Forum Klubu ROVERki.pl :: [ ROVER VVC ]Proszę o pomoc w ustawieniu rozrządu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ ROVER VVC ]Proszę o pomoc w ustawieniu rozrządu
Autor Wiadomość
kita626 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 45
Skąd: SŁAWNO



Wysłany: Nie Sie 31, 2014 19:56   [ ROVER VVC ]Proszę o pomoc w ustawieniu rozrządu
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998

Proszę o pomoc w ustawieniu rozrządu w silniku vvc, wałki nie zostały zablokowane ze względu na wymianę uszczelniaczy, jeden wałek od vvc przy ściąganiu obrócił się. Problem polega na tym iż wszystkie wałki ustawione na znakach a auto nie odpala bez dodania gazu, przy trzymaniu go na pedale pracuje silnik ale po odpuszczeniu gazu gaśnie. Mechanik ustawiał rozrząd według instrukcji rave i na znaki. Proszę o jakąś poradę krok po kroku jak to ustawić, a najlepiej kontakt do kogoś kto się na tym zna aby wyjaśnił to łopatologicznie. Czy przy obróceniu się koła od vvc mógł sie rozsynchronizować układ vvc?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 31, 2014 19:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Sie 31, 2014 21:37   

W Rave jest opis synchronizacji. Jesteś pewny, że gaśnięcie to wina VVC? Może krokowy albo czujnik temp się poluzował na wtyczce?
Po angielsku ale jest
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=185269
http://www.touchepower.talktalk.net/VVC_Timing.htm

Kolega MultecFSO zdaje się ogarnia temat - napisz do niego albo poczekaj na odpowiedź innych.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Wrz 01, 2014 00:52   

Rozsynchronizować młynki da się jedynie przez ich demontaż i niepoprawne złożenie. To, że obrócił się wałek to żaden problem, bo wystarczy go przekręcić w odpowiednie położenie i tyle. Jakiekolwiek problemy z układem VVC są sygnalizowane - podwyższone obroty biegu jałowego tzn. około 1100 i odcięcie sporo niżej - około 5800.
Moim zdaniem odpiął Ci się po prostu czujnik temperatury lub krokowiec, jak sugeruje kolega wyżej.
 
 
 
kita626 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 45
Skąd: SŁAWNO



Wysłany: Pon Wrz 01, 2014 08:21   

Krokowiec jest cały czas podpiety na wtyczce i na pewno dziala tydzien temu go czysciłem i auto pieknie smigało, co do czujnika temperatury to napewno jest tez podłaczony. Auto samo nie odpala trzeba mu trzymac pedal gazu, czuc zapach benzyny. Po odpuszczeniu gazu natychmiast gasnie, komputer nie wykazuje zadnych błedow. Wczesniej przy 1 ustawieniu rozrzadu palił ale falował na oarotach, mozliwe aby pogieły sie zawory? Tyle ze nic nie stuka nie klekocze poza znanym juz dzwiekiem vvc ?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 01, 2014 10:57   

Spróbuj zresetować ustawianie TPS. Włącz zapłon i i przynajmniej z 5 razy wciśnij pedał gazu do oporu.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kita626 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 45
Skąd: SŁAWNO



Wysłany: Pon Wrz 01, 2014 11:15   

O 18 będe dopiero przy aucie to spróbuje, a jak nie zadziala to czego szukac jeszcze?

Słownika ortograficznego! :evil:
Poprawiłem błędy ortograficzne. Szanuj oczy Forumowiczów!


[ Dodano: Pon Wrz 01, 2014 11:15 ]
A czy ktoś ma namiar na kogoś kto ogarnie ten silnik w okolicach Słupska - Koszalina ?
Ostatnio zmieniony przez Adrian Pon Wrz 01, 2014 11:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Pon Wrz 01, 2014 14:40   

Mogę Ci ogarnać, ale w Gdańsku i dopiero po 15 września.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
kita626 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 45
Skąd: SŁAWNO



Wysłany: Pon Wrz 01, 2014 14:55   

Oki jak do tego czasu nie dam rady nic zrobić to sie odezwe. Moge prosic o jakiś kontakt do ciebie?
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Wrz 01, 2014 18:28   

Jak rozwiążecie problem to dajcie znać co było przyczyną. Niech ważne wątki nie pozostają bez rozwiązania. ;)
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
kita626 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 45
Skąd: SŁAWNO



Wysłany: Pon Wrz 01, 2014 20:29   

No i problem się raczej rozwiązał co do przyczyny, brak sprężania na 2 tłokach a więc poszły na kolizję. Teraz proszę o namiar do kogoś kto mi ją splanuje wymieni zawory i poskłada za rozsądne pieniądze????? 2 pytanie czy głowica od wersji 160 koni jest taka sama co 147 koni?
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Wrz 01, 2014 21:07   

Ou :(
A wiesz dlaczego poszły na kolizję? Przestawiony rozrząd?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
kita626 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 45
Skąd: SŁAWNO



Wysłany: Pon Wrz 01, 2014 21:09   

Poszły na kolizję bo źle ustawiony rozrząd
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 02, 2014 10:12   

Cytat:
2 pytanie czy głowica od wersji 160 koni jest taka sama co 147 koni?

Różni się delikatnie zaworami.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Wrz 02, 2014 23:21   

A właśnie nie. Fotka jest niesprecyzowana, bo zawory w VVC zawsze były takie same. To co widać wokół zaworów to obróbka mająca poprawić przepływ przy małym otwarciu. W praktyce nic to nie daje, co udowodniły m.in. testy przepływów obu rodzajów głowic.
W gruncie rzeczy nie ważne jaka, ważne w jakim stanie - tzn. czy nie ma odgniotów od pierścieni uszczelki, bo to świadczy o utracie twardości po przegrzaniu.
Jeśli Twoja głowica jest pod tym względem w porządku i po kolizji nie ma uszkodzeń np. komór spalania to warto ją naprawić, bo dorwanie dobrej głowicy VVC to duuuży problem. :)
 
 
 
kita626 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 45
Skąd: SŁAWNO



Wysłany: Sob Wrz 13, 2014 20:14   

Autko naprawione ;) wymienione wszystkie zawory i dotarte, splanowana głowica, nowe wszystkie uszczelki itd, i rover dostał niezłego kopa ;) . Ale mam pytanie do znawców tematu padł mi tylny amorek i czy amortyzator od rowera 25 z silnikiem 160 KM pasuje do mojego vvc? czy mają inne skoki?
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Sob Wrz 13, 2014 21:09   

Niestety nie było roverów 25 160 konnych. Jedynie MG ZR. Byly rovery 200 VVC o mocy 143 KM. Jesli masz normalną 2setkę czy 25 to amorek podpasuje. Jeśli chcesz od MG ZR (vvc 160KM) to muszisz caly zawias zmieniać jesli się nie mylę. A jesli masz BRM to nie wiem jakie tam anorki siedziały.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 13, 2014 22:58   

a rover 25 gti? tam bylo 145km?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
kita626 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 45
Skąd: SŁAWNO



Wysłany: Sob Wrz 13, 2014 23:48   

Ja mam Roverka 200 z silnikiem vvc 145 koni a amorka wyciągłem z wersji z silnikiem 160km ale ma inne oznaczenia na amorku jedynie spenzynę zmienilem na swoją i zastanawiam się czy amorki są takie same czy inne bo wyczytałem ze te sportowe są inne niż te z 25. A dlatego twierdze że że ten 160 koni to 25 bo zr raczej z tego co widzę miały duże tylne spojlery a ten ma krótki, ogolnie anglik rozebrany na części.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R200] POMOC przy ustawieniu rozrządu
luki22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Kwi 11, 2012 15:41
leszczu
Brak nowych postów [ROVER 200 SDI PROSZE O POMOC]
jamex19 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Cze 19, 2011 18:18
szoso
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Prosze o pomoc licznik 220 sdi a rover 25]
jamex19 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Sie 06, 2011 08:29
tronsek
Brak nowych postów [ROVER 214 / 200] - PROBLEM Proszę o Pomoc.
RoverowaMloda Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Kwi 09, 2019 14:46
seraph



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink