Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Gaz LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Gaz LPG
Autor Wiadomość
Owca1911 



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 66
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Nie Cze 10, 2012 08:44   [R75] Gaz LPG
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam. Chce założyć gaz do mojego Roverka :) Zastanawiam się nad STAG 300 .
Proszę o opinie osób które miały z nim styczność .

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Cze 13, 2012 15:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 10, 2012 08:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
amigojwr 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 57
Skąd: Jawor (dolnośląskie)

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 10, 2012 11:46   

Też od miesiąca jestem posiadaczem tego auta i przyłączam się do zapytania kolegi wyżej: Rover 75, 2001r., 2.0, 150 KM, automat. We wtorek mają mi montować Stag 300.

PS. kolego, ile Ci pali to auto? mi ok 15L/100km BENZYNY (trasa+miasto)

byłem na komputerze i wskazał dwa błędy, może ktoś poradzić co jest walnięte na ich podstawie?

- p1472 Variable intake Butterfly Valve, always open,
- p0335 Crankshaft Sensor no signal.

Myślę po założeniu gazu (na wtorek jestem umówiony) jechać na diagnostykę silnika i wyeliminować usterkę.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez amigojwr Nie Cze 10, 2012 12:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Owca1911 



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 66
Skąd: Krotoszyn



Wysłany: Nie Cze 10, 2012 11:53   

amigojwr napisał/a:
Też od miesiąca jestem posiadaczem tego auta i przyłączam się do zapytania kolegi wyżej: Rover 75, 2001r., 2.0, 150 KM, automat. We wtorek mają mi montować Stag 300.

PS. kolego, ile Ci pali to auto? mi w granicach 14-15L/100km (trasa+miasto)

byłem na komputerze i wskazał dwa błędy, może ktoś poradzić co jest walnięte na ich podstawie?

- p1472 Variable intake Butterfly Valve, always open,
- p0335 Crankshaft Sensor no signal.

Myślę po założeniu gazu (na wtorek jestem umówiony) jechać na diagnostykę silnika i wyeliminować usterkę.

pozdrawiam


Mi na trasie takie 8-8,5l :)
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 10, 2012 12:06   

Ja u siebie mam Stag300+ od ponad roku.
spalanie w mieście to 15-16l/100 trasa 10l/100
generalnie nie narzekam na tą instalacje.
 
 
dafit 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 251
Skąd: Łask

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 10, 2012 12:08   

ja mam staga, i mi pali niecałe 11l w trybie mieszanym no i co do samego staga nie mam zastrzeżeń , tylko czasami na wysokich obrotach jak gwałtownie przyspieszam to potrafi się zakrztusić ale to raczej wina czerwonych valtek'ów :mrgreen:
_________________
sprzedam http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=83607
 
 
amigojwr 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 57
Skąd: Jawor (dolnośląskie)

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 10, 2012 12:08   

Pomógłby mi ktoś z tymi błędami i ew. kosztami?
Co jest walnięte?

rover 75, 2.0, V6, 150 KM, automat
pali mi 15L/100km BENZYNY (trasa+miasto) :cry:

Błędy komputera:
- p1472 Variable intake Butterfly Valve, always open,
- p0335 Crankshaft Sensor no signal.

Myślę po założeniu gazu (na wtorek jestem umówiony) jechać na diagnostykę silnika i wyeliminować usterkę. Podpytałem ludzi to nie ma przeciwskazań żeby pierw zakladac instalacje, a pozniej wyeliminować te blędy.

pozdrawiam
 
 
 
dafit 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 251
Skąd: Łask

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 10, 2012 12:13   

pierwszy bład chyba dotyczy vis'ów (dlatego ci tyle pali), a drugi dotyczy jak sama nazwa wskazuje czujnika położenia wału albo rozrząd ci przeskoczył jak i mi ostatnio :evil: pamiętajcie wymieniajcie rozrząd systematycznie bo potem zapłacicie 3 razy albo i więcej tyle za naprawe...

co do vis'ów jest osoba na forum która zajmuje się naprawą, polecam.
Ostatnio zmieniony przez dafit Nie Cze 10, 2012 12:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
amigojwr 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 57
Skąd: Jawor (dolnośląskie)

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 10, 2012 12:14   

visów a dokładniej? silniczki vis walnięte?
rozrząd przeskoczył czyli? rozrząd miałem niedawno robiony.

PS mogę pierw zakładać instalację, a później zrobić vis?
Ostatnio zmieniony przez amigojwr Nie Cze 10, 2012 12:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
dafit 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 251
Skąd: Łask

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 10, 2012 12:20   

jak miałeś rozrząd robiony to sprawdź czujnik położenia wału(są chyba 2 ), a o visach masz tu cały temat http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65363

[ Dodano: Nie Cze 10, 2012 13:20 ]
amigojwr napisał/a:
silniczki vis walnięte?

tak
amigojwr napisał/a:
mogę pierw zakładać instalację, a później zrobić vis

tak
_________________
sprzedam http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=83607
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Cze 10, 2012 12:34   

dafit napisał/a:
jak miałeś rozrząd robiony to sprawdź czujnik położenia wału(są chyba 2 )

lub przy wymianie paska przestawili rozrząd co również mogło sie przełożyć na to duże spalanie...
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
domann 




Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 25
Skąd: Ząbki



Wysłany: Nie Cze 10, 2012 14:29   Re: [Rover 75] Silnik 2.0 v6 LPG

Mam STAG 300 ISA2
wtryski - czerwone HANA
reduktor - KME GOLD

Zestaw daje radę.
Co do rad. Nie oszczędzaj na wtryskach. Raczej odpuść stare Valteki. Reduktor ma być odpowiedniej wydajności i w odpowiednim miejscu. Ja np mam go nisko z przodu, i zimą, bez osłony są problemy z temperaturą reduktora a co za tym idzie - gazu.
ISA2 nie daj sobie włączyć, u mnie po 1-2kkm strasznie nakaszaniła (szarpanie przy zmianie biegów, za mała moc - za ubogo).

Dogadaj się z gazownikiem nt możliwości własnoręcznej regulacji instalacji. U mnie nie robili większych problemów. Wiedzą na przeglądzie, że komputera mają nie podpinać.

Instalację regulowałem nie na mapki w ACGasSynchro - tylko na podstawie korekt ECU.
Dopiero po takiej regulacji można powiedzieć, ze silnik nie wie na jakim paliwie jedzie :) (oczywiście przy założeniu że korekty po temperaturze gazu i ciśnieniu są prawidłowo naniesione)


Spalanie:
trasa - 11.5-13.0 (klima non stop włączona)
mieszany 14.0-16.0
samo miasto (Warszawa, korki, średnia prędkość 22 km/h) 18.0-22.0

statystyki zebrane z 20kkm
Ostatnio zmieniony przez domann Nie Cze 10, 2012 16:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
slawx12 




Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 14
Skąd: Legnica

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 10, 2012 16:27   

Stag 300+
wtryski Valtek 3ohm
reduktor Tomasetto Artic
butla 53l. we wnęce na koło dojazdowe
Przejechane 50 000 km. Wymieniłem trzpienie wtryskiwaczy gazowych, ponieważ zaczął nierówno pracować na wolnych obrotach.
Średnie spalanie w granicach 11 litrów.
 
 
domann 




Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 25
Skąd: Ząbki



Wysłany: Nie Cze 10, 2012 16:32   

slawx12 napisał/a:

reduktor Tomasetto Artic


daje radę jeden arctic?
Pytam, bo miałem takiego w primerze z 2.0 SR20DE - przy 150KM klękał na 2 biegu z 1.2 bara na 0.6
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 01, 2012 18:43   

ma takie pytanie gdzie macie umiejscowiony przełącznik/centralkę do przełączania między gazem a benzyną ?? Jak ktoś ma możliwość, to również proszę i zdjęcie. Zamierzam zamontować takie coś
http://allegro.pl/przelac...2632388791.html
i myślałem aby włożyć do podłokietnika, w tym miejscu gdzie sterownik webasto. Co myślicie o tym, dobry, zły pomysł ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dafit 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 251
Skąd: Łask

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 01, 2012 22:09   

ja mam właśnie dokładnie tam zamontowany przełącznik i jest jak dla mnie w porządku :wink: polecam takie rozwiązanie, a przełącznik mam standard i nie widzę potrzeby przepłacania za takie cudoki jak ten z allegro, tym bardziej że jest w podłokietniku i go nie widać
_________________
sprzedam http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=83607
 
 
Bartek11634 



Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 10



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 11:41   

Kolego domann mozesz mi powiedzieć ile płaciłeś za założenie instalacji która masz w samochodzie, prawdopodobnie bede zakladał to samo i powiedzieli mi 3300zl w warsztacie partnerskim Staga. Masz jakieś zastrzeżenia co do tego kompletu?
 
 
tomi24lbn 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 268
Skąd: Lublin

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 14:58   

Również posiadam Stag 300 isa + wtryski AC W01 BFC + Reduktor Magic który już wysiada i będzie wymieniony na AC R01 czerwony :) spalanie miasto 15-16 L .Jestem zadowolony z tej instalki :)
_________________
Wypożyczam blokady do KV6
 
 
kmisiowy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 150
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 16:43   

Ja tez ostatnio zalozylem Staga 300. Autem jezdzi sie super i duzo taniej. W ostatnie 6 tygodnii zrobilem 10000 km takze szybko mi sie zwroci. Ja za moja instalacje zaplacilem 2900. Silnik wprawdzie 1.8 ale mam nadzieje ze jak bede uwazac to nic sie nie stanie. Spalanie przy spokojnej jezdzie w trasie mam 8-8.5 litra.w miescie z klima jakies 12l.

[ Dodano: Czw Maj 02, 2013 17:43 ]
Aha.w roverkach jest duzo miejsca w miejscu na kolo zapasowe, takze polecam doplacic i zamontowac wiekszy zbiornik a i tak zostanie troche przestrzeni na pierdoly..ja robie jakies 600km na jednym tankowaniu.
 
 
 
pajos 



Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 20
Skąd: wielowies



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 17:15   

Tesciu ma w swoim staga i dziala bez zarzutow.Tylko jedz do dobrego gazownika.Nie wiem czy w krotoszynie taki jest ale z naszych okolic moge ci polecic goscia z czekanowa albo z Koscielnej wsi.Do tego co zaklada w ostrowie na krotoszynskiej mam dosc mieszane uczucia bo zakladal teraz kumplowi do 307 nie nie jest zadowolony.
 
 
sebkra 



Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 27
Skąd: Iwaniska



Wysłany: Pon Maj 06, 2013 09:21   

Stag to dobry wybór, tyle że isa o ile przydaje się do mapowania to stale włączona sprawia więcej szkody niż pożytku (sprawdzone nie tylko w roverach). Do 2.0 wystarczy zwykły AC R01, mam go w mojej turbawce i ma zapas i dużą stabilność.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink