Wysłany: Czw Sty 01, 2015 13:45 tuners ~~ MG ZR ~~ Nazwa Projektu „Чорнобиль” Czarnobyl
Witam wszystkich zainteresowanych
Domyślam się że nie każdemu będzie się chciało czytać całą historię samochodu dlatego jak kogoś interesują same modyfikacje są zamieszczona w PARTach
Chciałbym Tutaj przedstawić historię mojego hmm. . . projektu bo samochodem go ciężko nazwać
MG ZR 2004r 2.0itd
Nazwa Projektu „Чорнобиль” Czarnobyl
Zaczynając tą długą historię muszę się przyznać że zbieram się do opisania tego tematu od dobrych 2 lat kiedy to Zr stał się już w pełni "Nieruchomością"
Od Początku
2001 Rok
W TV jako dziecko oglądam premierę MG ZR żółta w wersji 160 vvc na targach w Niemczech cena w markach ogólnie cud miód i malina w końcu coś nietuzinkowego.
Samochód mimo przemijającego czasu dość mocno wrył mi się w pamięć co miało w późniejszym czasie swoje konsekwencje . . .
2010 Rok
Kupno pierwszego samochodu . . . 3 Dni przed dostaniem prawka
Ford Escort (grizli edyszyn)
po miesiącu wytłuczenia i perypetii bez dowodu i podłogi poszedł do tzw.żyda
Tu się sprawdziło stare handlarskie przysłowie "ileś Pan zapłacił tyleś Pan przejechał"
800zł kupno + naprawy i opłaty w 2 tyg 2000zł ---> Sell 500zł = 2300zł = 1150km
Hmm... co by tu kupić i nie wtopić
Cele
1) Diesel
2) Wiek
3) Nietuzinkowy
Tutaj przy poszukiwaniach przewija się taki "wynalazek" z dzieciństwa jak ZR było by pięknie
ale przekracza budżet
Etap poszukiwań R200 w dieslu
Nagle trafia się ogłoszenie z okolic Wrocławia
MG ZR 2004 Diesel
Przebieg 8000km ? WTF?
Cena 16 500 tyś Rynkowo Zry stały po 13 - 14
Szybki telefon co to jest
Samochód sprowadzony z Francji odblokowany po sprawie spadkowej stał 5 lat
hmm po konsultacji ładujemy się w Tico i wio na razie oglądać
Pierwsze wrażenie W ooOoo W Cudny
Niestety im bliżej tym gorzej, samochód trafił do Polski i nie był przez 5 lat odpalany i jeżdżony, mało to samochód po "zamieszkach".
Ogólne oględziny dramat w środku masakra wszystko poułamywane podrapane po brudzone wszystkie szyby wymieniane z r200 lampy też wymieniane auto niechlujnie malowane z jednej strony. . .
Zrezygnowani po przejażdżce zabieramy go na stacje diagnostyczną
Tam ot zdziwienie od spodu ideał wszystko oryginał każda naklejka czytelna i niezabrudzona posprawdzanie skrzyni czy nie była czasem myta itd wszystko jak w nowym jedynie gumy przy parciane od wieku i "nieużywania" (w ówczesnym czasie miałem do czynienia z nowym nissanem qashqai więc orientowałem się co jaki stan zużycia nosi przy podobnym przebiegu ) i dylemat co robić.
Powrót do Krakowa, kilka konsultacji i następny dzień z bratem i jego dobrym znajomym handlarzem jedziemy Ravką oglądać to cudo ponownie
I tutaj kolejny zonk handlarz pierwszy raz widzi coś takiego na oczy pojeździł posprawdzał pomierzył i podzwonił
Efekt: Samochód prawdopodobnie ma prawdziwy przebieg i jest mechanicznie nowy
z zewnątrz kilka w gniotek (dziwnych nie "kolizyjnych" ) i pomalowany przez przerysowanie na całej długości z jednej strony zresztą dość niechlujnie ale ... Jest w opłakanym stanie wewnętrznym, prawdopodobnie stał pod chmurką z powybijanymi szybami przez to zalany z "góry" będziesz miał problemy z elementami gumowymi i elektryką która została uszkodzona w wyniku zalania tzn. nie działający szyber lusterko podświetlenie wnętrza itp.
Po długich debatach i negocjacji Kupiony jako przyszła baza do modzenia
utargowany na 14 600 i wio do domu
1200km w dwa dni ale zakupiona bryczka już cieszy
Pierwsze tygodnie to sielanka jazda gdzie się da i nieraz tylko po to by jechać nawet bez celu
Pierwsza fotka z przebiegu praktycznie po tygodniu od kupna
Sielanka trwała tak do przełomu Września a Października i nastąpił krach . . .
Samochód zgasł podczas jazdy , szybkie sprawdzenie paski całe.
Telefon i hol na baze.
Sprawdzenie na forum pierwsza diagnoza sterownik pompy hmm dziwne że przy takim przebiegu ale cóż.
Niestety podczas tego okresu wybucha afera z Pewnym Oszustem z Forum do przeczytania tutaj OSZUST
Przez sam dość długi fakt stania samochodu wpadam na kilka pomysłów co do jego pierwszych modyfikacji.
PART I - 2010
1.Wygłuszenie drzwi , boczków tył i dachu
2.Zakup klapy z R200 zaokrąglonej od Kozika
3.Zakup Lamp tylnych Lexus
4.Oczyszczenie wszystkich elementów metalowych z nalotów z rdzy i konserwacja
5.Wymiana głośników na JBL GTO 628
6.Radio Clarion cz200
7.Zakup hidów które po założeniu wylądowały w szufladzie i czekały na soczewki
9.Kupno Lamp przednich z ZRa
10.Kupno Wydechu dedykowanego Regazzon
11.Zrobienie podświetlenia Led bagażnika i nóg przód tył
12.Zakup elementów do naprawy starych tzn. Półka bagażnika licznik żeby szybkę wymienić itd.
13.Lotka od ZRa
Niestety jeszcze nie udało mi się zlokalizować więcej zdjęć z okresu 2010-11 jak znajdę wstawię w ten okres
2011 Rok
Samochód do praktycznie Listopada stoi uziemiony, sprawa ze sterownikiem trwała niestety dużo czasu a jedyną osobą która podjęła się przywrócenia do świata żywych ZRa był Pan Midowicz z Krakowa.
Niestety długi termin i problemy spowodowane zniszczeniem sterownika przez te ceregiele przyniosły łącznie dość spore wydatki ale nie obyło się bez dodatków
Dodam że problemy z uruchomieniem silnika były do takiego stopnia że odpalił dopiero przy kącie wtrysku 13*
PART II - 2011
1.Foliowanie samochodu na Czarny pół mat własnymi siłami
2.Przerobienie zderzaka tylnego żeby umieścić tablice
3.Przerobienie zderzaka przedniego "custom"
4.Osłona PP pod silnik
5.Zrobienie rozpórek przód tył z nierdzewki
6.Podłokietnik od Coupe
7.Obszycie Podsufitki (nowej) i podłokietnika + obszycie boczkó drzwi i tylnych (z rovera25) na pikowaną czerwoną alcantare
8.Nowa Kierownica z poduchą
9.Felgi Artec Wheels 17x7
10.Flokowanie Słupków i nawiewów i reszty plastików
11.Śruby nowe + nakrętki zabezpieczające
12.Zabezpieczenie podwozia antykorozyjne
13.Gałka Gaslock Indycator
14.Drugi zderzak z R25 na zimę
15.Felgi stalówki + opony na zimę
16.Czujniki Parkowania
17.Próby zrobienia lamp soczewkowych . . .
18.Wymiana rozrządu
19.Wymiana Pompy wtryskowej na inną
20.Wymiana klocki tarcze przód tył
21.Wymiana płynów i filtrów
22.Montaż daszków przeciwsłonecznych z tv7"
23.Radio JVC KD-AVX11
klapa zrobiona na gładko i wycięcie pod tablice
Klapa z boku.
Klapa znowu
Siłowniki maski.
środki lamp z r25 przerobione
Oraz zderzak przedni w trakcie prac
Urwana tasiemka która była sprawcą uziemienia na ponad rok
Setup zima i zdjęcia ze spotu w rzeszowie i pilźnie
Ówczesny wygląd wnętrza
Rok 2012
Hmm rok w którym Mg zrobiło chyba najwięcej km w Ciągu swojego żywota blisko 10 tyś km
Rok dość postępowy pod względem modyfikacji ale też wielu bzdur z których mało wynikało
PART III - 2012
1.Wygłuszenie podłogi dokładniejsze boczków i bagażnika
2.Wtryski z sdi
3.Mapki Mafless
4.Filtr Apexi Oryginał
5.Renowacja Kierownicy
6.Malowanie deski na czarno
7.Wymiana hamulców na 282 przód
8.Przeróbka mocowania chłodnicy wody
9.Zmiana wentylatora na VVC
10.Zmiana o rurowania i intercoolera na IC z r75
11.Kupno lamp anglików i przeróbka w profesjonalnej firmie na soczewki
Ulubiona fotka Kozika i jedna z większych moich porażek xD Dywan z Casto jako BRM
Zaciski 282
Porównanie IC Zr i R75
Przebiegen
Nowy użytkownik
I od razu urosło
Lampki
Obok sierściuch Kozika
frezing dolotu
czemu?
EGR syfi mocno dolot
Zaślepienie EGR
i w drogę
Rok 2013
Ten Rok był do pewnego stopnia końcem danego etapu budowy projektu
W pierwszej połowie roku ustanowiłem kierunek dalszych modyfikacji
W drugiej połowie poszło już za ciosem powiedzenia "Albo Grubo Albo Wcale"
Jeszcze niezapomniane zloty w Bełchatowie i Zakopanem
PART IV
1.Dokończenie rur dolotu
2.Przerobienie Maski + Nowa Folia
3.Przeróbka zderzaka na zimę (r25) na gładko
4.Tylny zderzak od polifta
5.Przyciemnienie tylnych szyb
6.Większy Intercooler z wejściami po różnych stronach
7.Nowy wentylator od klimy
8.Separator oleju
9.Short shifter
10.Regeneracja zwrotnicy i belki tylnej
11.Sprężyny obniżające M.A.D.
12.Przewody HEL w oplocie stalowym
13.Zaciski tylne 262 od Kozika z Montażem w cenie heh
14.Flok w inny odcień + nowe słupki
15.Konsola środkowa ze streetwise
16.Głośniki HERZ na tył
17.Kapitalny remont klimy
18.Nowe lampy tył
19.Przeniesienie Akumulatora do bagażnika
20.Gwint KW v2
21.Fotele Cobra Daytona + obszycie
22.Kierunki Ledowe z Lupo na przód
Znowu Przebieg
MADy
Rok 2014
Ten rok można już podsumować, dość sporo do przodu wręcz ogromny skok i świetne przygotowanie do dalszych modyfikacji na 2015 z racji ogromu prac samochód przestał prawie cały rok nieużytkowany wyłącznie odwiedził Częstochowę i zator na zlotach
PART V
1.Nowe nakrętki do zawieszenia gwintowanego
2.Całe zawieszenie i każda guma wymieniona na poliuretan
3.Przeróbka skrzyni, hybryda ze skrzynią z Rovera 220Ti Coupe najdłuższe mozliwe przełożenie główne i Torsen wymiana łożysk na wytrzymalsze
4.Sprzęgło spiekowe na 4 łopatkach
5.Zerwanie wszystkich wygłuszeń i malowanie wnętrza na kolor Ral3005
6.Montaż foteli na nowych wspornikach
7.Pasy OMP 3 cale góra 2 cale dół
8.Kierownica Sparco L360
9.Hybrydowe wtryski, korpusy z itd i końcówki z Land Rovera TD200
10.Cb Radio Cobra DV29
11.Fan temp Controller Shadow
12.Chłodnica zewnętrzna oleju
13.Podkładka adapter pod filtr oleju
14.Radio DVD SCOTT
15.Felgi Keskin KT4 po odnowieniu
16.MBC
17.ZAPASOWY SILNIK 20T2N
Gwint KW v2
Stare
Zastąpione nowym
Cuksy
EDIT 1 - dodanie zdjęć
Młody Pomocnik
Negatyw
Mix
Kluczyk
Skrzynia z Tomcata 220Ti po lewej i moja po prawej
Na stole poległe klucze king tony w trakcie prac
„stare” Sprzęgło
Porównanie przy spieku
Robienie Hybrydek z td200 mały tutorial krok po kroku
i składamy w odwrotnej kolejności
Rok 2015
Plany Na Nowy rok są dość obfite
1.Duża turbina GT25C
2.Kokpit Custom
3.Poszerzenie i obniżenie
4.Przerobienie tylnego zderzaka z lift na r32
5.Przygotowanie w pełni osprzętu silnika
-układ smarowania
-układ chłodzenia
-wydech
-dolot
6.Klatka
7.Wtrysk metanolu
Ok zaczynamy, deska nabiera wyglądu
Dwa moje MGki
I rozbiórka + czyszczenie zapasu
Co do samego projektu, popełniłem w nim kilka gaf ale i takie w życiu się zdarzają dlatego sam rozumiem rozbawieniem przez niektóre rzeczy jak zderzaki lampy czy dywany
Gafy wynikają głównie z tego że większość prac staram się wykonywać samodzielnie ucząc się ciągle przy tym.
Temat jest moim postanowieniem Noworocznym w związku z chęcią pozostawienia czegoś po sobie na stałe na tym Forum.
Wszystkim z tej okazji życzę Szczęśliwego Nowego Roku i spełnienia marzeń i swoich projektów
Podziękowania chciałem złożyć wszystkim którzy pomagali mi w trakcie prac a i podczas nagłych awarii jak i w zwykłym dzieleniu się informacjami potrzebnymi do stworzenia kolejnych customowych wynalazków
Zwłaszcza dla:
Kozik
Remigiusz
Svirus
Firq
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez tuners Wto Maj 12, 2020 09:26, w całości zmieniany 12 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 01, 2015 13:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Historia ciekawa, fakt ale samo auto nie do końca do mnie trafia, zwłaszcza: felgi, matowy lakier, siatki w grilu/zderzaku, świecidełka w dokładce czekam, co będzie dalej
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ulubiona fotka Kozika i jedna z większych moich porażek xD Dywan z Casto jako BRM
faktycznie jest no tak ale to już po strzyżeniu?
_________________ Pozdrawiam Kozik
Svirus [Usunięty]
Wysłany: Sro Sty 14, 2015 09:29
Nareszcie i ja trafiłem na ten temat. Od momentu naszego mini spotu w Krakowie Czarnobyl jest dla mnie motywacją do modyfikacji Skorupy;). Ze swojej strony również dziękuję za wsparcie techniczno - merytoryczne . A wszystkim dobrych wiatrów przy modyfikacji i użytkowaniu aut.
O kurde ale projekt Najbardziej spodobały mi się przednie lampy i czerwony środek wnętrza samochodu.
Powiedz mi, jak sobie poradziłeś z obszyciem boczku tym czerwonym materiałem. Robiłeś to sam czy komuś zleciłeś? Bo ja kurcze mam podobny materiał do twojego tyle że po podklejeniu nie da się tego w żaden sposób upchać na swoje miejsce... Siedzę już nad tym od miesiąca i nie znalazłem dalej wyjścia, fakt robi u mnie w okolicy to tapicer, ale jednak satysfakcja jak się samemu coś zrobi jest ogromna. Zresztą z podsufitką sobie poradziłem i wyszła ok, to z boczkiem też muszę
Ja pierwsze co zaczęłem robić sam ale efekty były niezadawalające i zrobił to znajomy tapicer który obszył wszystkie boczki przód tył oraz podsufitkę podłokietnik i fotele kubełkowe
cena na tyle była atrakcyjna do efektu że następnym razem bym tego nawet sam nie zaczynał bo 200zł na materiał i do kosza
Materiał którym było obszywane kosztował sam 90zł m2
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Kurcze ja jestem zadowolony z efektu bo wyszło coś takiego KLIK
Tyle że nie chce mi się on kompletnie zmieścić w miejsce, dlatego pytam bo miałem nadzieję że miałeś podobny problem
Dawałeś gąbkę pod materiał? bo wygląda dość płasko.
Problem ze zmieszczeniem też mam, ciężko otworzyć nieraz drzwi bo zaczepia się ten materiał o uszczelkę, ale u mnie problem jest natury innej bo po wygłuszaniu drzwi obwisły trochę zobaczymy jak będzie jak się wygłuszenia pozbędę
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ta skórka, której użył maxwell96, ma taka delikatną watolinę pod spodem. Wygląda płasko ale jest miękko pod spodem. Sam aktualnie zakładam taka czerwoną do siebie, wchodzi elegancko, tylko boczki w R75 po rozebraniu składają się z 2 części góra i dół i dało się to ładnie zmontować
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum