Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam, na stacji wyszło że do wymiany tuleje wachacza przód, obie strony. Wcześniej było stukanie przy ruszaniu i hamowaniu (takie uderzenie),ale na dziurach chodził idealnie bez najmniejszego stuku. Po wymianie tulei stuki przy ruszaniu i hamowaniu ustały ale pojawiły się nowe, na dziurach ! Zauważyłem tez ze zdarza mu się stuknąć przy hamowaniu i ruszaniu ale na skręconych kołach. Po wymianie tulei wszystko podokręcane na maxa więc to nie może być wina czegoś nie skręconego, co jeszcze może być przyczyną ?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 13, 2014 19:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No właśnie byłem na stacji i nic nie wyszło, drążek stabilizacyjny jest ok luzów nie ma, Pan kazał rozbujać auto i twierdzi ze McPerson jest ok, jedynie nie ma za bardzo jak na stacji sprawdzić tego drazka kierowniczego bo przecież tam nie ma urządzenia które by skrecało koła w przeciwnych kierunkach do siebie żeby zobaczyć luz, jak sprawdzić tą końcówke drążka, i czy można wymienić tylko jedną strone ? Wymieniłbym licząc zwoje tak żeby geometrii nie poprzestawiać
Dodam jeszcze że gdy koło jest w powietrzu i szarpie się nim tak jakby chciało się nim skręcić to wtedy nie czuć luzów
Moim zdaniem to nie drążek, ani końcówka. Na stacji by wyszło. U mnie wyszło ze końcówka. Po wymienie tuleji, strasznie zaczęło się tłuc, aż strach było jechać okazało sie, że to bagażnik rowerowy na dachu
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Cze 14, 2014 07:12
Ja na tulejach z allegro zrobiłem ok. 1 tysiąc i znowu są do wymiany- wczoraj byłem na szarpakach i ręce opadają. Tylko że zaraz po wymianie była cisza, także u ciebie musi być coś innego.
No właśnie jak czytałem tematy z końcówkami drążków to mało któremu wychodziło na szarpakach, tam za bardzo nie ma mozliwosci tego sprawdzic dzis zdejme gałke z uchytu i zobacze czy ma luz bo jak kolem ruszam w powietrzu na boki to cos w sumie slychac ale ciezko samemu wyczuc bo maglownicą wtedy tez ruszam
Nie wiem, nie miałem takiej sytuacji, że nie było widać. Bylem nawet pod autem na diagnostyce i widziałem.
No i ustawienie zbieżności w twój sposób, to się nie uda. Po pierwsze, to są naprawdę małe ruchy. Po drugie, tak musisz poluzowac śrubę kontrującą
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tzn gałka wymieniona ale dalej stuka, sprawdziłem dokręcenie śrub, wyjąłem ponownie sworzeń ze zwrotnicy i na nowo osadzilem lekko dobijajc mlotkiem i skrecając na maxa, a co do zbieżnosci to podjade do mechanika w poniedziałekmustawić zbieżność więc to nie jest problem. Z mozna jeszcze sprawdzić ? drazek reakcyjny skrecony, luzów nie ma, McPerson dokręcony i przy bujaniu auta ani drgnie ale pracuje poprawnie skręcając kierownice. Sworzeń środkowy luzów nie ma przynajmniej nie wyczułem wtedy gdy miałem wyciągniety sworzeń zwrotnicy.
Panowie zauważyłęm inny objaw podczas odpalania tez tłucze czyli wychodziłoby że to poduszka silnika któraś dolna po prawej stronie tylko czy może być tak że tłucze się tylko wtedy gdy na dziure najezdzam prawą przednią stroną ? Jesli to moze byc to dajcie znać gdzie jest ta poduszka z dołu silnika musiałbym zajrzeć tam, ewentualnie jeśli mógłbym prosić o jakieś zdjęcia lub schemat poglądowy części
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum