Wysłany: Nie Gru 15, 2013 16:33 [r75] diagnoza webasto
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam
Chciałem z ciekawości podpiąć kompa pod webasto i pomimo opisów które sa na forum nie wiem do końca jak. Mam kabel bo vag kkl i nim chciałem sie posłużyć. Pin 2 w piecu jest k-bus do diagnozy - ale do którego pinu mam go podłączyć we wtyczce kabla wag kkl ? Plus zasilania jest na pinie 16, minus na pinie 5 a gdzie wpiąć k-bus?
[ Dodano: Nie Gru 15, 2013 17:11 ]
a jak wywali błąd świecy to na 90 % uszkodzony sterownik chyba że masz sprawne i z czystej ciekawości chcesz pooglądać co kiedy i jak sie w piecu dzieje:)
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
piec mam sprawny, z ciekawości chciałem popatrzeć. Własnie przez to google nie moge skapować. W opisie na forum jest napisane ze k-bus to nie to samo co K-line. Dlatego pin 7 wydaje mi sie ze nie jest prawidłowy, ale może zle myślę?
Nie łatwiej podłączyć się bezpośrednio przez OBD2, po co kombinować.
Łatwiej, tyle ze w opisach na forum doczytałem ze przez gniazdo pod kierownica nie da rady sie połączyć. Sam już nie wiem czy to prawda czy nie
[ Dodano: Pon Gru 16, 2013 08:49 ]
pozwolę sobie zacytować:
"Jak widzimy, niezależnie od typu pieca, mamy możliwość sterowania piecem poprzez K-bus, pin 2. UWAGA: K-bus to wewnętrzny przewód komunikacji pomiędzy różnymi podzespołami samochodu (ECM, LSM, BCU, IPK), więc wszelkie prace musimy przeprowadzać z podwójnym sprawdzeniem czy wszystko dobrze zrobiliśmy! Nie mylmy K-bus z K-line - przewodem do diagnostyki na łączu diagnostycznym. To całkiem różne linie komunikacji, z różnymi protokołami i własnoręcznie poprzez K-line w R75 nie dostaniemy się do Webasto. Musimy podpiąć się prosto do Webasto lub do K-bus, który inaczej jeszcze jest nazywany I-bus (terminologia BMW). Naprawdę I-bus i K-bus to ten sam protokół przesyłania danych, po prostu używany w różnych celach. W RAVE spotkamy obie nazwy - ważne jest nie pomylić z K-line i to wystarczy"
To w końcu można przez gniazdo diagnostyczne łączyć sie z piecem czy nie?
[ Dodano: Pon Gru 16, 2013 14:36 ]
próby połączenia przez gniazdo pod kierownica nie powiodły sie. Próbowałem wag kkl, bmw skaner chińskim i z viakena i żaden nie zagadał. Wersja programu WTT 2.13. Ma ktoś jakis pomysł co może byc nie tak?
tez próbowałem na tych kablach i nic. Ciągle mam wątpliwości czy pin 7 to ten właściwy we wtyczce na kablu, a nie chce metoda prób i błędów żeby nie uszkodzić czegos
a w kablu który pin? Używam bmw skanera bo ponoć nim powinno bez problemu sie łączyć i jak w sumie pomyslec to inpa łączyła sie z webasto tym kablem tyle ze w inpa za dużo o webasto nie ma.
[ Dodano: Wto Gru 17, 2013 11:29 ]
może ma ktos opis gniazda obd ale z rovera 75 cdt - to by wiele wyjasnilo
Jak widzisz
pin 4, 5 masa
pin 16 +12V
pin 7 - k-line
pin 8 - również k-line - idzie do kontrolera ABS i zegarów
Ogólnie pin 8 jest nieustandaryzowany. Jest do dyspozycji producentów pojazdu
Rover ma dwie linie diagnostyczne.
Ja w swoicm interfejsie Vag kkl zmostkowałem pin 8 i 7 na stałe
Pieta, a łączyłeś sie z webasto po zwarciu pinow? Czy przed zmostkowaniem łączył sie z piecem? I czy ten mostek rozszerzył działanie kabelka tzn łączy sie z czymś z czym sie wcześniej nie łączył?
zawsze miałem zmostkowane piny bo wiem, że to auto ma dwie osobne jednoprzewodowe linie diagnostyczne tak jak starsze BMW.
Sprawa jest troszkę bardziej skomplikowana niż się wydaje
Komunikacja z Webasto to tak naprawdę K-Bus, BMW nazywa to I-bus.
Diagnostyka wewnętrzna K-bus jest używana do modułu świateł, całe audio i nawigacja, czujnki parkowania, sterowanie siedzeniami, czujnik deszczu, IMMO, zegary, BCU
pin 7 - K-line ISO9141 to komunikacja bezpośrednio z ECM, SRS, tempomat, skrzynia automatyczna
W aucie jest oczywiście również CAN, który służy do szybkiej komunikacji pomiędzy kluczowymi modułami, gdzie wymagana jest duża przepustowość danych np. ECM, ABS itp.
Nie ma dostępu bezpośredniego do K-Bus i CAN przez OBD2 ale do tego celu pośrednio używany jest PIN 7 i 8.
Komunikacja na pin 8 jest prawie identyczna co K-bus a Rover nazywa to DS2. DS2 jest podłaczony bezpośrednio do komputera w IPK (zegary)
Nie wiem do końca jak to działa ale procesor, który znajduje się w IPK (zegary) jest sercem systemu i on tłumaczy wszystkie komunikaty krążące w sieci i wymienia dane pomiędzy systemami, w ten sposób jest możliwość łacznia się z K-bus i CAN przez OBD2
Oczywiście pełna komunikacja to tylko testbook.
Ale wiemy, że proste interfejsy BMW lub vag-kkl z mostkiem potrafią się również łaczyć z większością modułów za pomocą INPA czy z piecem za pomocą Webasto theromo test
Już kiedyś na temat komunikacji z piecem za pomocą tanich chińskich interfejsów pisałem i wiem z praktyki, że czasami z nimi są problemy i komunikacja z piecem nie udaje się.
Panowie mam pytanie moze banalne ale nie chce eksperymentowac.
Chodzi mi o pompke paliwa jeden pin pompki wpinam do pinu 6 -go pieca, a drugi pin pompki wpinam do masy czy do +12v ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum