Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam wszystkich forumowiczów!
Od pewnego czasu zacząłem mieć ponownie problemy z pompką sprzęgła (a jakże). No i nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to, że ona zwyczajnie się odgina w lewo przy wciskaniu pedału sprzęgła. Myślałem, że śruby się poluzowały, więc próbowałem dokręcić, ale nic to nie dało - za to przyglądając się jak dokładnie odgina się ta pompka, zauważyłem, że odpada razem z tą złotą gwintowaną tulejką, która jest wbita w ten gruby plastik (nie mam pojęcia jak się nazywa), gdzie trzyma się cała pompka. W rezultacie, przy naciskaniu pedału sprzęgła pompka niebezpiecznie odgina się przez co jest ryzyko uszkodzenia korpusu i tłoczka.
I teraz moje pytanie - co robić, jak żyć? Wymiana pompki na niewiele się tutaj zda, bo nie ma jej jak zamocować - na jednej śrubce przecież nie będzie się trzymała.
Będę wdzięczny za jakąkolwiek radę.
Postaram się jutro wrzucić jakieś zdjęcia tego ustrojstwa.
Pozdrawiam!
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 02, 2014 17:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z powodzeniem możesz przewiercić na wylot korpus, użyć dłuższych śrub, nakrętek i podkładek.
Niestety żyję z tym samym problem, ponieważ kiedyś montowałem pompę od BMW i przekręciłem gwint w korpusie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dziękuję za pomoc, już myślałem że nic z tym się nie da zrobić.
MaReK, a czy wiesz jaką grubość mają standardowe śruby? Nie chcę zrobić zbyt szerokiej dziury.
Nie pamiętam jaki one mają wymiar techniczny. Ale jaką dziurę zrobisz taka będzie Gwint który jest w korpusie jest chyba wklejony, bo mnie się udało go wyjąć w całości Niestety podejście jest tam kiepskie. Można użyć długiego blachowkrętu, który na wkrętarce kręcony przebije korpus lub wkrętarkę z wiertłem cienkim, które nam wyznaczy środek z drugiej strony. Nie jest to łatwa sztuka. Może łatwiej byłoby zdjąć korpus i zrobić to na stole. A może wtedy udało by się naprawić ten gwint lub wymienić cały Warto to jednak naprawić, bo taka latająca na boki pompka nie pożyje długo o ile już się z nią coś nie stało.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Użyłem najdłuższych śrub z Castoramy, nakrętek i podkładek. Nic nie trzeba wiercić, dziura już była na wylot, wystarczyło tylko przewlec i po kłopocie
Teraz wszystko się elegancko trzyma i nie odgina Całe szczęście że to ta śruba bliżej kabiny się zepsuła, bo z tą drugą byłoby więcej kombinowania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum