Wysłany: Pią Mar 28, 2014 11:06 [R214i+LPG] Niedogrzany silnik
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997
Witam forumowiczów.
Mam problem z moim Rołverkiem - miesiąc temu przestał się dogrzewać i wymieniłem termostat. Wszystko było ok, ale przez ostatni tydzień jadąc z górki na biegu temperatura minimalnie spadała, niedawno - z dnia na dzień - przestał się grzać. Obecnie z zasłoniętym dolnym wlotem powietrza ciężko mi go zagrzać do 1/4 skali w trasie, w mieście rzecz jasna muszę zdjąć kartonik bo wentylator szaleje.
Dziś mechanik wyjął termostat - licząc na to, że będzie walnięty lub zablokowany paprochem - a ten w garnku działał bez zarzutu, został nawet sprawdzony termometrem.
Niemniej jednak górny wąż robi się ciepły, auto żłopie jak głupie, szarpie, a bez kartonika przełącza się z gazu na benzynę (w trasie).
Posiadam LPG (szczegóły instalacji w garażu), dokładaną klimę (tylko jeden bieg wentylatora chłodnicy).
Powiedzcie, czemu silnik się nie dogrzewa? Jak postoi z kartonikiem to jest ok, wskaźnik żyje, a auto ewidentnie zachowuje się jak niedogrzane, toteż czujka czy liczniki są ok. Istnieje opcja, by temperatura spierniczała reduktorem? Ale jakie to może mieć powiązanie z termostatem?
Ja zwyczajnie nie mam pomysłów.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 28, 2014 11:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Robsson78, to nie takie proste. Ciężko to określić, bo niby szarpie i pali więcej, ale to może być subiektywne odczucie. Faktycznie, w trakcie cyrków potrafił się z gazu z powrotem na benzynę przełączyć. Jutro mechanik założy mi dodatkowy termostat na króćcu wychodzącym z głowicy i zobaczymy jak będzie.
Niemniej jednak gdy dziś zagotowaliśmy celowo silnik to były dwa zonki:
1) Temperatura doszła do prawie połowy na wskaźniku, lecz nie wyżej.
2) Włączył się 2 bieg wentylatora. A przecież mam dokładaną klimę i powinien być jeden.
Wszystko wygląda jak modelowy przykład uszkodzonego termostatu. Dziwne jednak że termostat okazał się dobry.
Instalacja z tego co widzę stag-4 całkiem świeża.
Ja bym odłączył LPG i przejechał się na samej benzynie, wtedy będziesz wiedział czy ma to związek z reduktorem, jeśli będzie też się wychładzał to tylko termostat, nie widzę innej opcji. Może jakiś syf w układzie go blokuje.
Zainteresował mnie Twój temat bo mam podobnie. Tylko u mnie to raczej czujnik temperatury jest walnięty, wskaźnik często spada poniżej połowy i blisko dołu, czasem wcale nie reaguje a z kratek leci ciepełko, czasem jest na połowie.
Na jesieni wymieniłem termostat ale niepotrzebnie.
Mam już nowy używany i będę wymieniał.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Robsson78, a dziś z kolei rano odpaliłem auto i rura od chłodnicy była zimna, termostat działa.
Podejrzewam, że się przyblokował przez jakiś syf czy coś, a równolegle strzeliła czujka temperatury co utrudniło poszukiwania przyczyny. Tak czy inaczej mechanik zakupił mały termostacik, dziś odda go do kolegi, który bardzo dobrze obrabia różne blachy i przerobi go tak, by zamiast kołnierza była tulejka. Następnie wsuniemy go do węża tuż przy króćcu i zaciśniemy opaską - taki awaryjny termostat, jak się nie sprawdzi, to wyjęcie go będzie trwało trzy minuty.
Czujnik chyba i tak wymienię, płyn się gotował, a miernik pokazywał niecałą połowę skali - czyli niedobrze.
No i wentylator. Mam klimę dokładaną, skąd te dwa biegi?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum