Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS] Brak mocy po mocniejszym wcisnieciu gazu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS] Brak mocy po mocniejszym wcisnieciu gazu
Autor Wiadomość
bad_gs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 119



Wysłany: Pią Lut 21, 2014 18:03   [MG ZS] Brak mocy po mocniejszym wcisnieciu gazu
Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Witam wiecie co mogło by być przyczyną zamulenia samochodu po ostrzejszym wciśnięciu gazu, dzieje się to na każdym biegu a przynajmniej tak mi się wydaje bo na 1 i 2 nie czuć tego...
A dokładniej od momentu załączenia turbiny czyli od 2 tys obrotów do prawie 3 tys samochód wciska w fotel na każdym biegu, powyżej 3 tys przy ostrym wciśnięciu gazu samochód przyspiesza ale bardzo wolno.
Dodam że gdy wciskam gaz stopniowo to przyśpieszenie jest większe lub gdy przytrzymię go przez chwile na tych samych obrotach to na chwile przyspiesza lepiej...

żadne błędy mi nie wyskakują, przepływomierz też to nie jest bo wchodzi wysoko na obroty a po odłączeniu przepływki łapie takiego samego muła powyżej 3 tys obr, zawór egr czyszczony....
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 21, 2014 18:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 21, 2014 20:32   

filtr powietrza do wymiany
 
 
 
bad_gs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 119



Wysłany: Sob Lut 22, 2014 10:55   

Filtry były wymieniane wszystkie... myślę że to może być coś z turbiną, może łopatki się przycinają i nie dają wystarczającego ciśnienia...
Tylko czy to nie powinien mi wyskoczyć jakiś błąd?
Ostatnio zmieniony przez bad_gs Sob Lut 22, 2014 11:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Lut 22, 2014 11:04   

bad_gs napisał/a:
myślę że to może być coś z turbiną,
to by Ci od 2 do 3tys. obr gorzej szedł też
 
 
 
bad_gs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 119



Wysłany: Sob Lut 22, 2014 11:08   

A może turbina jest źle ustawiona... może ta łopatka się przestawiła i nie doładowuje lub przeładowuje...
Od 2 do 3 tys jest taki kop że na 2 przy ostrzejszym wciśnięciu gazu koła tracą przyczepność...
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Lut 22, 2014 11:11   

bad_gs napisał/a:
A może turbina jest źle ustawiona... może ta łopatka się przestawiła i nie doładowuje lub przeładowuje...
tam nie bardzo jest co ustwaiac zeby to przestawic tak jak mowisz, mi to wyglada na jakies odciecie wewnetrzne w kompie, obroty mowisz ze normalnie ida do gory? powyzej 4000 tez?
 
 
 
bad_gs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 119



Wysłany: Sob Lut 22, 2014 11:15   

tak przeganiałem go nieraz nawet na czerwoną przy dłuższych trasach ale na 4 bo u nas dróg nie ma by na 5 tak cisnąć :) oczywiście w celu przeczyszczenia i przedmuchania :P
A co do ustawień to miałem na myśli skrócenie lub wydłużenie sztangi i tej blokady bo gdzieś czytałem że to pomaga gdy przeładowuje lub nie doładowuje...
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 22, 2014 11:48   

sprawdz czy Ci ciegno wastegate dobrze pracuje. moze sie przycina i za czesto jest otwarte
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Sob Lut 22, 2014 11:50   

A w jakiej kondycji jest przepływka??masz od kogo pożyczyć sprawna na próbe??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bad_gs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 119



Wysłany: Sob Lut 22, 2014 11:53   

No niestety nie bardzo mam od kogo pożyczyć przepływke a to cięgno jak sprawdzić?
Już wiem jak sprawdzić... dzisiaj jeszcze postaram się sprawdzić czy chodzi luźno...

A tak czysto teoretycznie nieszczelność układu odpada tak... skoro turbo dobrze pracuje w zakresie 2 - 3 tys obr...



Zdjąłem zawleczkę i ciegno wastegate chodzi luźno nie stawia żadnego oporu, a na włączonym silniku i pociągniętych obrotach w granice 4 tys. widać jak pracuje w zakresie 2 cm na oko...
Węże od i do interccolera twardnieją choć da się je delikatnie ścisnąć...

Więc nie wiem co jest może faktycznie to cięgno do grzybka się przestawiło i za szybko upuszcza, może była źle założona kontra czy coś...
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Sob Lut 22, 2014 20:18   

Ja tam stawiam na przeplywkę.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bad_gs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 119



Wysłany: Sob Lut 22, 2014 23:13   

Ale gdyby to była przepływka to po odłączeniu powinien chodzić dobrze do tych 4 tys... a nie ma żadnej różnicy...
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Nie Lut 23, 2014 19:15   

Raptile mial podobnie nie jechało mu auto. zmienil przeplywke i jak reką odjął.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bad_gs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 119



Wysłany: Pon Lut 24, 2014 10:43   

A też nie miał żadnych różnic między podpiętą przepływką a bez, oprócz oczywiście trybu awaryjnego i maź 4 tys obr.
Bo u mnie chodzi dosłownie tak samo z jak i bez, ciągnie ostro od 2 do 3 tys a później łapie muła...
A gdybym skrócił to cięgno delikatnie i sprawdził czy będzie jakaś różnica co myślicie, czy lepiej się tym nie bawić?
Z tego co wszędzie czytam na postoju nie możliwe jest by to cięgno się poruszyło a u mnie przy około 4 tys obrotów ( dokładnie nie wiem bo dziewczyna wciskała gaz :P ) się przesuwa w zakresie 2 cm na oko, czyli jest możliwe że cięgno jest źle ustawione i spuszcza mi ciśnienie?

Pytanie też odnośnie tego cięgna i wastegate, sprawdza się to na wyłączonym silniku czy włączonym. Ja sprawdzałem na wyłączonym i wastegate chodziło luźno a cięgno nie dawało mi dużego oporu i bez problemu mogłem je wyciągnąc bez rękawiczki na 2-3 cm... to tak ma być czy może ta gruszka jest walnięta...
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 24, 2014 13:43   

bad_gs, to masz rozwalone wastegate wydaje mi sie. ciegno nie powinno sie ruszyc na wylaczonym silniku gola reka. moze z 1mm przy uzyciu sporej sily. poruszyc sie powinna tylko ta metalowa "wajcha" do ktorej ciegno jest przymocowane zawleczka.

i wydaje mi sie ze na biegu jalowym tez nie powinno az o 2cm.

za regulowanie to ja bym sie bez pomiaru cisnienia nie bral bo mozna wiecej szkod niz korzysci narobic, ale wydaje mi sie ze jest rozwalone bo za luzno chodzi i pewnie lekki podmuch z turbo i sie otwiera
 
 
 
bad_gs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 119



Wysłany: Pon Lut 24, 2014 15:11   

Też bym na to stawiał... ale pewnie nie sprawdzę w żaden sposób jak zakładając nową tą gruszkę czy jak to się tam nazywa...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 Si] - Gaśnie po wciśnięciu gazu do dechy
rogacz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Cze 27, 2013 15:18
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [414Si] dziura/gaśnie po wciśnieciu na pedał gazu
Wiesia92 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Cze 24, 2014 14:29
Wiesia92
Brak nowych postów [R45 iDT] brak reakcji na pedał gazu
ROVER45IL Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Gru 26, 2009 18:54
marcinZG
Brak nowych postów [420D] Brak przyspieszenia po naciśnięciu gazu...
Acer Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Gru 19, 2011 20:32
bizon
Brak nowych postów [R45] brak reakcji na wciskanie pedału gazu
morales Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Nie Gru 22, 2013 17:42
morales



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink