Wysłany: Nie Wrz 29, 2013 15:04 [R200] gotująca woda w zbiorniczku wyrównawczym. POMOCY!
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam.
Najpierw problem ze skrzynia a teraz kolejny.
Chodzi o to ze mój Roverek ma takie odpały że często gotuje mu sie woda w zbiorniczku.
Sprawdzalem uszczelke pod glowica za pomoca metody tlenku węgla czy jakoś tak i było ok. Nigdzie płyn nie ubywa. Termostat też sprawdzony. Korek od zbiorniczka też wymieniony. Nie mam już pomysłów co jeszcze zrobic. Albo sie zagotuje odrazu po kilku km jak autem rusze albo caly dzien moze byc ok. Jak myślicie co to może byc panowie?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 29, 2013 15:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pompa nie wiem kiedy ale napewno nie przez 60k km bo tyle czasu auto mam i mechanik przy wymianie rozrzadu pompy nie wymienial.. Wentylator chodzi bo ostatnio mechanik stwierdził że za pożno sie włącza i założy czujnik na górnym wężu przez co wentylator się załącza wcześniej.
Wentylator chodzi na I biegu nawet jak sie nie zagotuje płyn bo przez ten czujnik sie troche wcześniej załącza, a jak sie zagotuje płyn to na II bieg się włącza.
Według mnie będziesz miał do wymiany pompę wody. Łopatki się zużyły i i nie pompuje wody w układzie.
Na przyszłość pamiętaj, że razem z rozrządem warto wymienić również pompę.
Wątpię że to pompa, gdyby tak było to gotowałby stale. leszczu, nie widziałem jeszcze zużytych łopatek na wirniku choć trochę pomp przeszło przez moje ręce.
kamilosbos, jak zaczyna gotować to sprawdż temperaturę (reką) na chłodnicy i na wężach. Może to termostat się zacina? Może też coś być w układzie i przysłaniać obieg, choć to już mniej prawdopodobne.
mechanik mowil ze termostat jest ok. ale moze byc tak ze raz sie moze otwierac a raz nie jak sie zagotuje to weze sa bardzo garace. ciezko jest samemu taki termostat wymienic ?
Termostat wymieniony. Dalej to samo. Chlodnica wmieniana miesiac temu.
Na dodatek dzis mi sie tak dzieje ze pokazuje temperature OK, po kilku minutach o polowe spada i za kilka minut wraca do swojej pozycji.
Moze te problemy sa zwiazane z niedzialajaca klimą??
Kamilosbos, 200tki mają ten problem, że za wskazania temperatury silnika do komputera oraz kokpitu odpowiadają osobne czujki. Może więc wszystko być ok, a lewy wskaźnik będzie bansował, lub też na odwrót - w środku temperaturę pokaże roboczą, a auto pozostanie na ssaniu przez awarię drugiego czujnika. Co do klimy - aż tak by chyba nie namieszała, przy czym tu by trzeba zdiagnozować co w niej nie działa.
Kamilosbos, czujnik ciśnienia i brak czynnika? No nie wiem, raczej nie powinno to wpłynąć na resztę wozu... Niech się lepiej ktoś mądrzejszy wypowie, wolę nic nie doradzić już, zamiast namieszać.
jak zalewasz układ chlodzacy plynem to musisz mieć wlaczone ogrzewanie żeby odpowietrzyć caly układ,
trzeba bardzo dokładnie to zrobić inaczej pęcherze powietrza będą powodowaly permamentne zagotowywanie układu, kolejna kwestia to sprawny trzymajacy ciśnienie korek
wentylator wlacza się powyżej 106*C, a ciecz żeby nie zaczela wrzec wcześniej musi być odpowiednio sprezona ( pod ciśnieniem )
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum