Wysłany: Nie Gru 13, 2009 10:54 [R75] Kilka pytań proszę o sugestie :) ABS i szarpanie
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie
Witam, R 75 1.8 benzyna bez turbo
Wczoraj siedziałem trochę nad moim R, od jakiegoś czasu na chwilę zapalała się kontrolka ABS-u i gasła, 3 dni temu zapaliła się i świeci na dobre, zaczołem od kabli przy kołach i moim oczom ukazał się widok jak na zdjęciach po niżej, Panowie czy to jest właśnie czujik ABS ? który mam połamany? jak się go wymienia ? czy trzeba coś rozbierać czy po prosty się go wkłada w ten otwór ?
2. Druga sprawa wkurza mnie bardziej, otóż walczę z nią już trochę czasu - nie równa praca silnika. wymieniłem już kupę części, jest poprawa ale dalej szarpie nie trzyma równych obrotów na biegu jałowym i ma dziury w przyspieszeniu ( małe ) mierzyłem wczoraj lambde pokazuje zakres 0,1 do 0,9 - skacząc co 0,5s ma luzie - walnięta ? ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ?
a tu fotki ? czy to czujnik abs ?
koło przód od strony pasażera
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 04, 2010 20:48, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 13, 2009 10:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
na fotkach to czujnik grubości klocków hamulcowych. powinien być wciśnięciu w ten otwór ale jeśli nie ma tam takiej sprężynki to się nie będzie trzymał - wtedy musisz "jakoś" go tam przymocować.
na fotkach jest czujnik klocków a od ABS jest ten drugi kabel który idzie obok.
Najlepiej sprawdź wtyczki pod maską (niebieskie) na nadkolach takie okrągłe rurki, czy nie zardzewiały styki siknąć kontaktem a jak jest tam ok to sprawdzić miernikiem czy jest tam jakaś oporność bo najczęściej kabel się łamie albo przeciera i jest przerwa na czujniku. obok tych niebieskich masz czarne takie same wtyczki to sa od tych czujników z fotki
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
okej dzięki Panowie, niestety tego czujnika nie da się wcisnąć bo jest złamany dodatkowo, czyli wymiana... czy w tym momencie uszkodzenie abs-u moze być tez sygnalizowane gdy czujnik zużycia jest walnięty? bo nie pokazuje mi zużycia klocków.
Jeżeli chodzi o szarpanie, dopóki silnik się nie nagrzeje auto pracuje idealnie, silnik się nagrzewa i jest szarpanko, z tego co pamiętam lambda podaje sygnał sterujący po osiągnięciu właściwej temp w aucie, tak było w astrze. tu też tak jest?
Czujnik zużycia klocków nie ma nic wspólnego z ABS. Kup nowy od BMW jest tańszy tylko złączkę trzeba wymienić i wymień. To że nie świeci oznacza że nie jest przetarta zwora w nim lub jest zmostkowany np w złączce.
Czujnik zużycia klocków nie ma nic wspólnego z ABS. Kup nowy od BMW jest tańszy tylko złączkę trzeba wymienić i wymień. To że nie świeci oznacza że nie jest przetarta zwora w nim lub jest zmostkowany np w złączce.
zmostkowany nie jest więc wymienie na dniach, a z bmw konkretnie który ? mogę cie prosić o link ? bo jak będzie mała różnica w cenie to się bawić w wtyczkę nie będę. spróboję jeszcze dzis styki przeczyścić
Gdybys potrzebowal czujnika ABS na lewy tyl, to mam taki i moge sprzedac.
Moj mial byc walniety. Kupilem i dzien przed zmiana sie naprawil
Tak jezdze do dzisiaj, a czujnik lezy.
Sam z siebie czujnik ciezko popsuc. Najczesciej pada na polaczeniach.
Chyba, ze ktos mu pomoze. Moj np. zostal portaktowany na goraco,
bo kolega mechanik zapomnial go wyjac
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Gdybys potrzebowal czujnika ABS na lewy tyl, to mam taki i moge sprzedac.
Moj mial byc walniety. Kupilem i dzien przed zmiana sie naprawil
Tak jezdze do dzisiaj, a czujnik lezy.
Sam z siebie czujnik ciezko popsuc. Najczesciej pada na polaczeniach.
Chyba, ze ktos mu pomoze. Moj np. zostal portaktowany na goraco,
bo kolega mechanik zapomnial go wyjac
okej dam Ci znać, na gorąco to znaczy ?:D
mam przypuszczenie że to coś z tyłem bo przypomina mi się że przy parkowaniu tyłem i wjeżdzaniem w dziurę mrugała kontrolka, więc może gdzieś przerywa ps: a gdzie te kable z tyłu idą ?:)
odnośnie ABS z przodu kable w dobrym stanie żadnych przetarć czy zaśniedziałych styków, gdzie idą jeżeli chodzi o tył ?
Ja też mam nie uszkodzone a w miejscu przejścia przez nadkole kabel miał feler, tak go ułożyłem że działa już prawie rok. sprawdź czy masz opór na czujnikach.
Tylne sa wewnątrz pod oparciem tylnej kanapy, nie przewiduje żeby tam coś ci sie zepsuło no chyba że przy samej piaście. może sie odpiął kabel i przeciera o felgę często się to zdarza ale raczej z przodu.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sprawdzić miernikiem czy jest tam jakaś oporność bo najczęściej kabel się łamie albo przeciera i jest przerwa na czujniku
jakaś oporność zawsze będzie, ale trzeba znać tą konkretną. Łatwiej jest czujnik ABSu sprawdzać oscyloskopem, po prostu podłączasz i kręcisz kołem, jeśli mówiąc obrazowo na oscyloskopie rysuje się wykres wówczas można stwierdzić, że czujnik jest sprawny, a cisza na wyświetlaczu oscyloskopu oznacza walnięty czujnik, bądź kabel czujnika.
Jeśli chodzi o wyjmowanie czujników to prędzej się połamią niż wyjdą z własnej woli. Czujniki zbudowane z dużej mierze z plastiku po prostu w środku pod wpływem temperatury roztapiają się i przylepiają, z tąd te problemy z ich wyciąganiem.
sprawdzić miernikiem czy jest tam jakaś oporność bo najczęściej kabel się łamie albo przeciera i jest przerwa na czujniku
jakaś oporność zawsze będzie, ale trzeba znać tą konkretną. Łatwiej jest czujnik ABSu sprawdzać oscyloskopem, po prostu podłączasz i kręcisz kołem, jeśli mówiąc obrazowo na oscyloskopie rysuje się wykres wówczas można stwierdzić, że czujnik jest sprawny, a cisza na wyświetlaczu oscyloskopu oznacza walnięty czujnik, bądź kabel czujnika.
Jeśli chodzi o wyjmowanie czujników to prędzej się połamią niż wyjdą z własnej woli. Czujniki zbudowane z dużej mierze z plastiku po prostu w środku pod wpływem temperatury roztapiają się i przylepiają, z tąd te problemy z ich wyciąganiem.
oscyloskopu to na pewno nie załatwię (czasy technikum mineły ) sprawdzałem kable i naprawde wyglądają bardzo dobrze, przód jest ok, może tył...
na wszelki wypadek rozepnę je i wyciągnę całe. może coś tam jednak jest...
ps: jaka oporoność w jakim momencie powinna być ?
ps: odnośnie lambdy z pierwszej wiadomości ktoś coś wie ?
Boncky, komputer też załatwi sprawę z diagnozą, hmm myślałem, że oscyloskop to dosyć popularne urządzenie, chociaż trochę kosztuje, to jest naprawdę przydatne
Ludzie do czego wam oscyloskop sprawdza sie czy jakakolwiek jest oporność na tym czujniku i tyle, zwykłym multimetrem. Jak chcesz wiedzieć dokładnie ile ma być to poszukaj w postach SeniorA bo on podawał kiedyś na forum, nawet chyba dla mnie to było tylko nie w moim wątku. Uszkodzenie najczęściej polega na przełamaniu przewodu, nie widać na zewnątrz, izolacja ok a prąd nie płynie a jak płynie to wtedy faktycznie komp T4 tylko może pomóc ale ja zanim wydałbym 100pln na podłączenie sprawdziłbym miernikiem wszystkie czujniki
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum