Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Trzykrotnie szczelona uszczelka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Trzykrotnie szczelona uszczelka
Autor Wiadomość
Beny21 




Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 21
Skąd: Częstochowa



  Wysłany: Sob Gru 13, 2014 16:47   [R75] Trzykrotnie szczelona uszczelka
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Witam tak jak pisałem w innym temacie wymieniłem termostat odpowietrzyłem układ który i tak zapowietrzył się następnego dnia po odpaleniu samochodu, ale zacznijmy od początku.
Po zakupie samochodu Rover 75 1.8 silnik benzyna rok 2001 szczeliła mi uszczelka pod głowicą dosłownie kolo 3 tygodni po zakupie więc o zwrocie samochodu nie ma mowy. Auto zaprowadziłem do mechanika mechanik założył uszczelke firmy AJUZO nowe śruby, głowica była planowana i sprawdzana szczelność, do tego wymienione płyny, niby wszystko pięknie ładnie auto chodziło aż do momentu gdy miałem wachania temperatury stwierdzono termostat który został wymieniony i odpowietrzony układ. Następnego dnia znowu układ się zapowietrzył więc już postanowiłem zaprowadzić auto do znajomego mechanika innego niż ten co robił uszczelkę, mechanik odpowietrzył układ zalał płynem nowym i rano następnego dnia postanowił sprawdzić auto czy wszystko chodzi tak jak powinno, lecz jednak znowu układ się zapowietrzył za szybko osiagało auto temperature i dziwnie strzelał z wydechu i tu zaczoł sprawdzać co się dzieje dojrzał ze pomiędzy głowica a uszczelką są wycieki wody w trzech miejscach. Więc dzwonie do mechanika co robił uszczelkę dosłownie półtora miesiąca temu ze znowu uszczelka, auto zostało zabrane na warsztat laweta i dzisjaj po zdjęciu głowicy okazało się ze wydmuchana została uszczelka w 3 miejscach a uszczelka jest w takim stanie że wygląda prawie jak nowa i mechanik powiedział że nie ma zielone pojęcia co tutaj może się dziać. W poniedziałek podobno ma być oddana tak jak by do reklamacji tam gdzie była planowana czy czegoś nie zepsuli przy tym, i ma być sprawdzony blok czy nie ma jakiś mikro pęknieć czy coś w tym stylu. Szukałem w istniejących tematach ale ten przypadek jest inny i bardzo dziwny więc myślę ze nikt mnie nie odeśle do szukajki tylko sensownie doradzi co się dzieje z tym i dlaczego. Mechanik zaproponował albo wymiana uszczelek pod blokiem albo wymiana silnika całego. Bardzo będę wdzięczny za pomoc bo naprawdę nie wiem co mam z tym faktem zrobić.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 13, 2014 16:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
viansa2003 



Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 36



Wysłany: Sob Gru 13, 2014 18:01   to jest rover

miałem podobny problem,też latałem po mechanikach i 2 uszczelki kupowałem,za pierwszym razem okazało sie że głowica uszkodzona ,gdzieś mikropęknięcie było i mi sie układ zapowietrzał i sie grzała,więc wymieniłem głowice ,ale po miesiącu znów uzczelka sie odezwała..myśle że kupno głowicy było dobrym trafem ale mechanikowi podniosły sie tuleje silnika i widziałem e coś kombinował bo mu sie silnik rozwarstwił i myśle że żle podkładki dystansowe podłożył i sprężanie uciekało do wody...no więc sie wkurzyłem i wylicytowałem motorek na ebay za 50 euro założyłem i śmiga już 1 rok
 
 
Beny21 




Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 21
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Gru 14, 2014 11:06   

To co polecacie bo nie wiem co mam robic ? Jakie są koszty głowicy a jakie silnika czy poprostu sprzedac auto?
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Nie Gru 14, 2014 12:03   

Szczeliła powiadasz ;P

Może zmień mechanika, bo robić HGF trzy razy to jest nie normalne, ludzie tu na forum jak raz zrobią porządnie to śmigają potem do końca bez problemów. W sumie nie napisałeś żadnych konkretów, z powyższego wynika jedynie ze mechanior spitolil robotę i tyle, więc rada na to jedna znaleźć dobrego mechanika.

Nikt tutaj na forum jasnowidzem nie jest, i gotowej recepty ne poda, tym bardziej że nie nie podajesz faktów, po za tym że "szczelila" uszczelka. druga sprawa to, temat HGF'u został na forum chyba wyczerpany, a dyskusje na temat awarii uszczelki głowicy sprowadzają się do pytania "czy to już HGF, czy może jednak nie?
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Beny21 




Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 21
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Gru 14, 2014 16:23   

Może i spitolil robote ale gdzie nie wszedłem na neta to pisze że te silniki maja wadę uszczelki pod głowica wiec oco tutaj kaman? Co trzeba zrobić żeby to auto działało i było wszystko ok bo szkoda mi go ale jak nie uda się to niestety.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Nie Gru 14, 2014 17:14   

To prawda, że te silniki częściej niż inne dotyka problem uszczelki głowicy, ale nie oznacza to że nie da się tej awarii z powodzeniem usunąć. Mechanik dał ciała i co do tego ma marka samochodu czy typ silnika? Trzeba te naprawę po prostu przeprowadzić sumiennie, i dokładnie, wszystko to już zostało milion razy powiedziane na forum, wystarczy poszukać.

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757, poczytaj tutaj może coś znajdziesz, jest tam tez lista polecanych warsztatów i sklepów w zależności od województwa, poszukaj może jest coś w Twojej okolicy.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Beny21 




Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 21
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Gru 15, 2014 18:40   

No i tak Panowie i Panie mechanik po sprawdzeniu głowicy w jakims tam warsztacie gdzie takie coś robia stwierdzili że głowica jest ok i została oddana do ponownego zplanowania itp. Potem przyszła pora na blok silnika i też stwierdzili że blok jest ok. Teraz mechanik zamierza poskładać to do kupy ale już na starej uszczelce nie tej metalowej nowej generacji. Jaka mam pewność że auto będzie działać i nie powtórzy się problem uszczelki.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Gru 15, 2014 18:50   

Jak mechanik się postara to będzie dobrze, sprawdź jeszcze korek zbiorniczka wyrównawczego, zdarzają się wadliwe wtedy jeśli dobrze pamiętam potrafi zagotować się woda, pasuje od poloneza za parę złotych, poszukaj na forum. Śruby głowicy macie nowe? Jeśli nie to może trzeba by użyć nowych.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Beny21 




Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 21
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Gru 15, 2014 19:09   

Tak śruby będą nowe założone napewno. A to korek czemu może być wadliwy co się może dziać.? Mam nadzieje że odżyje Roverek bo chciałem na zlot przyjechać jak będzie . :)
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Gru 15, 2014 19:20   

W korku jest zaworek, który ZTCP upuszcza nadmiar ciśnienia, zdarza się ze go nie upuszcza, czy jest otwarty cały czas co skutkuje problemami z chłodzeniem, zmień go bo kosztuje chyba mniej niż 10 zeta. Niektórym tutaj zdarzały się różne jaja, a winny okazywał się głupi korek.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Beny21 




Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 21
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Gru 15, 2014 19:21   

No właśnie tam doczytałem to tylko jaki ten korek bo tam pisze że 100 czy 140 ? A od poloneza to jaki zwykły korek od poloneza mam zamówić ?
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Gru 15, 2014 19:35   

Za pewne od poloneza z silnikiem 1.4 rovera. Tu poczytaj. https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=32507&highlight=korek+polonez
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
Ostatnio zmieniony przez slax Pon Gru 15, 2014 19:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Beny21 




Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 21
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Gru 22, 2014 17:38   

Ok dzieki za info. Jak będe coś więcej wiedział na temat postępów z moim autkiem to będe pisał.

[ Dodano: Wto Gru 16, 2014 19:48 ]
Mechanik w czwartek będzie składał roverka bo czeka na uszczelkę która zamówił w sklepie i powiedział że zakłada z Land Rover Freelander jak myślicie dobrze robi ?

[ Dodano: Pon Gru 22, 2014 17:38 ]
Witam autko zrobione trochę czasu trwało ale zrobione ale niestety czas pożegnać się z samochodem bo idzie na sprzedaż.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] uszczelka
grota10 Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Lip 13, 2013 22:00
grota10
Brak nowych postów [R75] uszczelka
dumel175 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Maj 21, 2017 11:37
dumel175
Brak nowych postów [R75] uszczelka głowicy
marek501 Rover serii 75, MG ZT 26 Wto Lut 22, 2022 22:56
marek501
Brak nowych postów [R75] Uszczelka pod głowicą
zimek-1985 Rover serii 75, MG ZT 30 Czw Cze 14, 2018 13:59
cyborg
Brak nowych postów [ uszczelka pod głowicom]
Bulgar Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Lis 27, 2016 00:59
dj_darco



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink