Wysłany: Sob Paź 04, 2014 11:22 [R75] Jak wyjąć zegary?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Witam.
Jak w temacie. Od rana próbuję wyciągnąć zegary wg instrukcji z workshopu z angielskiej strony ale coś mi cały czas je trzyma z lewej strony na dole. Próbowałem równomiernie, pod kątem, podważać od dołu i nic - prawa strona się rusza a z lewej na dole ani drgną. Czy ma ktoś jakiś patent na ich wyciągnięcie lub bardziej szczegółowo mógłby napisać jak to zrobić?
Pozdrawiam
P.S. Ew. co należy zdjąć żeby się do nich jakoś dostać "od tylu"?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 04, 2014 11:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Oj tam. Nie rób śmietnika takimi tematami
Wyjmiesz. Zobacz czy z lewej strony, tej która nie chce wyjść zegar nie opiera się o drewnopodobną ramkę. Możesz użyć trochę siły - nic się nie stanie. Tam nie ma co go trzymać, może na skraju lewej i prawej strony występować taśma klejąca.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Paź 04, 2014 12:48
Radzę odkręcić osłonę deski tą od spodu żeby włożyć tam rękę. Cofaj zegary max i wypychaj od dołu do przodu ,unosząc do góry, tak jak byś chciał je obrócić .Na dole zegary mają dwa zaczepy w osi wskazówek obrotomierza i prędkościomierza , są ciesno spasowane i one trzymają
Radzę odkręcić osłonę deski tą od spodu żeby włożyć tam rękę.
O jakiej osłonie piszesz?
Pierwsze wyjęcie zegarów zawsze stanowi problem, ale wystarczy je "rozruszać" lewo/prawo i wyjdą. Nigdy nic mi nie haczyło, a trochę się już ich nawyjmowałem Może to kwestia szczęścia
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pewnie chodzi o ta osłonę pod kolumną kierownicy nad pedałami. Poszarpę jeszcze trochę te zegary, jak nie pójdą to zdejmę osłonę jak radzi SeniorA. Idę działać
Osłonę nad pedałami? Nie wiem czy wystarczy ręki żeby tam sięgnąć
Może chodzi o osłonę nad zegarami (tzw. daszek), ale to trzeba zdjąć, żeby w ogóle wyjąć zegary, bo jest tam śruba
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Paź 04, 2014 13:35
MaReK napisał/a:
Osłonę nad pedałami?
tak , tą . Oczywiscie można wyszarpywać tylko jak sie wie jak te zaczepy wyglądają ( to są takie leżące V ). Bez problemu wychodzą jak są urwane zaczepy.
Metoda SeniorA zdała egzamin, choć jeszcze dodatkowo musiałem zdjąć osłonę kolumny kierownicy Faktycznie trzymał się na lewym zaczepie - szarpanie nic by nie dało, najwyżej bym urwał zaczep...
Teraz tylko rozepnę kostki i zegary uwolnione
Piszemy o tych zaczepach, które zaznaczyłem poniżej?
Jeśli tak to, trzeba naprawdę użyć wielkiej mocy i się znęcać nad tymi zegarami, żeby je złamać Osobiście nie spotkałem się z takimi zegarami jeszcze. Natomiast wyjęte raz zegary zawsze później łatwiej wyjąć. Z moich doświadczeń wynika, że najmocniej trzymają się po bokach w najwęższym punkcie elipsy. Być może sukcesem jest odpowiedni chwyt, bo owe zaczepy nigdy nie stanowiły problemu, a zawsze zostawały na swoim miejscu
pineska napisał/a:
choć jeszcze dodatkowo musiałem zdjąć osłonę kolumny kierownicy
Dobrze, że nie musiałeś całej dechy targać
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Paź 04, 2014 15:39
MaReK napisał/a:
Piszemy o tych zaczepach, które zaznaczyłem poniżej?
tak. Owners Workshop Manual przestrzega przed możliwością ich uszkodzenia ( ja widziałem ):
" however , it is a tight fit, and there is a plastic clip on each lower corner which can easily break if care is not taken ".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum