Wysłany: Pią Sie 15, 2014 13:34 [214SI] Rover 214 SI nie odpala.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam wszystkich. Mam problem z moim Roverem... Zanim pojadę ( a reczej klos mnie doholuje do mechanika ) chciałbym zasięgnąć informacji tutaj. Mianowicie:
Auto stało 4 dni, po tym czasie chciałem nim wyjechać, odpalił od razu za pierwszym razem pochodził 3-4min, zgasł i juz nie chce odpalić. W ogóle nie kreci, nie słychac pompy, akumulator jest ok. W czym może być problem? Auto posiada immobilizer moze w nim jest jakis problem?
Ostatnio zmieniony przez Mateuuusz Sob Sie 16, 2014 13:25, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 15, 2014 13:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zamknięte auto otwierasz z kluczyka a następnie 4-5 razy naciskasz przycisk zamknięcia na pilocie, zsynchronizowanie następuje w momencie odgłosu ryglowania drzwi.
No i co dalej.......... jest jakiś dźwięk przy próbie odpalenia, pykanie rozrusznika, cykanie przekaźnika, buczenie pompy, przygasanie kontrolek ?
Wrzuć filmik jak możesz, to ułatwi diagnozę.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Rozrusznik na 'krótko' kręci. Pykanie słychać przekaźnika pod paska z prawej strony stojąc na wprost i w okolicach schowka pasażera gdzies tam w głębi słychać pykanie przy przekręceniu kluczyka. Wieczorem wrzucę filmik.
O ile się nie myle to będzie przekaźnik pompy paliwa , czyli jak pyka po włączeniu na zapłon to znaczy, że zaczyna podawać prąd do pompy i powinna pompa zacząć buczeć. Tylko pompa nie będzie buczeć przy każdym załączeniu zapłonu , jak raz się załączy to potem chyba po 30 sek. znów się załączy jak dasz na zapłon . Także jak pyka to w porządku , ale pompy nie słychać już wcale?
Na początek obstawiam w kolejności.....problem z rozrusznikiem, akumulatorem, ewentualnie masa akumulatora i do nadwozia do sprawdzenia.
Dlaczego świeci się kontrolka otwartej klapy bagażnika ? Otwarta była podczas robienia zdjęcia ?
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Pykać może jeśli jest a w R chyba jest, przekaźnik od elektromagnesu(automatu) rozrusznika.
Co znaczy że rozrusznik działa na krótko
Podałeś plus bezpośrednio na automat
Czy może zwarłeś grube głowne styki automatu
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Panowie, sprawa wygląda tak. Przyczyną nie odpalania był spalony bezpiecznik 80A od alternatora. Odkręciłem spalony bezpiecznik na jego miejsce ledwo położyłem nowy równiez 80A i spalił sie od razu. Odkręciłem wieć kabel od alternatora w miejsce spalonego 80A załozyłem inny jaki miałem 40A i auto odpaliło. Teraz elektryk zajmie sie szukanie przyczyny zwarcia, moje umiejętności sa zbyt małe zeby szukać dalej. Myslałem ze skonczy sie na wymienia spalonego bezpiecznika. Puki co dziekuje za pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum