Forum Klubu ROVERki.pl :: [r214] Wygłuszenie drzwi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 08:51
[r214] Wygłuszenie drzwi
Autor Wiadomość
Lewis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 310
Skąd: Wola

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 13:51   [r214] Wygłuszenie drzwi
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam wiem, ze takie tematy już były ,ale chciałem sie dowiedzieć czy takie coś się sprawdzi przy wyciszaniu drzwi
http://allegro.pl/item107...y_podbitki.html
Ostatnio zmieniony przez Adrian Nie Gru 15, 2013 14:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 18, 2010 13:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 20:19   

Nie wiem jak to się sprawdzi. Ja ostatnio użyłem mat bitumicznych http://allegro.pl/item107...a_standard.html i jestem bardzo zadowolony z efektu!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Tomassso 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 74
Skąd: Łódź

Rover 600

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 20:27   

Lewis, ja kilka tygodni temu wyciszałem drzwi w swoim 600 właśnie takimi matami. Moim skromnym zdaniem nadają sie. Nie wiem jak jest przy matach bitumicznych, ale przy tych różnica w dźwięku jest i to całkiem przyzwoita :wink:
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 746
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 20:33   

Nie przekonuje mnie to . I nie ten dział.
Pozatym ciekawe jaka jest różnica między matą bituniczną a taśmą dekarską.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 20:39   

borsi napisał/a:
Nie przekonuje mnie to . I nie ten dział.
Pozatym ciekawe jaka jest różnica między matą bituniczną a taśmą dekarską.


W wymiarach ;)
Serio jest mega różnica miedzy tym oryginalnym filcem co był a tymi matami bitumicznymi.

Po pierwsze w końcu nie słyszę szumienia kół. Po drugie wreszcie muzyka brzmi czysto i nie ma żadnych rezonansów. Wada jest jedna => waga mat, no ale są w 100% odporne na wilgoć więc jak dla mnie najlepiej nadają sie do wygłuszania drzwi gdzie w drzwiach jak wiadomo są kanaliki i przy deszczach wewnątrz drzwi jest woda.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
f1x 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 187
Skąd: Lubartów/Wrocław

Rover Cabriolet

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 20:41   

borsi napisał/a:
ciekawe jaka jest różnica między matą bituniczną a taśmą dekarską.


Miałem do czynienia z tymi dwoma materiałami. Jak dla mnie różnica na korzyść taśmy dekarskiej jest taka, że owa taśma jest o wiele bardziej elastyczna w niższych temperaturach. Mata bitumiczna zwyczajnie się kruszy i łamie. Miałem kiedyś wygłuszony bagażnik i drzwi matą bitumiczną. Niestety z biegiem czasu połamała się i pokruszyła. Przy dobrze oczyszczonej i odtłuszczonej powierzchni taśma dekarska powinna spisać się idealnie. Dodatkowo taśma jest lżejsza niż mata, co ma wpływ na zawiasy przy wygłuszaniu drzwi.

Ogólnie polecam taśmę dekarską z własnego doświadczenia (pod warunkiem dobrego odtłuszczenia, oczyszczenia powierzchni i względnym braku wilgoci).
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 21:38   

f1x napisał/a:
Dodatkowo taśma jest lżejsza niż mata, co ma wpływ na zawiasy przy wygłuszaniu drzwi.

Nie pitolcie głupot. Ktoś gdzieś kiedyś napisał i teraz wszyscy powielają. Moje drzwi dostały 5kg na sztukę jak nie więcej i żyją a ilu mam znajomych co jeszcze więcej wrzucili w drzwi i wszystko siedzi...
Taka pianka z pierwszego postu nadaje się jedynie na wyrównanie powierzchni np. podłogi.

Tak czy siak ani soudal ani maty boll nie mają takich właściwości jak maty GMS/STP/Dynamat
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
f1x 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 187
Skąd: Lubartów/Wrocław

Rover Cabriolet

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 22:08   

greg-si napisał/a:
f1x napisał/a:
Dodatkowo taśma jest lżejsza niż mata, co ma wpływ na zawiasy przy wygłuszaniu drzwi.

Nie pitolcie głupot. Ktoś gdzieś kiedyś napisał i teraz wszyscy powielają.


Wszystko piszę z własnego doświadczenia.Może w Cabrio mam jakieś delikatne zawiasy, bo przy macie bitumicznej cholernie skrzypiały podczas szerokiego otwierania drzwi - szczególnie te od strony kierowcy. Nie pomogło nawet WD40. Teraz mam taśmę i zjawisko ustąpiło.

greg-si napisał/a:

Tak czy siak ani soudal ani maty boll nie mają takich właściwości jak maty GMS/STP/Dynamat


Ani takiej ceny :) .
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 746
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 23:01   

a koledzy czuje że mam dziórę gdzies woda mi cieknie pod nogi amfibia w aucie.
Jak znajdę ten element to dobrym wyborem bedzie
to lub to :
http://allegro.pl/item105...edzel_1_kg.html
http://allegro.pl/item108...odwozia_1l.html
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 19, 2010 06:48   

f1x napisał/a:
Wszystko piszę z własnego doświadczenia.Może w Cabrio mam jakieś delikatne zawiasy, bo przy macie bitumicznej cholernie skrzypiały podczas szerokiego otwierania drzwi - szczególnie te od strony kierowcy. Nie pomogło nawet WD40. Teraz mam taśmę i zjawisko ustąpiło.


A takie objawy to jest ewidentne zaniedbanie właściciela samochodu. Zawsze należy smarować zawiasy co jakiś czas. Czy się drzwi wygłusza czy nie. Wiele osób o tym zapomina. Poza tym skrzypienie to nie opadnięte drzwi.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
marek501 
Klubowicz





Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 305
Skąd: Kutno



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 13:08   

[quote="Tomassso"]Lewis, ja kilka tygodni temu wyciszałem drzwi w swoim 600 właśnie takimi matami. Moim skromnym zdaniem nadają sie. Nie wiem jak jest przy matach bitumicznych, ale przy tych różnica w dźwięku jest i to całkiem przyzwoita

TOMASSSO -Może mógłbyś zamieścić krótki opis "technologii" jak -gdzie- ile warstw -z której strony itp.?
Bo mówiąc szczerze te wszystkie bitumity, smoły ,papy nie bardzo do mnie przemawiają .
A poza tym widział ktoś w jakimś "mercu" czy bmw materiały bitumiczne a wygłuszenie mają super .
Pozdr. marek 501
_________________
marek501
 
 
f1x 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 187
Skąd: Lubartów/Wrocław

Rover Cabriolet

Wysłany: Nie Cze 20, 2010 19:31   

greg-si napisał/a:
f1x napisał/a:
Wszystko piszę z własnego doświadczenia.Może w Cabrio mam jakieś delikatne zawiasy, bo przy macie bitumicznej cholernie skrzypiały podczas szerokiego otwierania drzwi - szczególnie te od strony kierowcy. Nie pomogło nawet WD40. Teraz mam taśmę i zjawisko ustąpiło.


A takie objawy to jest ewidentne zaniedbanie właściciela samochodu. Zawsze należy smarować zawiasy co jakiś czas. Czy się drzwi wygłusza czy nie. Wiele osób o tym zapomina. Poza tym skrzypienie to nie opadnięte drzwi.


Tylko w jaki sposób wytłumaczysz, że zaczęły skrzypieć po wygłuszeniu matą, a po zmianie materiału wygłuszającego skrzypienie ustąpiło?
_________________
Czerwone jest szybsze ;) .
 
 
Lewis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 310
Skąd: Wola

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 20, 2010 19:33   

ok dzięki za odpowiedzi :D na cos sie zdecyduje i jak bedzie ładna pogoda biore sie za to ,bo nie da sie wytrzymac od tego koncertu hałasów:D
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 21, 2010 08:11   

marek501 napisał/a:
A poza tym widział ktoś w jakimś "mercu" czy bmw materiały bitumiczne a wygłuszenie mają super .

1. Grubsza blacha
2. Lepsze uszczelki
3. Lepsze spasowanie elementów drzwi (tapicerki, szyby, uszczelek)
4. Wygłuszenie które również jest. Nie w jednym aucie się z tym spotkałem. Fakt że nie jest to takie wygłuszenie jak robi się pod CA

f1x, ja tego tłumaczył nie będę bo nawet nie wiem jak zawias w kanciaku wygląda :)
Ile kg zaoszczędziłeś na innym wygłuszeniu?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Lewis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 310
Skąd: Wola

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 02, 2010 09:09   

żeby nie zakładać nowego tematu chciałem się jeszcze zapytać czy jak drzwi się zamyka i trzaskają to znaczy ze uszczelki juz sa do wymiany ? :) bo np z tyłu cichutko się zamykają drzwi tylko z przodu trzaskają ;]
 
 
 
krucha91 




Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 115
Skąd: Łaziska

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 17:46   

Przeszukując forum natrafiłem na ten temat i powiem ze sam jestem ciekaw jak to z tymi uszczelkami.... Jak zaobserwuje keidy są do wymiany? Jest ktos w stanie mi odpowiedziec?

Z góry dzięki.
 
 
 
adison300 




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 49
Skąd: Wwa

Rover 25

Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 17:05   Rover 25 wyciszenie

Wrzucę tu, bo widzę że w tym temacie: http://forum.roverki.eu/v...r=asc&start=140 nie ma zbytnio zainteresowania - może po przejrzeniu tego co wstawiłem odpowiecie mi na mój post

Witam, widzę upłynęło trochę czasu, ale odgrzebię
Otóż też myślę o wyciszeniu, bo jak wymieniłem tłumiki to teraz jest ciszej, ale za to słyszę wszystko inne co do tej pory było zagłuszone przez mój 'sportowy' wydech

W sumie dobrze że minęło trochę czasu, to Wasze wyciszenia mogły przejść małą próbę czasu i stąd moje pytania jak się trzymają wasze wyciszenia? w sensie wilgoci, cichości, czy klej się trzyma, czy widać inne zużycie paliwa itp:)

ja myślałem żeby zrobić albo mata/taśma bitumiczna albo to co zapodał Lewis - mata/pianka akustyczna samoprzylepna
Mój plan to bagażnik z nadkolami, klapa, boczki z tyłu, drzwi przednie sufit i może podłoga, przynajmniej z przodu, nie pytam się jużco i jak, bo chyba wszystko zostało wcześniej wyjaśnione:) niedługo dłuuuugie maturalne wakcja więc będzie można się pobawić:)

edit:
czy coś takiego się opłaca?
http://allegro.pl/me104-t...3153884052.html
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 17:39   

marek501 napisał/a:
A poza tym widział ktoś w jakimś "mercu" czy bmw materiały bitumiczne a wygłuszenie mają super .

Rozbierałem kiedyś BMW e36 po lekkim spaleniu i cała podłoga wyłożona była pianko gąbką (nie wiem jak to nazwać) o grubości około 5 cm.

[ Dodano: Sro Kwi 10, 2013 18:39 ]
Lewis napisał/a:
żeby nie zakładać nowego tematu chciałem się jeszcze zapytać czy jak drzwi się zamyka i trzaskają to znaczy ze uszczelki juz sa do wymiany ? :) bo np z tyłu cichutko się zamykają drzwi tylko z przodu trzaskają ;]

Może się opuściły ?
Popsikaj uszczelki silikonem w sprayu to pomoże i dźwięk zamykanych drzwi jest całkiem inny.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 16:09   

robsson78 napisał/a:
żeby nie zakładać nowego tematu chciałem się jeszcze zapytać czy jak drzwi się zamyka i trzaskają to znaczy ze uszczelki juz sa do wymiany ? bo np z tyłu cichutko się zamykają drzwi tylko z przodu trzaskają

Może się opuściły ?
Popsikaj uszczelki silikonem w sprayu to pomoże i dźwięk zamykanych drzwi jest całkiem inny.

Często hałas przy zamykaniu pochodzi od niedokręconych elementów na drzwiach; tapicerki, cięgien zamka, elementów plastikowych, itd.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Gru 10, 2013 08:38   

Czy można przyklejać tą czarną matę APP na wcześniej położoną folię dekarską soudal? Nie spłynie, nie zsunie się?
Wygłuszałem auto właśnie folią dekarską Soudal, ale mam opcję jeszcze wyciszyć i zastanawiam się nad matą APP.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 lpg Si '98r.] drzwi od strony kierowcy
skladak Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Nie Lip 11, 2010 19:46
skladak
Brak nowych postów [R214]drzwi sie zacięły i sie nie otworzą
miagy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Sty 30, 2014 12:14
miagy
Brak nowych postów [r214 si]odnowa boczków drzwi przednich
sew87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sob Mar 10, 2012 11:35
kaciorek1000
Brak nowych postów SOLVED [R214 Si '99] zatrzasniete drzwi pasazera
koalaup Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Sro Kwi 30, 2008 16:07
koalaup
Brak nowych postów [r214 si 97r 3d]a teraz jak wyjac mechnizm ?z drzwi ...
sew87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Lip 28, 2010 12:07
sew87



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink