Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2001
Witam.
Mój problem jest następujący. Auto przy wyższych temperaturach za oknem (średnio powyżej 20-kilu stopni), ma ogromne problemy z odpalaniem. Czasami muszę podejmować 2 - 3 próby po ok 10s aby auto odpaliło. Odpali zawsze, jednak im wyższa temperatura za oknem, tym dłużej mu to zajmuje. Komputer ponoć wykazał że winą jest czujnik położenia wału. Czujnik został wypięty ale problem nie zniknął. Pomęczyłem się jakiś czas i teraz, kiedy za oknem dzień w dzień temperatury uniemożliwiają sprawne odpalenie auta, powróciłem do sprawy. Diagnoza padła na czujnik temperatury. Z tego co się zorientowałem w temacie, ponoć są dwa czujniki. Prosiłbym o pomoc, który czujnik (i gdzie mniej więcej jest zlokalizowany) należy wymienić. I czy w ogóle to jest dobry trop w tej sprawie.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 31, 2014 10:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Komputer ponoć wykazał że winą jest czujnik położenia wału.
Po co szukasz i błądzisz, masz przecież jasną diagnozę.
LukaszBDG napisał/a:
Czujnik został wypięty
Jeśli ten czujnik położenia wału jest uszkodzony to należy go wymienić.
Czujnik temperatury o którym piszesz to MEK100060 do wskazań komputera silnika.
Zlokalizowany jest na kolanku po prawej stronie silnika, ma kolor brązowy.
Jeśli jest uszkodzony to po odpaleniu silnika od razu powinien załączać się wentylator chłodnicy.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
eśli jest uszkodzony to po odpaleniu silnika od razu powinien załączać się wentylator chłodnicy.
a jeżeli czujnik pokazuje komputerowi,ze jest ok. -1 to co wtedy tez włączy ? nie będzie pracowal na bogatszej mieszance
LukaszBDG napisał/a:
Mój problem jest następujący. Auto przy wyższych temperaturach za oknem (średnio powyżej 20-kilu stopni), ma ogromne problemy z odpalaniem. Czasami muszę podejmować 2 - 3 próby po ok 10s aby auto odpaliło. Odpali zawsze, jednak im wyższa temperatura za oknem, tym dłużej mu to zajmuje
wymień czujnik położenia wału kiedy jest rozgrzany pokazuje błedne informacje dla komputera- komputer nie wie kiedy jest górny martwy punkt, nie wie w jakim położeniu jest wał i nie wie czy ma być wtrysk.
wymień czujnik położenia wału i gotowe
Dzięki za rady. W sumie jest to już na tyle irytujący problem, że sprawdzę wszelkie możliwości. Patrząc na ten temat, jestem bliżej ku czujnikowi temp. Szczególnie że trzy pierwsze punkty, jak byk pasują do mojego R25. Podając mechanizatorowi objawy, też stwierdził że wina może być po stronie czujnika temperatury. Czujnik temperatury będe miał niebawem, jeśli to nic nie pomoże to pozostaje ten od wału.
http://www.mgfcar.de/sensor/
jeżeli tak Cie to męczy to zmierz rezystencje tego czujnika temp. i porównaj z tabelą, Czujnik położenia wału możesz tylko zmierzyć za pomocą oscyloskopu
[ Dodano: Czw Lip 31, 2014 21:42 ]
brązowy czujnik
a jeżeli czujnik pokazuje komputerowi,ze jest ok. -1 to co wtedy tez włączy ? nie będzie pracowal na bogatszej mieszance
Hehe...pewnie że będzie pracował na bogatszej, w takim wypadku poradziłbym go odłączyć wtedy komp bierze sygnał z czujnika temperatury oleju i wtedy sprawdzić jak odpala. Generalnie też obstawiam czujnik wału.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum