Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] jak u Was działa turbo w CDT?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] jak u Was działa turbo w CDT?
Autor Wiadomość
hardwin 



Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 11



Wysłany: Pią Lut 14, 2014 18:48   [R75] jak u Was działa turbo w CDT?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

male pytanko
mam to auto od niedawna i tak się zastanawiam czy turbo działa poprawnie

zwykle w dieslach czuć kiedy turbo sie zalacza [2200 lub 2500 obrotow]
ale w moim aucie jakby tego w ogole nie bylo
jest troche przymulony [ale to w koncu duza masa i 116 koni] ale dziwi mnie ze nic nie czuc
ciagnie do przodu [bez szalu, moze nawet troche slabawo ale ciagnie] i tak patrze na wskazowke obrotomierza i idzie do gory i idzie i za nic nie czuje kopniecia ani troszeczke

tez tak macie?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 14, 2014 18:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
iloczu 




Dołączyła: 13 Gru 2010
Posty: 41
Skąd: jezioro

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 14, 2014 20:21   

u mnie przy około 1800 obrotów czuć że trochę przyspiesz , tzn. ma trochę kopa . Szczególnie widać w dzień bo przy tych obrotach trochę mi czarnego dymku z tyłu widać :oops: . Pozdrawiam Ilona
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pią Lut 14, 2014 20:33   

a sprawdzałeś intercooler i rury od niego ? Nie są zaolejone ? Jak kolektor i EGR ? Czyste ? W jakiej kondycji przepływka ? Kiedy czyszczony był zawór wysokiego ciśnienia ? Zacznij od podstaw aby ożywić trochę silnik. Później jak Ci za mało to nowa mapka :) Możesz również sprawdzić czy cięgno pracuje na turbo ale to już od spodu .
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 15, 2014 13:42   

iloczu napisał/a:
u mnie przy około 1800 obrotów

A Ty masz w końcu chipa? Czy kobiety jakoś wcześniej wyczuwają ten moment ;)

Zacznij od sprawdzenia tego o czym pisał szpynior :)
W sumie, to można nawet zrobić taki przycisk z poradą dla nowych użytkowników :)
Pod nim kryłoby się kilka punktów kontroli krytycznej auta ;)

Ja bym do tego co napisał szpyniek, dodał jeszcze:

- filtr skrzyni korbowej
- uszczelnienie na kolanku od turbo (czasami przy wymianie przepływomierza, zdjemują całość i wypada oring).
- diagnostyka komputerowa
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
hardwin 



Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 11



Wysłany: Sob Lut 15, 2014 21:48   

dzieki MaReK za rady
szczegolnie filtr skrzyni korbowej [odmy]
nie mialem pojęcia o jego istnieniu
a propos tutaj świetny opis wraz ze zdjęciami jak wymienic filtr odmy i MAF sensor [przepływka]
http://www.75ztcommunity....lter-t5197.html

a tutaj sama wymiana sensora MAF bez obudowy
http://www.bmw-sport.pl/v...hp?f=25&t=61186

ale wracajac do TURBO
kolezance zalacza sie przy 1800 obr a innym tez?? tez czujecie kopniecie w tym przedziale
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 15, 2014 21:52   

tak, przy ok 1800-2000 obrotow wyraźnie czuć przyrost mocy (a raczej momentu) ;)
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lut 16, 2014 11:47   

Może w CDT jest inaczej, ale nie kojarzę ;)
Jak miałem mapę CDT w swoim, to też mi turbo startowało przy ok. 2 tyś. obr.
1800 obr. czy nawet 1750 obr. było czuć, ale po podpięciu BOX'a... więc albo Wy macie super, albo ja coś zje..psute ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 16, 2014 12:06   

przy 1800 zaczyna wstawać, co już troszke czuć, a przy ok 2000 ma juz duzy moment i przyspiesza znacznie chętniej ;)
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 06, 2014 21:53   

Dzisiaj podczas walki ze skrzynią zauważyłem turbinę zalaną olejem a także węże nieco ponad nią. Niedawno ok. miesiąca wymyłem filtr odmy, bo nie przepuszczał kompletnie powietrza. I tak mnie zastanawia czy to nie przez ten filtr jest zalana turbinka. Tak mnie kusi by te węże wywalić i wszystko wyczyścić tylko czy warto? jak myślicie?
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 06, 2014 22:54   

mycie filtra odmy coś daje? ja wymieniłem...
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 07, 2014 06:47   

pelson91 napisał/a:
mycie filtra odmy coś daje? ja wymieniłem...


ja do odmy zajrzałem bez potrzeby ot tak z nudów a że filtr nie przepuszczał powietrza to go nieco wymyłem. Teraz mam nowy i ten stary wyrzuce. Poza tym pisałem o czyszczeniu turbiny a nie o tym czy zakładać nowy filtr odmy
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT 190] Tempomat działa ale nie działa
bula3546 Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Lip 03, 2020 19:42
bula3546
Brak nowych postów [R75] Turbo-dziura
nitta Rover serii 75, MG ZT 17 Nie Lis 28, 2010 00:51
stazaj88
Brak nowych postów [R75] Problem z turbo
krzycho124 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Kwi 23, 2009 20:45
Dam-Kam
Brak nowych postów [R75] LPG do silnika turbo??
Escobre Rover serii 75, MG ZT 13 Pon Sty 28, 2008 15:17
maciej
Brak nowych postów [MG ZT] Problem z turbo?
Przemas666 Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Gru 07, 2013 23:59
Przemas666



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink