Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Kontrolka oleju, filtron, czujnik?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Kontrolka oleju, filtron, czujnik?
Autor Wiadomość
Bobek 



Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 34

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 20, 2014 16:12   [R400] Kontrolka oleju, filtron, czujnik?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam.
Były tematy, przeszukałem wszystkie, ale jakoś odpowiedzi nie znalazłem.
Mam problem z kontrolką oleju, mianowicie:
1) Gdy auto stoi 12h+ to kontrolka gaśnie po 4/5 sekundach
2) Gdy jest zagrzane i stoi krótko to gaśnie po 2/3 sekundach
3) Kontrolka gaśnie gdy podbiję obroty na 1500~ (wtedy od ręki gaśnie).

Generalnie gaśnie prawie zawsze równo z kontrolką ABSu.
Podczas jazdy nie zapala się, nie żarzy ani nic z tych rzeczy, jedynie po starcie trochę 'późno' gaśnie.

Przed wymianą oleju problem nie występował, wcześniej 'ponoć' był zalany jakiś 15w40 (sprzedający nie ogarniał tematu, a zawieszka jakaś ubabrana była), załałem Valvoline 10w40 diesel, wymieniłem filtr na Filtrona. Przed wymianą oleju jak wspomniałem problemu nie było, stan oleju jest w najlepszym porządku.
Zamówiony mam czujnik ciśnienia oleju, chcę go wymienić, bo trochę mnie martwi ta kontrolka.
Doszedłem do informacji, że również filtr może generować taki objaw - jednak ile jest w tym prawdy, ktoś może to potwierdzić?
Oraz ewentualnie przy okazji podpytam - czy ktoś na Śląsku dysponuje może manometrem do pomiaru ciśnienia oleju, bo jeśli wymiana czujnika nie pomoże to chyba warto byłoby to sprawdzić manometrem...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 20, 2014 16:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 20, 2014 16:27   

Wymień na nowy czujnik ciśnienia oleju :wink:

Nie dokręcaj przy wymianie nowego czujnika na sile bo rozpołowisz obudowę pompy oleju :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Bobek 



Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 34

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 20, 2014 16:32   

Wlasnie czekam na czujnik, miał być w piątek to już bym miał wymieniony, ech.. Mam nadzieję, ze w poniedziałek dotrze to sobie wymienię.
Z dokręcaniem to też wiem już, czytałem, dokrece go z wyczuciem (postaram się) i będę ewentualnie obserwował czy gdzieś nie cieknie olej.
A co z tym filtrem? Wcześniej był założony mann i na tym poprzednim oleju nie było problemu, na teoretycznie bardzo dobrym jakosciowo valvoline i filtronie jest masakra.

Dodatkowo jeszcze filtr kabinowy zalozylem dzisiaj w końcu, co sie okazalo - wcale nie mialem filtra. A zastanawialem sie co tak capi w kabinie...
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 20, 2014 16:37   

Bobek, Ja używam filtrona filtry oleju, powietrza oraz paliwa i brak problemów jakiś :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Bobek 



Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 34

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 20, 2014 16:47   

Oki to wymienie ten czujnik, jeszcze może ktoś mi powie jakie powinno być prawidłowe wskazanie ciśnienia oleju na zimnym/ciepłym silniku? Może zainwestuję w manometr bo zestawy po 6 dych widziałem i najwyzej jak nie pomoze to sobie sam to zmierzę...
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 20, 2014 17:36   

Na pewno więcej jak 0,6 bara :P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Bobek 



Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 34

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 20, 2014 22:27   

Okej, jak podmienie czujnik i nic sie nie poprawi to zmierzę to cisnienie oleju (ponawiam kwestie, moze ktos na slasku ma sprzet użyczyć na chwil kilka? :P )
Co ciekawe - momentami bywa tak, ze kontrolka gaśnie od razu jak silnik odpali (wlasnie mnie tym zaskoczyła po raz drugi chwilę temu - auto stało gdzieś z 5 godzin, odpalam i pyk kontrolka zgasła), więc ciekawe co z tego wyniknie ;)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 20, 2014 22:44   

Bobek, Ze czujnik już szwankuje :roll:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Bobek 



Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 34

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 23, 2014 22:25   

Jak to nie czujnik, to wbijam na podkarpacie :twisted:
Zobaczymy po weekendzie, jak na razie dzięki za sugestię, zdam relację z efektów po wymianie czujki. ;-)

[ Dodano: Wto Gru 23, 2014 22:25 ]
Czujnik wymieniony - nic sie nie zmieniło (chociaz zaraz po odpaleniu po wymianie czujnika kontrolka zgasła książkowo - ale później jak gdzieś postałem to znowu świeciła kilka sekund).
Zaworek na pompie? Przelewowy, czy jak go tam zwą? Może ktoś oznaczyć jego lokalizację, to rano jeszcze może bym go wydłubał i wyczyścił i sprawdzimy czy to nie pomoże czasem...
Najgorsze jest to, że nie mam jak pomierzyć teraz ciśnienia, bo święta, warsztaty nie pracują, a manometru nie mam i przed nowym rokiem i tak nigdzie go nie kupię, a po sylwestrze umówiony jestem na rozrząd u mechanika, to wtedy by mi pomierzył to ciśnienie.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Gru 23, 2014 23:07   

Bobek, Czyli należysz do tych 20% co nie pomogło ehhh :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Bobek 



Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 34

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 29, 2014 18:21   

jakieś pomysły co dalej? Ten zaworek zwrotny bym przeczyścił, ale przeszperałem forum i nigdzie nie mogę znaleźć choćby miejsca gdzie on jest montowany tudzież jak się do niego dostać.

[ Dodano: Pon Gru 29, 2014 18:21 ]
Wybaczcie za post pod postem, ale znalazłem rozwiazanie, dla potomnych porady:

1) czujnik faktycznie warto wymienić jak nawala kontrolka, jednak nie tylko to się do tego przyczynia, mianowicie pkt 2 i 3
2) Filtr - wymieniłem na manna, była lekka doraźna poprawa, aczkolwiek filtr w obiegu jest za czujnikiem, do tego wkręcany gwintem do góry, więc nie powinien mieć dużego wpływu na samą kontrolkę
3) Zaworek zwrotny pompy oleju, tzw. zaworek przelewowy, w załączniku rysunek oraz opis demontażu JEDNAKŻE da się go wykręcić z kanału. Stajemy pod zderzakiem przodem w stronę filtra i widzimy za kołem pasowym nasz zaworek, trzeba go odkręcić, prawdopodobnie imbus 11/12, ja odkręciłem dużym torxem na przedłużce. Wyciągamy samą zakrętkę i sprężynkę, zaworka nie udało mi się wyciągnąć bo jest dość ciasno, sprężynka była lekko uklepana tak na oko, delikanie ją rozciągnąłem (swoją drogą - da się tą sprężynkę gdzieś nową kupić? ;) , całość wyczyściłem, przesmarowałem delikatnie głowę zaworka wyczuwalną w tym kanale który właśnie otworzyliśmy i poskręcałem tak jak było. Jak na razie przy 4 próbach odpalenia 3 razy kontrolka gasła praktycznie w momencie odpalenia silnika, teraz sprawdzałem po potoju i zgasła po pół sekundy od odpalenia.
Także chyba udało mi się rozwiązać problem, jeszcze raz wybaczcie za post pod postem ale w końcu będzie info o tym śmiesznym zaworku na forum, bo sam tego szukałem i ciężko było cokolwiek znaleźć.
Ogólnie zobaczymy jak się będzie dalej spisywał, ale na razie jest sporo in plus w moim odczuciu, bo kontrolka gaśnie w końcu w miarę normalnie a nie jak wcześniej po nawet 5-7 sekundach od odpalenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Czujnik temperatury oleju
dziwny kształt
konradlot Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Sie 31, 2008 12:56
konradlot
Brak nowych postów [r400 sdi '98] co to za czujnik? ciśninia czy temp. oleju?
mikronezja Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Maj 26, 2011 14:29
mirwin
Brak nowych postów [416 Si] Kontrolka oleju
Mevisto93 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Sie 13, 2016 13:58
Mevisto93
Brak nowych postów [r 400 SI]czujnik oleju
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Kwi 17, 2011 11:02
dulis1
Brak nowych postów [416 98']Czujnik oleju
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Sty 17, 2010 12:56
dulis1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink