Forum Klubu ROVERki.pl :: [r75] diagnoza webasto
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r75] diagnoza webasto
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Gru 15, 2013 16:33   [r75] diagnoza webasto
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam
Chciałem z ciekawości podpiąć kompa pod webasto i pomimo opisów które sa na forum nie wiem do końca jak. Mam kabel bo vag kkl i nim chciałem sie posłużyć. Pin 2 w piecu jest k-bus do diagnozy - ale do którego pinu mam go podłączyć we wtyczce kabla wag kkl ? Plus zasilania jest na pinie 16, minus na pinie 5 a gdzie wpiąć k-bus?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 15, 2013 16:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Gru 15, 2013 17:11   

google prawde ci powie :D

[ Dodano: Nie Gru 15, 2013 17:08 ]
https://www.google.pl/sea...D50%3B236%3B195

[ Dodano: Nie Gru 15, 2013 17:11 ]
a jak wywali błąd świecy to na 90 % uszkodzony sterownik :D chyba że masz sprawne i z czystej ciekawości chcesz pooglądać co kiedy i jak sie w piecu dzieje:)
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Gru 15, 2013 19:59   

piec mam sprawny, z ciekawości chciałem popatrzeć. Własnie przez to google nie moge skapować. W opisie na forum jest napisane ze k-bus to nie to samo co K-line. Dlatego pin 7 wydaje mi sie ze nie jest prawidłowy, ale może zle myślę?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 15, 2013 20:18   

pin 7 to k-line i zdiagnozujesz nim piec. Poza tym masa jest również na pin 4

Nie łatwiej podłączyć się bezpośrednio przez OBD2, po co kombinować.

Niestety czasami jak się trafi marnej jakości interfejs to ciężko się połączyć bezpośrednio do pieca.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Gru 16, 2013 14:36   

Pieta napisał/a:
Nie łatwiej podłączyć się bezpośrednio przez OBD2, po co kombinować.
Łatwiej, tyle ze w opisach na forum doczytałem ze przez gniazdo pod kierownica nie da rady sie połączyć. Sam już nie wiem czy to prawda czy nie

[ Dodano: Pon Gru 16, 2013 08:49 ]
pozwolę sobie zacytować:
"Jak widzimy, niezależnie od typu pieca, mamy możliwość sterowania piecem poprzez K-bus, pin 2. UWAGA: K-bus to wewnętrzny przewód komunikacji pomiędzy różnymi podzespołami samochodu (ECM, LSM, BCU, IPK), więc wszelkie prace musimy przeprowadzać z podwójnym sprawdzeniem czy wszystko dobrze zrobiliśmy! Nie mylmy K-bus z K-line - przewodem do diagnostyki na łączu diagnostycznym. To całkiem różne linie komunikacji, z różnymi protokołami i własnoręcznie poprzez K-line w R75 nie dostaniemy się do Webasto. Musimy podpiąć się prosto do Webasto lub do K-bus, który inaczej jeszcze jest nazywany I-bus (terminologia BMW). Naprawdę I-bus i K-bus to ten sam protokół przesyłania danych, po prostu używany w różnych celach. W RAVE spotkamy obie nazwy - ważne jest nie pomylić z K-line i to wystarczy"

To w końcu można przez gniazdo diagnostyczne łączyć sie z piecem czy nie?

[ Dodano: Pon Gru 16, 2013 14:36 ]
próby połączenia przez gniazdo pod kierownica nie powiodły sie. Próbowałem wag kkl, bmw skaner chińskim i z viakena i żaden nie zagadał. Wersja programu WTT 2.13. Ma ktoś jakis pomysł co może byc nie tak?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Gru 16, 2013 21:28   

spróbuj pod piec sie podpiąć
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Gru 17, 2013 08:49   

tez próbowałem na tych kablach i nic. Ciągle mam wątpliwości czy pin 7 to ten właściwy we wtyczce na kablu, a nie chce metoda prób i błędów żeby nie uszkodzić czegos
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Gru 17, 2013 10:50   

większość systemów poza silnikiem w tych autach jest w OBD na 8-mym pinie
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Gru 17, 2013 11:29   

a w kablu który pin? Używam bmw skanera bo ponoć nim powinno bez problemu sie łączyć i jak w sumie pomyslec to inpa łączyła sie z webasto tym kablem tyle ze w inpa za dużo o webasto nie ma.

[ Dodano: Wto Gru 17, 2013 11:29 ]
może ma ktos opis gniazda obd ale z rovera 75 cdt - to by wiele wyjasnilo
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 17, 2013 13:52   

Jak widzisz
pin 4, 5 masa
pin 16 +12V
pin 7 - k-line
pin 8 - również k-line - idzie do kontrolera ABS i zegarów

Ogólnie pin 8 jest nieustandaryzowany. Jest do dyspozycji producentów pojazdu
Rover ma dwie linie diagnostyczne.
Ja w swoicm interfejsie Vag kkl zmostkowałem pin 8 i 7 na stałe
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Gru 17, 2013 15:17   

Pieta, a łączyłeś sie z webasto po zwarciu pinow? Czy przed zmostkowaniem łączył sie z piecem? I czy ten mostek rozszerzył działanie kabelka tzn łączy sie z czymś z czym sie wcześniej nie łączył?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 18, 2013 10:09   

zawsze miałem zmostkowane piny bo wiem, że to auto ma dwie osobne jednoprzewodowe linie diagnostyczne tak jak starsze BMW.

Sprawa jest troszkę bardziej skomplikowana niż się wydaje
Komunikacja z Webasto to tak naprawdę K-Bus, BMW nazywa to I-bus.

Diagnostyka wewnętrzna K-bus jest używana do modułu świateł, całe audio i nawigacja, czujnki parkowania, sterowanie siedzeniami, czujnik deszczu, IMMO, zegary, BCU

pin 7 - K-line ISO9141 to komunikacja bezpośrednio z ECM, SRS, tempomat, skrzynia automatyczna

W aucie jest oczywiście również CAN, który służy do szybkiej komunikacji pomiędzy kluczowymi modułami, gdzie wymagana jest duża przepustowość danych np. ECM, ABS itp.

Nie ma dostępu bezpośredniego do K-Bus i CAN przez OBD2 ale do tego celu pośrednio używany jest PIN 7 i 8.
Komunikacja na pin 8 jest prawie identyczna co K-bus a Rover nazywa to DS2. DS2 jest podłaczony bezpośrednio do komputera w IPK (zegary)

Nie wiem do końca jak to działa ale procesor, który znajduje się w IPK (zegary) jest sercem systemu i on tłumaczy wszystkie komunikaty krążące w sieci i wymienia dane pomiędzy systemami, w ten sposób jest możliwość łacznia się z K-bus i CAN przez OBD2
Oczywiście pełna komunikacja to tylko testbook.
Ale wiemy, że proste interfejsy BMW lub vag-kkl z mostkiem potrafią się również łaczyć z większością modułów za pomocą INPA czy z piecem za pomocą Webasto theromo test

Już kiedyś na temat komunikacji z piecem za pomocą tanich chińskich interfejsów pisałem i wiem z praktyki, że czasami z nimi są problemy i komunikacja z piecem nie udaje się.
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Sob Gru 21, 2013 20:00   

Panowie mam pytanie moze banalne ale nie chce eksperymentowac.
Chodzi mi o pompke paliwa jeden pin pompki wpinam do pinu 6 -go pieca, a drugi pin pompki wpinam do masy czy do +12v ?
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sob Gru 21, 2013 22:22   

do masy
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Pią Gru 27, 2013 16:33   

Dmuchawa dmucha,a poppka paliwa mimo iż sprawna to nie pyka ,czyli sterownik uszkodzony?
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pią Gru 27, 2013 17:11   

najprawdopodobniej tak,podczas próby odpalenia tylko sie przedmuchuje przez 2min i 6sek ??
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Pią Sty 03, 2014 22:28   

Problem rozwiązany, naładowałem akumulator. :))
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pią Sty 03, 2014 22:42   

no to masz szczęście :) ja na 4 kupione piece miałem tylko jeden sterownik sprawny :razz:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Usterki w aucie - diagnoza
DanLP Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Wrz 06, 2016 08:12
DanLP
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZT-T] Stuki w zawieszeniu, ewentualna diagnoza.
HarryVip Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Wrz 16, 2010 11:47
HarryVip
Brak nowych postów [R75] Ujeżdżanie byka na 3000RPM (diagnoza problemu)
Wolf570 Rover serii 75, MG ZT 15 Pon Sie 22, 2016 19:57
wellman
Brak nowych postów [R75] Diagnoza nowym ELM - Program Scan Master ELM
piotrek250 Rover serii 75, MG ZT 8 Pon Wrz 23, 2013 13:26
piotrek250
Brak nowych postów [R75] Webasto
gumus12 Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Lut 21, 2010 12:41
Marek_75



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink