Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 Si pb+gaz] sterowanie pompą paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 Si pb+gaz] sterowanie pompą paliwa
Autor Wiadomość
michal_michal 



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: dom



Wysłany: Pią Sie 08, 2014 19:42   [R214 Si pb+gaz] sterowanie pompą paliwa
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

witam,

mam prośbę o pomoc w diagnozie :)

Problem z odpaleniem, nie słychać pompy. Odpalam kręcąć rozrusznikiem, aż się sekwencja przełączy na gaz - jest ciepło więc daje radę.
jeśli się od razu przełączę spowrotem na benzynę, to silnik się wyłącza.
po kilku kilometrach przełączam się na benzynę i wtedy pompa działa, jadę jakby nigdy nic...
co jest nie tak? przekaźnik, komputer? pompa sprawna - sprawdzana.

na chwilę obecną mam założony bypass - daję zasilanie na pompę pomijając inne układy. nie jest to fajne bo muszę pamiętać, aby szybko wyłączyć pompę (ciągle buczy) po tym jak zacznę jechać na gazie.

pytania:
1. z czym jest problem i jak to zdiagnozować - przekaźnik czy komp?
2. czy pompa może pracować w trybie że tak to nazwę rozruchowym? (buczy, nie uspokaja się jak to jest przy normalnej pracy), obstawiałbym że nie....
3. dlaczego po kilku kilometrach jazdy pompa działa normalnie i mogę jechać na benzynie?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 08, 2014 19:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Sro Sie 13, 2014 07:33   

Jeżeli przed odpaleniem, ustawisz kluczyk na zapłonie w pozycji II to czy słychać pompę takie "buczenie" ? Jeżeli nie, zastanowić się trzeba czy to aby nie przekaźnik. Posiadam takie, jak coś :) . Jeżeli auto ma klimatyzację to zamień na chwilę przekaźniki z pompą paliwa i sprawdź na zapłonie czy pompuje paliwo. Jeżeli pompuje to odpal i zobacz czy załapie na benzynie.


Może mój wcześniejszy temat Ci pomoże w lokalizacji przekaźników.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=835192&highlight=#835192
 
 
Teges5 



Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 9



Wysłany: Sob Sie 16, 2014 00:21   

yyy jajków bym sobie nie dał urwać, ALE chyba gdzieś czytałem w instrukcji od gazu, iż należy zawsze mieć jakieś paliwo w baku, bo po przełączeniu na gaz pompa paliwa cały czas pracuje :neutral: więc zastanawiam się po co musisz wyłączać?
Jutro to sprawdzę dokładniej i najwyżej przyznam się do błędu :P

Pozdrawiam
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sob Sie 16, 2014 09:32   

Teges5 napisał/a:
yyy jajków bym sobie nie dał urwać, ALE chyba gdzieś czytałem w instrukcji od gazu, iż należy zawsze mieć jakieś paliwo w baku, bo po przełączeniu na gaz pompa paliwa cały czas pracuje więc zastanawiam się po co musisz wyłączać?
Jutro to sprawdzę dokładniej i najwyżej przyznam się do błędu

Pozdrawiam


Masz rację, niektórzy stosuja odcięcia pompy, żeby starczyła na dłużej ;) Przy instalacji mieszalnikowej to całkiem przydatne, jednak przy sekwencji odradzam.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
michal_michal 



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: dom



Wysłany: Sob Sie 16, 2014 22:58   

przeczytajcie jeszcze raz 1 post :)

pompa jest "odcinana" prawdopodobnie na przekaźniku jak pisze ash - postaram się zamienić przekaźniki i potwierdzić to.

mam obejście pozwalające zasilać pompę z pominięciem przekaźnika, abym mógł odpalić na benzynie.

pytałem się między innymi o to, czy mogę ciągle zasilać pompę - wtedy słychać cały czas buczenie, które przy sprawnym przełączniku mija po sekundzie.
pzdr
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Nie Sie 17, 2014 09:05   

Oczywiście, że możesz. Przeciez podczas jazdy na benzynie pompa chodzi cały czas. Na gazie wcale nie musi być odcinana.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Sie 17, 2014 11:26   

Nie musi a moim zdaniem nie powinna być odcinana.
Wyobraź sobie że pompa nie chodzi i akurat skończył się gaz, sekwencja odcina lpg a wtryski benzyny nie są zasilane i zanim pompa zadziała i poda odpowiednie ciśnienie jest chwila przerwy i następuje szarpnięcie.
(Tutaj puszczę trochę wodzę fantazji bo nie wiadomo jak takie gwałtowne szarpnięcie wpłynie na silnik, skrzynię przy dużej prędkości. Pomijam już co może się stać jeśli zabraknie gazu przy wyprzedzaniu a z naprzeciwka jedzie TIR :o :aniołek: )
A po co ? Wystarczy mieć odpowiednią ilość benzyny w zbiorniku (około połowa) i po kłopocie. Pompa się nie zatrze, jest chłodzona i smarowana benzyną.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
michal_michal 



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: dom



Wysłany: Nie Sie 17, 2014 12:32   

tylko, że u mnie w tej chwili jest problem, żeby pompa chodziła... przekręcam kluczyk, a pompa stoi, po to mam obejście przekaźnika, aby ,móc dać zasilanie na pompę.

nie jest zatarta, działa, problem z zasilaniem.
prośba o czytanie ze zrozumieniem / ewentualnie co mam doprecyzować :) ?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sie 18, 2014 21:45   

Czy przy Twoim obejściu działa zawsze i w każdych warunkach ??

Bo w/g opisu stawiałbym mimo wszystko na pompe, być może ona pracuje, tylko np. wolno i przez to jej nie slychać, a z czasem gdy się rozgrzeje już normalnie.
Jeśli na pytanie odpowiesz TAK to moje przypuszczenia są błędne.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
michal_michal 



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: dom



Wysłany: Wto Sie 19, 2014 21:10   

działa zawsze - przy odpalaniu przestawiam przełącznik na podawanie zasilania dla pompy i goł.. po kilku km mogę wyłączyć to zasilanie, a pompa już chodzi na standardowym.

jeśli by działała wolno, to dodatkowe zasilanie by jej nie pomagało, wyglada na to, że z jakiegoś powodu podczas rozruchu i kilku pierwszych minut elektronika nie działa jak należy.
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sro Sie 20, 2014 06:18   

Spróbuj podmienić kompa i skrzynkę przekaźników, zobacz czy coś się zmienia.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214]Pompa paliwa
Max0991 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sro Gru 17, 2014 17:13
Max0991
Brak nowych postów [r214] Pompa paliwa...Spalanie.
dawidek721 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Pią Kwi 12, 2013 22:56
Chopper23
Brak nowych postów [r214 98r 16v] pompa paliwa ? gdzie co i poco
Dk-san Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Kwi 29, 2010 20:55
joni_25x
Brak nowych postów [R214 1.4 8V '98] Pytanie o sterowanie sprzęgłem
wuszumaster Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Wto Kwi 29, 2008 23:31
wuszumaster
Brak nowych postów [R25]Pompa paliwa
kalitus84 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Gru 16, 2010 23:05
kalitus84



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink