Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
mam wiecznie piszczacy pasek wieloklinowy. wydaje się być skoszony. moje pytanie to:
1) co jest pod alternatorem (na tamtym kole wydaje się być skoszony)
2) czy da się podlozyc podkladke i będzie ok? (jeśli nie to co zrobić)
3) jak się dotego dobrac co trzeba zrobić?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 16, 2014 23:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 235 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Cze 19, 2014 08:46
Z napinaczem bym się tak nie rozpędzał, u mnie pasek nie piszczał, ale się ślizgał przy pełnym skręcie kół kiedy pompa wspomagania dostawała po tyłku najbardziej, mechanik też mówił żeby wymieniać pasek i napinacz, który jak wiadomo do tanich nie należy. W końcu sam wymieniłem pasek i wszystko wróciło do normy po porównaniu okazało się że wyciągnął się o jakieś 1,5-2 cm.
Sama wymiana do przyjemnych nie należy bo mało miejsca, ale trudna też nie jest. Najlepiej w 2 osoby to robić jedna po ściągnięciu koła i podniesieniu auta/wjechaniu na kanał odciąga napinacz, a druga jak pasek się po luzuje ściąga go z rolki alternatora. Założenie trochę gorsze, ale jak masz schemat jak leci pasek to dasz radę. Ja wykręcałem rolkę napinacza z tym że musiałem popuścić poduszki silnika i go z ukosować bo śruba od rolki była na tyle długa że nie chciała wyjść, blokując się o ramę karoserii.
Tu jest schemat jak biegnie pasek:
http://img440.imageshack....466/klimabw.jpg
problem w tym ze to 3 pasek w przeciągu 5 miesięcy... pasek (SKF) jest kupiony "książkowy" tzn do wersji z oryginalna klima bo taka jest. 2 razy strzelil tzn pocielo go.
Jak Ci go tnie to znaczy że nie trzyma osi... luknij na napinacz czy nie jest przekoszony. Ja u siebie też to przerabiałem, z tym że u mnie nie była to wina tylko napinacza ale też i koła pasowego pompy wspomagania. Bo wrzuciłem do niego pompę z 99' wersja bez klimy i była minimalna różnica, było mniej wypukłe i pasek gubił oś. Ale u Ciebie obstawiam napinacz
[ Dodano: Pią Cze 20, 2014 23:23 ]
A jak nić nie pomoże to wrzuć pasek 5PK zamiast 6 i ustaw sobie samemu oś
_________________ Sprzedam dużo gratów do R200 SDi
Zobacz ile rowków ma rolka a ile pasek jeśli wychodzi ze pasek ma o jeden wiecej to znaczy że musisz zmienić pasek na taki który będzie odpowiedni do rolki. Podobnie miałem przy 620Ti, cięło bok saska, wymieniłem dwa i dalej to samo aż okazało się że powinien być pasek węższy o jeden "ząbek" czy jak to nazwać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum