Wysłany: Sob Paź 25, 2014 18:22 [R75] FALOWANIE OBROTÓW
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam ma problem z falującymi obrotami, wymieniłem zawór na pompie bo auto nie chciało odpalać, zawór różnił sie od starego dwiem ostatanimi cyframi i jest od alfy romeo 145, wizualnie wyglada identycznie, czyściłem juz odmę, zatykałem egr, odpinałem przepływomierz,ale to nic nie daje , czasem jak go sie przegazuje to zacznie normalnie pracować, ale po ponownym dodaniu gazu wraca to samo;/
jak odepnie mu się czujnik na listwie CR to pracuje równo, zmieniałem też ten czujnik ale to też nie to;/ eh
podpowie ktoś??
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 25, 2014 18:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
kolego zacznij przed podpięciem na kompa wymienić czujnik położenia walka rozrządu bo miałem to samo i poprawiłem taki mały plastikowy czujniczek nad pedałem sprzęgła tak by dobrze dolegał do blachy.
powiem ci ze wydałem kupę kasy na szukanie usterki i wymianę po kolei czujników i dopiero po tych dwóch czujnikach tzn wymianie tego od walka i poprawie tamtego problem znikł
oto czujnik położenia wałka rozrządu który jest zaraz pod wlewem oleju zaznaczony na czerwono
oraz ten nad sprzęgłem na 2 zdjeciu
Po co wymieniać coś kiedy nie masz pewności że ta część jest wadliwa?
większość przypadków np przy awarii czujnika położenia wałka rozrządu to że samochód nie odpala na ciepłym silniku (wątpię żeby on akurat miał wpływ na równowagę obrotów).
Programy diagnostyczne w przypadku wadliwej działalności czujnika wykażą jego błąd więc nie nakręcaj na wymianę skoro doradzasz tylko przez internet.
CZujnik położenia pedału sprzęgła będzie miał wpływ na spadek obrotów przy hamowaniu, przynajmniej u mnie tak było. Obroty też mi falowały ale była to wina wtyczki przy listwie CR.stanley89__, jak ci obroty falują? Spadają że auto chce zgasnąć czy utrzymują się na wyższym niż normalnie poziomie?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Paź 27, 2014 11:34
keda napisał/a:
(wątpię żeby on akurat miał wpływ na równowagę obrotów).
, czujnik CMP (położenia wałka rozrzadu )jest potrzebny tylko do uruchomienia silnika (do identyfikacji 1 wtrysku przez ECM ) , po uruchomieniu nie bierze udziału w pracy silnika , tak jak rozrusznik i można go odłączyć i nie ma wpływu na falowanie obrotów i pracę silnika.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pon Paź 27, 2014 19:20, w całości zmieniany 1 raz
Po co wymieniać coś kiedy nie masz pewności że ta część jest wadliwa?
większość przypadków np przy awarii czujnika położenia wałka rozrządu to że samochód nie odpala na ciepłym silniku (wątpię żeby on akurat miał wpływ na równowagę obrotów).
Programy diagnostyczne w przypadku wadliwej działalności czujnika wykażą jego błąd więc nie nakręcaj na wymianę skoro doradzasz tylko przez internet.
Najpierw komputer.
nie chce ci ublizyc ale nie robilem tego sam tylko z innym forumowiczem i juz rece rozkladalismy i po robocie z tymi 2 rzeczami problem znikl a na komputeze pokazalo ze na starym czujniku delikatnie cisnienie uciekalo i przez to silnik falowal a nie gasl.... wiec jak nie znasz zasady dzialania tego czujnika to sie ku*rwa nie udzielaj a jak masz watpliwosci to ci go wysle i go podepnij u siebie i zobaczysz ze obroty zaczna ci falowac od 800 do 600.
tyle w tej wypowiedzi do ciebie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum