Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich.
Z góry przepraszam że zakładam nowy temat, ale nie moge znaleźć w sieci informacji jakich potrzebuje. Od niedawna jestem posiadaczem Rovera 200, z silnikiem Diesla 2.0 turbo. Układ chłodzenia zalany przez poprzedniego właściciela jest wodą, a z racji tego że zbliża się zima, chce zalać go płynem żeby uniknąć niemiłej niespodzianki któregoś mroźnego ranka.
Szukałem w sieci informacji jak prawidłowo wymienić ten płyn, ale znalazłem tylko rozwiązanie dotyczące silnika benzynowego, i nie wiem czy to samo tyczy się Roverów z silnikiem Diesla. Słyszałem że układ sam sie odpowietrza, ale też że trzeba to zrobi ręcznie przy wymianie płynu. Nie wiem już am teraz jak prawidłowo ten płyn wymienić. Prosił bym o pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 20, 2013 10:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Klusek360, rozszerzanie swojej wiedzy rozpocznij od ściągnięcia RAVE, czyli instrukcji serwisowych Rovera. Są w języku angielskim, ale jest tam wszystko. Screen, który dodaję niżej i w którym masz opisaną wymianę płynu, pochodzi właśnie z RAVE.
Odkręć dolny wąż chłodnicy, ważne by silnik był ciepły, bo wtedy termostat jest otwarty i zleci cały płyn.
Nowy płyn zalewaj powoli na zimnym silniku, ja zalewam na uruchomionym, wtedy pompa wody go rozprowadza.
Po zalaniu płynu, dobrze jest się przejechać kawałek, żeby puścił termostat, później tylko uzupełniasz płyn jeśli trochę brakuje, no i to wszystko.
Kup sobie 7l bo tam wchodzi 6 z kawałkiem.
Jeśli chodzi o płukanie środkami inwazyjnymi, to radziłbym ostrożność.
Chłodnice i nagrzewnice w takich leciwych autach jak nasze swoje przeszły, bywa że po płukaniu coś puszcza i pojawia się problem.
Jeśli silnik się nie przegrzewa, temperatura w normie, ogrzewanie działa, to zalewać płyn i niczym nie płukać.
Odkopie temat:
W moim R200 1.4 103km jakis czas temu na drodze strzelił mi wąż od chłodnicy i narobił zamieszania na drodze (chmura pary itp). Zjechałem samochodem z drogi i zostawiłem, żeby wieczorem go ściągnąć pod dom. Przyjechałem z zestawem naprawczym węża (guma i taśma izolacyjna), zalałem go wodą i podjechałem pod dom.
Po kupieniu płynu do chłodnicy i naprawieniu węża w sensowny sposób wziałem się za wymiane płynu.
Robiłem wg instrukcji RAVE.
Po spuszczeniu płynu/wody z układu zakręciłem wszystko tak jak trzeba i tralala...
W CZYM JEST PROBLEM ? W tym, że po nalaniu płynu do zbiorniczka w ogóle nie pojawia mi się on pod śrubą do odpowietrzania... Wlałem tam niecałe 2L, poziom osiągnał MAX a płynu nie ma w wężach ani nie chce też spływać więcej.
Co może być przyczyną? zapchane węże zbiorniczek-śruba czy co ?
Pokretlo na Cieply oraz nawiew na max? i odpalic silnik?
[ Dodano: Czw Kwi 17, 2014 17:27 ]
Ok odpowietrzylem uklad. W instrukcji jest tez mowq o tym, ze powinien mi sie wlaczyc wentylator po odpaleniu silnika. Moj chodzil ok 20 min i wentylator sie nie uruchomil. Temperatura osiqgnela odpowiedni poziom (polowa skali) i nie szlo wyzej. Czy mam moze uszkodzony termostat czy zwyczajnie zbyt krotko pracowal silnik?
Odpowietrzanie auta jest proste jak budowa cepa.Komplikuje się jezeli czyta się różne instrukcje i inne pierdoły jak sie odpowietrza układ.Po prostu jak masz pusty uklad włączasz autodajesz nawiew ciepły na max.Lejesz płyn do zbiorniczka.Nalej go pełny.Pierwszym razem jak nalejesz to płyn caly spłynie.Drugi raz nalewasz to prawdopodobnie juz nie bedzie spływał.Po chwili powinien poziom sie zmiejszac jeżeli nie bo może tez tak być to po prostu bierzesz do ręki ten gruby waż od chłodnicy ten górny i lekko go ściskasz.Będziesz słyszał jak płyn wpływa do chłodnicy.Sie sugeruj się strzałką temperatury bo wtedy może wariowac.jeżeli mały układ się zaleje to woda sama sie pocisnie.Wtedy będa bąbelki i poziom płynu będzie się zmieniać.Po zalaniu nagrzewnicy w kabinie nagle będzie wiać zimne powietrze.Po odpowietrzeniu układu niech sobie jeszcze chodzi.100% pewność będziesz miał jak płyn będzie się gotować.Wtedy możesz wyłączyć auto zakręcić kurek i cieszyć sie dokładnie odpowietrzonym układem.Dodam że takie odpowietrzenie skutkuje tym że przejedziesz trochę autem a w kabinie będzie już gorąco że Panienki moga sie rozbierać do układu powinno wejśc 6-7 litrów płynu...powodzenia
Ok odpowietrzylem uklad. W instrukcji jest tez mowq o tym, ze powinien mi sie wlaczyc wentylator po odpaleniu silnika. Moj chodzil ok 20 min i wentylator sie nie uruchomil. Temperatura osiqgnela odpowiedni poziom (polowa skali) i nie szlo wyzej. Czy mam moze uszkodzony termostat czy zwyczajnie zbyt krotko pracowal silnik?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum