Wysłany: Sob Paź 25, 2014 15:48 [R25] Uszczelka pod głowica. Robic uszczelke czy kupic drugi
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 2001
Witam wszystkich. Dzis przy 242tysiacach przebiegu moja uszczelka pod glowica sie skonczyla.W pewnym momencie stracilem grzanie w kabinie i myslalem ze to termostat ale jest ok i po tym sprawdzilem plyn chlodniczy i bylo go bardzo malo wiec dolalem az 7litrow :O bo co dolalem to uciekalo a wtedy jeszcze nie wiedzialem ze to uszczelka i po dolaniu sprawdzilem bagnet i korek i juz wiedzialem gdzie sie podzialo te 7 litrow. W silniku jest kawa z mlekiem i (jak ktos chce to zapraszam) jest bagno jak nie wiem. I pytanie do was Czy oplaca sie robic uszczelke i glowice czy lepiej kupic drugi silnik? Widzialem kilka juz na allegro w granicach 1100-1300zl kupowal bym bez osprzetu pewnie. Ktos doradzi a moze juz ktos sie w to bawil i powie ile wydal na taka zabawe? Tez moze ktos ma silnik do R25 1.4 84KM 16V w dobrym stanie do sprzedania? Wolal bym od kogos z forum kupic niz z allegro. Mam nadzieje ze ktos pomoze.
_________________ Damian G.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 25, 2014 15:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Warto się zastanowić u Cb nad wymianą silnika bo może się okazać że głowica nie nadaje się już do planowania albo to będzie jej ostatni raz w zależności ile razy już był robiony HGF. Głowica regenerowana kosztuje tyle co silnik. Miałem identyczny problem co Ty jakiś czas temu tylko że u mnie w wyniku przegrzania poszły gniazda zaworów, nie ryzykowałem kupnem innej głowicy gdyż nie wiedziałem jak wyglądają pierścienie. Silnik po przebiegu 60 tyś km kupiłem za 900 zł i założyłem za 400 zł. Myślę, że warto wymienić cały silnik, jak chcesz to mogę dać Ci namiary na silnik 1.6 z przebiegiem 68 tyś km, sprzedawca sprawdzony, rzetelny i uczciwy, daje na wszystko paragon i gwarancję, jakby coś pw
Przebieg 242tysiace i to byl by pierwszy HGF ale bardziej jestem za drugim silnikiem. A czy 1,6 bedzie pasowac skoro ja mam 1,4? Widzialem po 1000zl 1,4 ale cholera wie w jakim one stanie.
Nie możliwe żeby to był pierwszy HGF, 1.6 to praktycznie ta sama jednostka co 1.4 103 KM różni się między innymi cieńszymi tulejami i większymi tłokami a co za tym idzie większa pojemność, spalanie podobne tylko mocy więcej. Poczytaj sobie dokładnie na forum lub może ktoś się wypowie na ten temat.
Z ceny zawsze można zejść i nie warto szukać silników z dużymi przebiegami warto kupić silnik który ma niewiele przejechane a co za tym idzie nie był rozbierany od nowości.
HGF serio byl by pierwszy bo ja nic nie wiem zeby ktos cos robil poniewaz samochod sciagnol facet do polski z belgi jakiej 4 lata temu i przebieg mial 136tysiecy i zostal odrazu kupiony prze ze mnie no i teraz ma 242tysiecy wiec mysle ze bedzie to pierwszy HGF. I chyba wole sie nie bawic i kupic normalnie 1,4 zeby nie robic juz sobie problemow. Bo pewnie i komputer trzeba zmieniac i jeszcze jakies inne rzeczy. Nie chce sie w jeszcze wieksze koszty wpedzac potrzebuje 1,4 i tyle
To juz nie wiem co robic. Nie wiem w jakim stanie jest ten silnik. Mysle ze kupie drugi a stary zostawie na części do tego nowego i tyle. Mam nadzieje ze znajde cos w dobrym stanie. Wiecej silnikow jest 1,6 niz 1,4 ale nie wiem jak pasuje do 25 1,6 i czym sie roznia z 1,4. Jak by ktos sie wypowiedzial na ten temat. Moze ktos ma 1,4 do sprzedania z forumowiczow . Zrobie nowy post na Giełdzie ze kupie 1,4 84 KM moze ktos ma w malym przebiegu i dobrym stanie Moj silnik juz troche ma i chodzi jak diesel przez tak zwane SZKLANKI i sam nie wiem juz w jakim on stanie
To tak chyba zrobie i naprawie ten tylko pierw zobaczymy w jakim jest stanie. Oplaca sie kupic caly zestaw uszczelek glowicy? Na allegro widze za 300zl jesli tylko glowica do zrobienia to bede to robil jesli cos wiecej to caly silnik kupie bede pisal co i jak mam nadzieje ze silnik jest okey i jak z ta uszczelka nowego typu;) dobre sa ?
[ Dodano: Nie Paź 26, 2014 17:36 ]
Juz czytalem na forum o tej przerobce na 103KM jesli nic wiecej nie trzeba robic do tego to pomysle nad tym zeby go przerobic na 103KM
A Panowie jak myslicie jak dlugo wytrzymaja PANEWKI ? Bo juz nie raz slyszalem ze moga sie obrocic i bedzie po zawodach jak z tym jest ?
I czy ktos powie skad wziac caly zestaw uszczelek pod głowicę w raz ze śrubami? Na Allegro znalazlem cos takiego http://allegro.pl/uszczel...4740269365.html ale nie jestem przekonany do tego i pytanie czy ktos ma cos sprawdzonego ? O raz czy ktos pamieta jaki filtr paliwa pasuje do naszego Roverka ? Kiedys czytalem ze od Hondy Civic pasuje a ten dedykowany do Rover cos nie bardzo i nie moge znalesc tego tematu. Ktos pamieta ?
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Paź 28, 2014 20:51
Jak się zmienia olej to panewki zrobią 500tysięcy km i nic im nie będzie. Ktoś Ci głupot naopowiadał. Obrócona panewka to już w ogóle hardkor... aczkolwiek fakt, zdarza się, ale tam gdzie nie ma smarowania i ktoś katuje.
W kwestii uszczelki to ja zawsze jestem zdania, że lepiej kupić oddzielnie porządną uszczelkę pod głowicę np. Elring starego typu wzmacniany, Victor Reinz również starego typu. Do MLSa nie jestem przekonany, bo sporo silników, które robiłem i miały zewnętrzne wycieki miały właśnie MLSa...
Jak miałem robić u siebie uszczelkę to kupiłem ten zestaw od tego sprzedawcy, dodatkowo zgodził się na podmianę uszczelki MLS na stary typ wzmacniany lub można było jeszcze na wielowarstwowy typ, z racji tego że głowica poszła, zdałem cały zestaw. Mogę śmiało powiedzieć, że wszystkie elementy tego zestawu były renomowanych firm payen, corteco, bearmach i inne.
Czyli rozumiem ze polecacie uszczelke pod glowice starego typu a nie nowego ? Czyli bede kupowal ten zestaw ale doradzcie jaka uszczelke byscie kupili nie chce kupić tandety tylko cos porzadnego zeby po chodzilo to dobrze a i co z tym filtrem paliwa ktos pamieta ?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 45 Skąd: SŁAWNO
Wysłany: Czw Paź 30, 2014 09:46
Witam ja jestem po hgf-ie, i powiem że zamawiałem części w tomateem, cały możliwy nowy komplet, czyli wszystkie uszczelki, śruby głowicy uszczelniacze zaworów itd, w dodatku miałem niewielką kolizję na 2 zaworach, więc wymieniłem wszystkie na nowe, bo jak robić to raz a porządnie. Też chciałem zamówić nowy typ uszczelki ale w sklepie stanowczo mi odradzili bo auta po przejechaniu pary tys km miały ponowny hgf. Więc skoro fachowcy którzy sprzedaja części odradzają taką uszczelkę to lepiej im zawierzyć niż eksperymentować.
Bardzi Dziekuje za taka wypowiedz wezme ja do serca w tomateam szukalem i nie moglem znalesc takiego calego zestawu? Sa na stronie czy trzeba dzwonic i sie pytac jakiej firmy ta uszczelka i rozumiem ze kupowac wielowarstwowa wzmacniana? tez chce zrobic to dobrze i z glowa bo przywiazalem sie do Roverka i nie chce go zostawiac
Według mojego mechanika nie powinno się z góry określać typu uszczelki. Każda z nich jest dobra jeśli będzie zastosowana do odpowiedniego stanu silnika.
Nie wiem dokładnie jak się dobiera uszczelkę, ale w nowym silniku każda się sprawdzi, starsze silniki mogą posiadać już lekkie krzywizny na powierzchni styku, przez co nie każdy typ uszczelki będzie w stanie to dobrze wypełnić.
Nie wiem dokładnie jak się dobiera uszczelkę, ale w nowym silniku każda się sprawdzi, starsze silniki mogą posiadać już lekkie krzywizny na powierzchni styku, przez co nie każdy typ uszczelki będzie w stanie to dobrze wypełnić.
Dlatego głowicę się planuje. Blok się tak nie wykrzywia, wiec można to tylko delikatnie papierem sciernym przeczyścić z resztek starej uszczelki.
Nic mi nie wiadomo na temat dobierania uszczelki do stanu silnika. W skrajnych przypadkach można dorobić grubszą uszczelkę, żeby skompensować mocno splanowaną głowicę.
Kluczowe znaczenie ma tutaj poprawny montaż a nie uszczelka.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum