Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003
Witam.
Obliczał ktoś dokładnie jak ksztąłtuje się spalanie na trasie przy prędkościach:
4 bieg 50kmh
5 bieg 70-80
5 bieg 90-100
5 bieg 130
5 bieg 150 +
CHodzi mi o to, aby wiedzieć jak rośnie spalanie, bo np pojadę 110 i jakieś będzie, a np jadąc 120 praktycznie nie będzie różnicy, albo odrotnie 110 ileś wyjdzie, a wystarczy 115-120 i np. drastycznie wzrośnie
Ktoś coś takiego sprawdzał/ liczył?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 23, 2014 22:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wszystko zależy od wielu rzeczy, tak wielu że nie da się tego obliczyć w warunkach naturalnych.
Szerokość opon, rodzaj nawierzchni, ukształtowanie terenu itd.....
Obstawiam że najekonomiczniej będzie około 90-110 na 5 biegu.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
80-90km/h 8,5-9,5L LPG
100-110km/h 10L LPG
>130km nawet 15L, ten samochód ma duże opory powietrza, poza tym powyżej 4000obr./min.
jak pamiętam to stale pracuje już VVC i spalanie bardzo rośnie - nieproporcjonalnie.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Sro Paź 01, 2014 07:41
Tak się składa, że VVC pracuje niemalże w całym zakresie prędkości obrotowej silnika. To nie jest V-Tec, który załącza się przy danych obrotach. VVC jest dzięki zmiennym fazom bardziej ekonomiczny od zwykłego 1.8. Oczywiście o ile nie używamy pedału gazu w trybie 0-1.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum