystkiego czy tylko pod równe pojeżdżawki.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
szukalbym w UK, spax. avo, gaz to sa lokalni producenci ktorzy ma roverach/mg zeby zjedli
z tego co sie orientuje to bilstein nie ma w ofercie amorka do 200/25/zr zerkopol pewnie na zamowienie by cos ogarnal ale beda koszty minimum 4 k za komplet
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Koni sport to amortyzatory z regulacją twardości zresztą one były w gwincie kw inox v2 który nabyłem
Sprężyny h&r to podobno mega beton więc mogą okazać się za twarde a niestety sporo producentow którzy mieli asortyment do zra skończył się naprodukowany asortyment a nowej partii się nie opłaca za mały rynek zbytu
Co do gasshock to chyba o gwint chodzi ale tej firmy to również beton jakich mało zresztą zapytaj kozika miał w angolu
Tak ps. Fajnie że zr jednak zostaje
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wczoraj zastanowiło mnie jedno, co zrobić jeżeli musimy wymienić np amortyzatory w swoich MG ZR Bo na allegro nie znalazłem amortyzatorów do MG ZR , jedynie co to gazówki do R25 . I teraz pytanie czy można bez obaw montować gazówki od R25 do ZR-ki??
Tu jest druga sprawa poszukać musisz w katalogach firm z częściami i mają zapis przy niektórych amortyzatorach
Rover 25/200 wersja do samochodów ze sportowym zawieszeniem lub coś podobnego pisze
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Widzicie i tu zaczynają się schody i zagwozdka , bo przecież kiedyś to musi nastąpić iż trzeba wymienić amortyzatory bo się najprościej w świecie skończą, ja akurat mam tak obecnie z tyłem , muszę wymienić komplet, dlatego męczę ten temat ...
Dlatego chce mieć jakieś info , bo może przemęczę jeszcze 2-3 mc i wymienię po prostu cały komplet przód i tył.
Chcę tylko ustalić czy mogę iść w sportowy amortyzator czy raczej w gazy amortyzator do R25 , jest też inna kwestia , gdyż może będzie możliwość wykonania zawieszenia gwintowanego na zamówienie na podstawie nowych amortyzatorów gazowych , ale to okaże się w ogóle są takie możliwości techniczne .
Więc tak, zasadniczo amortyzatorów nie da się dostać nigdzie w PL. Progresywne sprężyny w Polsce dostępne są Jamexy, Apexy i H&R. Wszystkie są na allegro, jeśli miałbyś się na jakieś decydować to albo Apex (620zł chyba) albo H&R (900, ale lepszych nie znajdziesz). Amortyzatorów można szukać tylko i wyłącznie w UK, ale zastanów się czy nie wrócić do gwintu, od nowego sezonu ja mam zamiar też bawić się na torach (rajdy nie dla mnie) i właśnie dlatego kupiłem od Ciebie gwint. Drugim powodem był skończone i pokrzywione amortyzatory.
Na pewno nie baw się w amortyzatory od r25, pamiętaj że mają parametry pod auto komfortowo-codzienne, zr jednak jest delikatnie sportową zabawką
Myślę że po regeneracji i utwardzeniu gwintu z tyłu u mnie będzie fajna żyletka torowa, a co do jeżdżenia na codzień wolę narzekać na nasze skurwiałe drogi niż na twardy zawias
+ Być może mógłbym załatwić namiar na chłopaka który jest w stanie ogarnąć zajebisty gwint od SPAXA do r25 z 23 stopniową regulacją i jakimiś innymi bajerami za 650 ziko sztuka. Ostatnio rozkminialiśmy z Markzo gewindę z r25 do zr i powinien pasować jak dedykowany. Gwint a amortyzatory to jednak delikatnie co innego.
jest też inne rozwiązanie Cesław Customizer - wykona zawieszenie gwintowane na zamówienie w okolicy 1,200 zł jeżeli mu dostarczę nowe 4 szt amortyzatorów olejowych .....
jest to dosyć szybki i wygodne rozwiązanie , a zarazem indywidualne , gdyż ciężko szukać takiego drugiego zawieszenia
No jakieś rozwiązanie to jest, fajny patent w ogóle. Nie rozwiązuje to jedynie problemów innych parametrów amortyzatora z 25 do zr, o ile wysokość sobie dostosujesz to skok dalej inny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum