Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2002
Kiedy moze sie schrzanic podgrzewanie foteli, jak nie przy okazji pierwszych mrozow?
Wspolpracy odmowily oba na raz, a wiec podejrzewam ze moze to byc kwestia bezpiecznika.
W zwiazku z tym, ze u mnie podgrzewania fabrycznie nie bylo, tylko zostalo dolozone, pytanie czy bezpiecznik jest tam gdzie wskazuje RAVE czy mogl rownie dobrze zostac wpiety gdzies po drodze na kablu?
A jesli jest tam gdzie wskazuje RAVE (F2 - PASSENGER COMPARTMENT FUSE BOX) to gdzie dokladnie w kabinie znajduje sie ta skrzynka?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 27, 2010 03:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Bezpieczniki masz po lewej stronie kabiny - wyjmujesz ruchomą półeczkę i z tyłu masz bezpieczniki. Podgrzewane fotele - bezpiecznik nr 9, 20A, żółty i drugi, nr 26, 15 A, niebieski. Na "plecach" półeczki powinien być opis. Nie słyszałem, aby była jeszcze jakaś skrzynka z bezpiecznikami (oprócz komory silnika, oczywiście).
Faktycznie, doczytalem potem w instrukcji, bezpieczniki sa za schowkiem kierowcy obok zlacza diagnostycznego.
Ale nie wiem gregor13 skad wziales nr bezpiecznikow, bo wg RAVE i opisu za schowkiem, to jeden bezpiecznik - F2 (20A)..
Niemniej jednak, okazalo sie ze bezpiecznik jest ok, takze podejrzewam ze u mnie instalacja w aucie do podgrzewanych foteli jest zrobiona niezaleznie w zwiazku z czym piorun wie gdzie szukac tego bezpiecznika
Zostaje albo elektryk, ktory rozbierze pewnie polowe konsoli srodkowej, zeby go znalezc i do niego dotrzec, albo marznacy zima tylek..
Albo sprawdzić idąc po kablach gdzie są przekaźniki włączające podgrzewanie, sprawdzić czy jest na nich napięcie (one też mogły się spalić choć dwa na raz mało prawdopodobne).
Raczej też wątpię by elektryk (bądź osoba która zakładała te siedzenia) był tak niemądry i bezpiecznik dawał w miejscu mało dostępnym.
Najlepiej odkręcić plastik pod kierownicą do którego przymocowany jest ten schowek mały i idąc od siedzeń sprawdzić czy kabelek wchodzi do tej skrzynki. Jeśli nie i idzie wgłąb do silnika sprawdzić czy żaden dodatkowy kabel nie wchodzi do skrzynki pod maską bądź bezpiecznika przy akumulatorze lub klem.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Wlaczniki znajduja sie u mnie na tunelu srodkowym zaraz za drazkiem zmiany biegow.
Po wyjeciu mieszka mam do nich dobry dostep. Kable ida gdzies spod konsoli srodkowej, za schowkiem niestety ich nie widzialem.
A raczej latwo je wypatrzyc bo sa w grubej, niebieskiej izolacji.
Na wlacznikach nie ma juz napiecia, wiec trzeba bedzie wstawic auto do garazu i sprobowac isc dalej za tym kablem w poszukiwaniu problemu..
marcinZG, to zajrzyj jeszcze pod maskę w okolice puszki z przekaźnikami. Może gdzieś tam ten kabel wychodzi.
Najgorzej właśnie jak jest coś dokładane i nie wiadomo skąd idzie instalacja. Przeleć wzrokiem kabel i może coś poradzimy.
Ja wszystko co dołożyłem u siebie podpiąłem bezpośrednio do akumulatora żeby nie było cyrków że jest wpięte nie wiadomo gdzie.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Wprowadzilem dzisiaj auto do garazu i odkrecilem ta plastikowa oslone pod kierownica i bingo!
Faktycznie tamtedy biegly te kable i znalazly sie rowniez 2 bezpieczniki, jeden odpowiedzialny chyba za zestaw glosno mowiacy i centralke i drugi 10A od podgrzewania foteli.
Stopiony na amen, od razu wymienilem go na 20A, tylko nie wiem czy nie przesadzilem, moze kupie 15A w to miejsce.
Niby cala ta dokladana elektryka jest zrobiona estetycznie, ladnie i z pomyslem, poza tym ze miejsca w ktore elektryk wpinal sie ze swoimi kablami sa partyzancko poklejone tasma izolacyjna, zero kostek..
Przydaloby sie to kiedys wszystko roz...walic i poskladac od nowa, ale to wiosna lub latem, jesli bede sie bardzo nudzil.
Grunt ze fotele znowu grzeja Wielkie dzieki za pomoc
Dobrze że już grzeje w kuper
Lepiej kup zestaw bezpieczników (mniej niż 5zł) i wstaw 10A. Jak się spali to wrzucisz 15A.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
madmips [Usunięty]
Wysłany: Wto Lis 06, 2012 20:48
ja się podepnę pod temat, u mnie nie grzeją od początku, ale kontrolki na przyciskach się zapalają - pytanie, czy jak bezpieczniki walną, to kontrolki by świeciły? Jutro sprawdzę, czy bezpieczniki są ok.
a ja mam pytanie czy podgrzewanie foteli wystarczy "aktywować" poprzez zakupienie odpowiedniego włącznika w panelu i jakiejś części czy też trzeba by to od podszewki robić? ( chodzi o to czy jest to jak w przypadku np. halogenów - wszystkie kable były już poprowadzone i wystarczyło wpiąć dodatkowy włącznik halogenów w odpowiednie miejsce plus oczywiście podpięcie halogenów pod w/w kable)
Podgrzewanie foteli działa na zasadzie przekaźnika i dopiero on podaje prad na fotele. Wylaczniki moga swiecic, trzeba posluchac czy cos pyka w okolicach bezpiecznikow pod kierownica i w tedy wiadomo czy zalacza guzik przekaznik do foteli.
Mi teraz po zmianie na skorzane fotele tez nie grzeja wiec bede musial je kiedys jeszcze raz wykrecic i zobaczyc czy poszly termistory czy maty sa przepalone. W moich starych welurowych fotelach padl mi jeden termistor i po zagrzaniu wylaczal na kilka godzin calkiem fotel
Co do Kabli to w sumie powinno byc ale jak sie dowiedzialem ostanio niestety nie zwasze sa w 45. Zobacz pod fotel czy nie ma tam czarnej kostki luznej, czasem jest schowana pod dywanem tam gdzie kable od SRS wchodza w dywan.
A ja sie zapytam ludzi co maja skore czy dlugo trzeba czekac az fotel bedzie cieply
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
ketchup1, Ahh jak nie masz włączników to nie masz tez mat grzewczych, ale jak mowie zobacz pod fotel czy nie masz na fotelu w takim bądź razie wtyczki drugiej do foteli.
Ta czarna jest od grzania foteli, zółta SRS:
walkie,
Dziękuje, czyli obydwa fotele u mnie nie grzeją ehh Trzeba będzie zrobić chyba swap mat z welurowych do skórzanych
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remigiusz, możliwe, dodam tylko że po tym kilometrze to siedzenie jest fest ciepłe. A praktycznie różnicę pod 4 literami czuć od razu jak się naciśnie przycisk.
Hm... ja nie mam podgrzewanych siedzeń ale zauważyłem że jest instalacja poprowadzona.
Pytanie tylko czy pełna czy częściowa ktoś wie? Pod siedzeniem jest wtyczka (tylko w fotelu niema) a jak dalej? może wystarczy dołożyć przekaźnik, przyciski i maty aby działało?
Hmm no mi się na welurach tez chwile podgrzewały tak z 5 do 10min jak dobrze pamiętam ale w tedy to już były gorące jak coś i milutko pod tyłkiem było
Jak się z denerwuje to wsadzę welurowe na przód z powrotem przez zimę
Adrian jak są kable to zobacz czy masz przekaźniki a łatwiej wyciągnij zaślepki i poszukaj kostek za tunelem środkowym i zepnij kable i posłuchaj czy pyka przekaźnik i będzie wszystko jasne
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
madmips [Usunięty]
Wysłany: Pią Lis 09, 2012 11:31
u mnie okazał się przepalony bezpiecznik. Jednak po wymianie grzał tylko raz. Dziś rano już przestał, pewnie znowu poszedł bezpiecznik, i teraz szukaj przyczyny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum