Wysłany: Sob Mar 15, 2014 18:39 [R75] Problemy z obrotami, gaśnie podczas wciskania sprzęgła
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witajcie
Mam takie pytanie od kilku dni borykam się z problemem takim że podczas jazdy jak wciskam sprzęgło to albo wchodzą mi wyższe obroty silnika ( tak stoją kilka sek ) czasem albo gaśnie auto, bo spada poniżej 500 obr. dodam że nie występuje to zawsze … dodam że dzieje się tak po wciśnięciu sprzęgła tylko ?
Myślę że to sprzęgło ale nie jestem do końca pewny .
Biegi wchodzą normalnie , auto też normalnie przyspiesza - zrywa asfalt na 1
Sprzęgło łapie dopiero przy końcu ..
Co może być przyczyną
Czekam na info . Dzięki
Przebieg aktualny 199800 km
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 15, 2014 18:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A co mogą być takie objawy od tego czujnika ? Czy uszkodzenie tego czujnika ( pokaże na kompie podczas diagnozy ) Nie mam problemów ze złym wskazaniem prędkościomierza.
a kontrolka ABS Ci się świeci ja jak miałem uszkodzony prawy przedni czujnik to obroty mi świrowały czasami gasł no i spalanie wzrosło. Wymieniłem przepustnicę, bo myślałem, że to ona wariuje, ale po wymianie czujnika wszystkie dolegliwości ustały dlatego pytam czy masz uszkodzony czujnik bo przez to przechodziłem. ja miałem jeszcze taki objaw, że jak jechałem np.4 bieg puszczałem gaz i silnik wyhamowywał autem i jak miałem ok 1700 obr to było czuć delikatne szarpnięcie i jak odczekałem jakąś sekundę i wcisnąłem sprzęgło to albo obroty spadały nisko albo gasiło silnik, a przy zmianie biegów to obroty się chwilę zatrzymywały jakby jakiś dziadzia jechał . jakbyś go podpiął pod kompa i odczytał błędy to by było najlepiej.
[ Dodano: Nie Mar 16, 2014 21:13 ]
a jeszcze zrób adaptację przepustnicy tzn. zapłon(bez odpalania) 5 razy pedał gazu w podłogę tak aby był cały jego zakres pracy, wyłączyć zapłon i normalnie odpalić silnik. a jak rano odpala, bo jak z problemami to może krokowiec leci. nic tylko komp i błędy odczytać
Witam
Dziś sprawdzałem auto z samego rana, odpala normalnie, biegi też normalnie wchodzą bez problemu, zauważyłem dziś taką opcje że przez chwilkę znów wskoczyły obroty wyższe ok 2 tys i tak się trzymały ok. kilku sek, wciskałem sprzęgło i nic się nie zmieniało obroty tak stały. Dopiero jak dodałem gazu obroty powróciły do odpowiedniej wartości. Sprawdzałem błędy ( mam na stanie tylko ELM ) i nie wykryło żadnego błędu .
jak taka sytuacja się powtórzy to nie rób nic tylko otwórz maskę i cofnij ręką przepustnicę, może linka Ci się gdzieś w pancerzu podwija jak się gdzieś przerwała. możesz jeszcze ściągnąć linkę z przepustnicy, wziąć małą strzykawkę i wpuszczać do pancerza olej aby ją przesmarować.
1. Czyszczenie przepustnicy
2. Czyszczenie silniczka krokowego
3. Czyszczenie układu powietrza
4. Czyszczenie MAP SENSOR
5. Czyszczenie linek od przepustnicy
7. Wymiana filtra powietrza
Zauważyłem że kolektor jest zaolejony - ale myślę że nie ma to nic wspólnego .
Teraz już obroty nie podwyższają się a podczas jazdy jak wciskam sprzęgło to auto mi gaśnie Nie występuje to zawsze ale zdarza się - a jest to niebezpieczne
Koledzy Pomocy ….
Sprawdzałem błędy na ELM i nic . Kontrolka od Abs-u sie nie pali. A jednak gaśnie szczególnie jak wciskam sprzęgło i trzymam trochę to spadają poniżej zakresu . I na zakrętach....
jakby był wlot zatkany to na postoju też by były jaja. to pewnie będzie jakiś czujnik, tylko jakimś lepszym sprzętem trzeba to ogarnąć. Piotrek, masz może TC(kontrolę trakcji), jak tak to zamień czujniki od położeń przepustnic, takie czarne kostki po drugich stronach linek, wykręcić, zamienić miejscami, podłączyć i w trasę na test
Witajcie pożyczyłem od kolegi inny interface Viaken V-Scan DS936
Bawiliśmy się czujnikami właśnie w okolicach przepustnicy - odłączając wyskakują błędy ( i auto ewidentnie inaczej się zachowuje - gorzej ) wiec czujniki na pewno reagują . Wyskakuje mi błąd P0133 - Sonda Lambda Czujnik 1 Blok 1 - zbyt wolne zmiany, czy to może być przyczyną tego że auto gaśnie ? Na ELM tego błędu mi nie pokazuje
pieter65 może mieć rację, dolot do filtra może być urwany tak, że pęd powietrza podczas ruchu robi nadciśnienie przed przepustnica, masz viakena to w drogę i podejrzeć jak zachowuje się map sensor przy wysprzegleniu, może ciśnienie wzrasta i komp wydłuża na maxa czasy wtrysku i zalewa silnik, a na postoju tego nie można zbadać. A sondę możesz odpiac dla sprawdzenia, połączenie przy chłodnicy.
Witam
No mam Viakena ale nie ma tam wbitego oprogramowania dla Rovera ( szkoda ) także szczerze nie mam zbyt dużej możliwości sprawdzenia ( a szkoda bo Viaken ma dużo opcji ale dla marek - Audi,VW i wielu innych . A dziwne że nie ma akurat do Rovera.
Zauważyliśmy że ( na biegu jałowym strasznie skacze dawka paliwa duże różnice )
powiedzmy -400 na chwilę - 700 , po chwili + 200 itp..... Może problem tkwi w pompie paliwowej ?
Sam już nie wiem co mam sprawdzić . U nas nawet nie ma dobrego mechanika . Każdy by tylko zdzierał a nic zero efektów poprawy .
Chłopaki doradźcie coś jeszcze .. Proszę.
ja miałem urwany przewód od dolotu i nie miałem żadnych problemów, a teraz mam stożek i też jest OK. a co do tej sondy to jak najbardziej może mieć wpływ, złe odczyty przez kompa, błędy to złe sterowanie silnikiem i mamy problem
w V6 sondy są 2 lub 3. 2 przed katem czyli między kolektorem a katem i dodatkowo jest jeszcze jedna za katem. ja osobiście mam tylko 2 a ta za katem ma w kompie wprowadzoną stałą wartość(sprawdzałem u gazownika pod programem do testu sond, ale gazu nie posiadam). Co do kupna sondy to ja bym kupił na allegro jakąś używkę. a Twoja sonda to może być ta z przedniej głowicy.
Czyli dokładnie ta co mniej więcej znajduje się koło chłodnicy ?
Poszedłem jeszcze sprawdzić z kompa napięcia sond lambda , na wykresach wychodzi że wszystkie pracują ale ewidentnie na Bank 1 Sensor 1 ma najmniejszy wskaźnik na wykresie inne skaczą na ok 2 cm góra dół, a ta zaledwie 0,3 - 0,05 cm
U mnie są 3 sondy - czyli moja jest pewnie uszkodzona ta przed katalizatorem
Zauważyłem też że na zamrożonych ramkach pojawia się błąd:
P0129 - Zbyt niskie ciśnienie barometryczne - sporadycznie
Ktoś wie jaka to będzie sonda ( jaki numer MHK aby zakupić używaną )
Jak wyłączyłem wszystkie odbiorniki na biegu jałowym, po zamknięciu drzwi w samochodzie, dodajac gazu słychać takie odgłosy jakby się woda bulgotała ( słychać to w środku w aucie ) słyszalne w zakresie 1000 - 2000 obr. czy to normalne .
Niema znaczenia czy silnik nagrzany czy zimny
to bulgotanie to pewnie zapowietrzony układ chłodzenia, poszukaj na forum jak to odpowietrzyć, ja teraz odpowietrzam tak, że na zimnym odkręcam zbiorniczek i odkręcam odpowietrzenie, tylko mi się układ nie zapowietrza, ale kontrolnie raz na 2 miesiące odpowietrzam, jak masz plastikowy oryginalny odpowietrznik to radzę obchodzić się jak z jajkiem jak go jeszcze nigdy nie odkręcałeś, ja swój urwałem i musiałem kombinować z przeróbką z odpowietrznikiem jak w grzejnikach. a jak stan płynu, nie ubywa Ci
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum