Wysłany: Sro Maj 21, 2014 19:30 [R400] Zatarty silnik ?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
Pojawił się mały problem z moim Roverkiem 400 Nie ukrywam, że w dużej mierze sam jestem sobie winien Od dłuższego czasu miałem kłopot z układem chłodzenia. Choc wskaznik temp. nic nie wykazywał [był zepsuty] wiedziałem, że coś jest nie tak. Wentylatory zbyt często się włączały. Zdiagnozowałem wyciek płynu chłodniczego i zlokalizowałem go na zaworze nagrzewnicy. Głupi jezdziłem tak dolewając wodę co kilka dni [dziś zorientowałem się, że wentylatory od 2-3 dni przestały się załączac]. I tak oto dzisiejszego pięknego, słonecznego dnia jadąc przez miasto słyszę jakis delikatny stukot [jak w starym dieslu/lekko dziurawy tłumik] jadę, jadę stukot się nasila i juz wiem, że będzie źle, ale nie zdążylem nawet zjechac na chodnik, a auto juz zgaslo. Raz przekręciłęm zeby spradzic czy odpali, ale nic. Zepchnąłem go, otworzylem maske, patrzę płynu zero pomimo, ze wczoraj dolewalem. Silnik gorący. Zostawiłem w tym stanie.
Z tego co wyczytałem [jestem laikiem] prawdopodobnie remont silnika lub wymiana silnika.
Czy to juz przesądzone, że stało się najgorsze ?
Jeśli tak są dwie możliwości.
1.) zrobic go najtanszym kosztem i do żyda - w jakich widełkach się zamknę, bo czytałem, że silnik po przegrzaniu już nigdy nie będzie w pelni sprawny
2.) wymiana silnika. Tu z kolei pytanie jaki silnik polecacie ? Przy tej opcji zostawiłbym sobie to autko wiec wolalbym zainwestowac w cos młodszego i sprawdzonego
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 21, 2014 19:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 287 Skąd: Polska
Wysłany: Pią Maj 23, 2014 21:02
Skąd wiesz ,że silnik się zatarł? Jak chcesz autem pojeździć to zrób remont przecież i tak nie wiesz jaki ewentualnie silnik kupisz. Jaki inny silnik masz na mysli?
_________________ Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
Pomógł: 29 razy Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 459 Skąd: Wrocław/Wieluń
Wysłany: Pią Maj 23, 2014 21:39
przegrzanie tego silnika to tylko wymiana ztcw. Materiał głowicy i bloku źle znosi przegrzanie do tego chyba opadają tuleje cylindrowe. Mogę się mylić niech ktoś się jeszcze wypowie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum