Wysłany: Pon Maj 26, 2014 10:15 [r820] Jak odpowietrzyc sprzegło brak biegów na odpalonym
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
2 dni temu zrzucałem skrzynie biegów i zakładałem nowe sprzegło firmy valeo . Po złozeniu wszystkiego do kupy pedał sprzegła ledwo co obija sie od podłogi odpowietzałem juz go z 30 razy i nic to nie dało co moze byc nie tak ? na zgaszonym silniku biegi wchodza na odpalonym juz nie samochod po wrzuceniu biegu i odpaleniu jerzdzi normalnie lecz nie da sie zmienic biegu , macie jakies sugestie aby odpowierzyc w jakis inny sposob pompke sprzegłowa oraz wysprzeglik
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 26, 2014 10:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja podczas swojej eksploatacji R800 dwa razy odpowietrzałem sprzęgło. Za pierwszym razem po wymianie padniętego wysprzęglika udało się przez typowe dolewanie płynu do zbiorniczka, pompowanie i odpowietrzanie na wysprzęgliku. Dokładne odpowietrzenie się nie udało i musiałem pojeździć kilkadziesiąt km, żeby pedał zaczął działać normalnie.
Za drugim razem po wymianie skrzyni za cholerę nie mogłem odpowietrzyć. Przed operacją wymiany skrzyni sprzęgło chodziło ok. Wysprzęglik wyglądał na sprawny choć po ściągnięciu gumki ochronnej delikatnie był zapocony na cięgnie. Na szczęście AndrewS poratował mnie nowym wysprzęglikiem, który miał w zapasie i po jego założeniu bez problemu odpowietrzyłem układ.
Wniosek jest taki, że być może masz nieszczelny wysprzęglik.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Kolego ja mam tak ,że leje płyn odpowietrzam bombli nie ma a sprzegło w pedale łapie jak by od połowy dopiero jak naciskasz to wpada do połowy i od połowy dopiero pompuje , wysprzeglik ma porwana gume i widac ze cieknie z niego ale wysuwa sie na około 2 lub 3 cm jak wciskam pedła sprzegła myslisz ze to wysprzeglik ? jak tak to zaraz zamawiam
Granat jak cieknie Ci z wysprzęglika to na pewno musisz go wymienić. Porwana gumka oznacza, że na 100% dostały się tam drobiny kurzu, piasku itp - szczelności nie ma. Kiedyś myślałem nad zrobieniem jakiejś osłony na wysprzęglik bo jest bardzo nisko i wystawiony na ekstremalne warunki typu woda, sól, błoto. Tylko czasu brak. Pewnie taki zabieg przedłużyłby jego żywotność.
U mnie było to samo. Pedał wpadał do podłogi i trzeba było go odciągać do góry żeby wrócił do położenia nominalnego.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
zamówiłem dzisiaj nowiutki za 100zł z wysyłka na allegro od diesla ale jest identyko jak ten mój , Powoli zaczyna mnie denerwowac ten samochód bo nagle wszystko w nim siada i wkładam w niego mnustwo pieniedzy i praktycznie oprucz skrzyni biegów ktora wymieniłem miesiac temu na ta z torsenem typu b kupuje wszystko nowe a nowe kosztuje dosyc sporo jak na moja kieszeń . , Ale jak bd to wysprzeglik to juz bd cacy bo bd mogł nim jezdzic nowiutkie sprzegło juz siedzi valeo , zostanie mi tylko nagwintowac dzure do kolektora wydechowego dobrze to skrecic zrobic zbierznosc i klocki zmienic z tyłu i bd miał samochód prawie ze idealny .
A mam jeszcze pytanie za 100 punktów , znajomy ma 800tke w sedanie 2.5 l diesla ma straszne luzy na kierownicy wymieniał juz drazki sworznie i stabilizatora i nadal ma takie same luzy na kierownicy jak miał pytał sie mnie tez o to ale sam nie wiem a chciał bym iwedziec poniewaz u mnie tez jest luz moze nie taki jak u niego ale jest od czego to moze byc zawias mam zdrowy sprawdzałem juz go sworznie mam nowe a drazki i stabilizatory mam w pozadalu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum