Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam.
Były tematy, przeszukałem wszystkie, ale jakoś odpowiedzi nie znalazłem.
Mam problem z kontrolką oleju, mianowicie:
1) Gdy auto stoi 12h+ to kontrolka gaśnie po 4/5 sekundach
2) Gdy jest zagrzane i stoi krótko to gaśnie po 2/3 sekundach
3) Kontrolka gaśnie gdy podbiję obroty na 1500~ (wtedy od ręki gaśnie).
Generalnie gaśnie prawie zawsze równo z kontrolką ABSu.
Podczas jazdy nie zapala się, nie żarzy ani nic z tych rzeczy, jedynie po starcie trochę 'późno' gaśnie.
Przed wymianą oleju problem nie występował, wcześniej 'ponoć' był zalany jakiś 15w40 (sprzedający nie ogarniał tematu, a zawieszka jakaś ubabrana była), załałem Valvoline 10w40 diesel, wymieniłem filtr na Filtrona. Przed wymianą oleju jak wspomniałem problemu nie było, stan oleju jest w najlepszym porządku.
Zamówiony mam czujnik ciśnienia oleju, chcę go wymienić, bo trochę mnie martwi ta kontrolka.
Doszedłem do informacji, że również filtr może generować taki objaw - jednak ile jest w tym prawdy, ktoś może to potwierdzić?
Oraz ewentualnie przy okazji podpytam - czy ktoś na Śląsku dysponuje może manometrem do pomiaru ciśnienia oleju, bo jeśli wymiana czujnika nie pomoże to chyba warto byłoby to sprawdzić manometrem...
SPAMU¦
Wysłany: Sob Gru 20, 2014 16:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wlasnie czekam na czujnik, miał być w piątek to już bym miał wymieniony, ech.. Mam nadzieję, ze w poniedziałek dotrze to sobie wymienię.
Z dokręcaniem to też wiem już, czytałem, dokrece go z wyczuciem (postaram się) i będę ewentualnie obserwował czy gdzieś nie cieknie olej.
A co z tym filtrem? Wcześniej był założony mann i na tym poprzednim oleju nie było problemu, na teoretycznie bardzo dobrym jakosciowo valvoline i filtronie jest masakra.
Dodatkowo jeszcze filtr kabinowy zalozylem dzisiaj w końcu, co sie okazalo - wcale nie mialem filtra. A zastanawialem sie co tak capi w kabinie...
Oki to wymienie ten czujnik, jeszcze może ktoś mi powie jakie powinno być prawidłowe wskazanie ciśnienia oleju na zimnym/ciepłym silniku? Może zainwestuję w manometr bo zestawy po 6 dych widziałem i najwyzej jak nie pomoze to sobie sam to zmierzę...
Okej, jak podmienie czujnik i nic sie nie poprawi to zmierzę to cisnienie oleju (ponawiam kwestie, moze ktos na slasku ma sprzet użyczyć na chwil kilka? )
Co ciekawe - momentami bywa tak, ze kontrolka gaśnie od razu jak silnik odpali (wlasnie mnie tym zaskoczyła po raz drugi chwilę temu - auto stało gdzieś z 5 godzin, odpalam i pyk kontrolka zgasła), więc ciekawe co z tego wyniknie
Jak to nie czujnik, to wbijam na podkarpacie
Zobaczymy po weekendzie, jak na razie dzięki za sugestię, zdam relację z efektów po wymianie czujki.
[ Dodano: Wto Gru 23, 2014 22:25 ]
Czujnik wymieniony - nic sie nie zmieniło (chociaz zaraz po odpaleniu po wymianie czujnika kontrolka zgasła książkowo - ale później jak gdzieś postałem to znowu świeciła kilka sekund).
Zaworek na pompie? Przelewowy, czy jak go tam zwą? Może ktoś oznaczyć jego lokalizację, to rano jeszcze może bym go wydłubał i wyczyścił i sprawdzimy czy to nie pomoże czasem...
Najgorsze jest to, że nie mam jak pomierzyć teraz ciśnienia, bo święta, warsztaty nie pracują, a manometru nie mam i przed nowym rokiem i tak nigdzie go nie kupię, a po sylwestrze umówiony jestem na rozrząd u mechanika, to wtedy by mi pomierzył to ciśnienie.
jakieś pomysły co dalej? Ten zaworek zwrotny bym przeczyścił, ale przeszperałem forum i nigdzie nie mogę znaleźć choćby miejsca gdzie on jest montowany tudzież jak się do niego dostać.
[ Dodano: Pon Gru 29, 2014 18:21 ]
Wybaczcie za post pod postem, ale znalazłem rozwiazanie, dla potomnych porady:
1) czujnik faktycznie warto wymienić jak nawala kontrolka, jednak nie tylko to się do tego przyczynia, mianowicie pkt 2 i 3
2) Filtr - wymieniłem na manna, była lekka doraźna poprawa, aczkolwiek filtr w obiegu jest za czujnikiem, do tego wkręcany gwintem do góry, więc nie powinien mieć dużego wpływu na samą kontrolkę
3) Zaworek zwrotny pompy oleju, tzw. zaworek przelewowy, w załączniku rysunek oraz opis demontażu JEDNAKŻE da się go wykręcić z kanału. Stajemy pod zderzakiem przodem w stronę filtra i widzimy za kołem pasowym nasz zaworek, trzeba go odkręcić, prawdopodobnie imbus 11/12, ja odkręciłem dużym torxem na przedłużce. Wyciągamy samą zakrętkę i sprężynkę, zaworka nie udało mi się wyciągnąć bo jest dość ciasno, sprężynka była lekko uklepana tak na oko, delikanie ją rozciągnąłem (swoją drogą - da się tą sprężynkę gdzieś nową kupić? , całość wyczyściłem, przesmarowałem delikatnie głowę zaworka wyczuwalną w tym kanale który właśnie otworzyliśmy i poskręcałem tak jak było. Jak na razie przy 4 próbach odpalenia 3 razy kontrolka gasła praktycznie w momencie odpalenia silnika, teraz sprawdzałem po potoju i zgasła po pół sekundy od odpalenia.
Także chyba udało mi się rozwiązać problem, jeszcze raz wybaczcie za post pod postem ale w końcu będzie info o tym śmiesznym zaworku na forum, bo sam tego szukałem i ciężko było cokolwiek znaleźć.
Ogólnie zobaczymy jak się będzie dalej spisywał, ale na razie jest sporo in plus w moim odczuciu, bo kontrolka gaśnie w końcu w miarę normalnie a nie jak wcześniej po nawet 5-7 sekundach od odpalenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum