Wysłany: Sob Sty 10, 2015 18:35 [R75] Kontrolki ABS i ASR
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,
Od długiego już czasu palą mi się kontrolki ABS i ASR. Stwierdziłem, że czas się wreszcie tym zająć. Chyba nie pozostało nic innego jak podmiana pompy na inną. Mechanik nie był w stanie połączyć się z ABS'em w celu odczytu prędkości z poszczególnych kół, nie wykryło również żądnych błędów z tym systemem. Czujniki posprawdzałem multimetrem i napięcie okazuje się być prawidłowe 0.7V. Wydaje się, że wina leży po stronie sterownika, nie umożliwiając prawidłowe połączenie się. Po odczepieniu złącza styki wyglądają bardzo dobrze. Brak jakichkolwiek oznak korozji i wżerów.
Moje pytania do Was:
Uszkodzone pierścienie magnetyczne mogą być przyczyną nieaktywnego systemu ABS, czy po prostu nie ma wtedy żadnego ostrzeżenia, a jedynie mogą występować różnego rodzaju anomalie podczas hamowania?
Aby wyjąć pompę ABS należy pod jej spodem odkręcić jakieś niewidoczne z zewnątrz śruby? Wystarczy odkręcić górną śrubę po prawej stronie, oraz metalowe przewody, a całość wyjdzie z dolnych wczepów?
Jakieś dodatkowe rady czy wskazówki?
Moje auto nie posiada tempomatu w wyposażeniu.
Wiem, że było sporo tematów o tym na forum, ale wciąż wynajduję jakieś nowe nurtujące mnie pytania.
Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 10, 2015 18:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Sty 12, 2015 15:59
mossy napisał/a:
Uszkodzone pierścienie magnetyczne mogą być przyczyną nieaktywnego systemu ABS,
raczej nie, chyba , że jest uszkodzone łożysko.
mossy napisał/a:
Aby wyjąć pompę ABS należy pod jej spodem odkręcić jakieś niewidoczne z zewnątrz śruby?
tak, chyba jedną.
mossy napisał/a:
Jakieś dodatkowe rady czy wskazówki?
napisz dokładniej kiedy zaświeca się kontrolka ABS, na postoju , czy podczas jazdy?,ewntualnie przy jakiej prędkosci bo sprawdzanie różnych elementów układu ABS odbywa się w różnych fazach jazdy. Sprawdzanie czujników multimetrem nie jest miarodajne , testbook albo oscyloskop.
Kontrolki zapaliły się jakieś 2 lata temu w trakcie jazdy przy małej prędkości podczas zjazdu z ronda i palą się do dziś. Zapalają się od początku przekręcenia kluczyka w pozycje zapłonu i nie gasną w czasie jazdy nawet na moment. Oczywiście system nie załącza się na zablokowanych kołach w trakcie hamowania.
--
Edit:
Spróbuję podjechać na t4.
Ostatnio zmieniony przez mossy Wto Sty 20, 2015 14:10, w całości zmieniany 1 raz
Uszkodzone pierścienie magnetyczne mogą być przyczyną nieaktywnego systemu ABS, czy po prostu nie ma wtedy żadnego ostrzeżenia, a jedynie mogą występować różnego rodzaju anomalie podczas hamowania?
Tak może być przyczyną nie działania ABS i palenia sie kontrolki
nie umiejętny demontaż piasty tylnej co mnie spotkało i w efekcie zadra na osłonie piasty skaleczyła pierścień magnetyczny ,po reklamacji u mechanika i ponownej
wymianie piasty wszystko wróciło do normy
Bywa też spowodowane stosowaniem nieoryginalnych czujników ABS i wtedy może być to błędną odległością czujnika od paska magnetycznego najczęściej jest za daleko od paska
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum