Forum Klubu ROVERki.pl :: [R111] Jak zrobić pompke do zawieszenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R111] Jak zrobić pompke do zawieszenia
Autor Wiadomość
zywiec 




Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 18
Skąd: NMR



  Wysłany: Sro Sty 27, 2010 20:51   [R111] Jak zrobić pompke do zawieszenia
Typ: SLi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.1 Rok produkcji: 1993

Siema.
Zaczne od tego, że jestem tu nowy i wlasnie nabylem ROVERka 111 :mrgreen:
Poszukuje jakiejś instrukcji zrobienia pompki do zawieszenia. Wiem, że pare osób zrobiło se takie coś :mrgreen: wiec moja prosba kierowana jest głównie do nich. Przeczytalem juz pare tematów o zawieszeniu ale nie znalazłem nic o tym urządzeniu(poza tym ze chyba mozna zrobic to z pompy hamulcowej). Przydaly by sie jakieś fotki jak to mniej wiecej ma wyglądać, z czego to zrobić i gdzie moge dostać potrzebne rzeczy. Jeżeli temat jest w nie odpowiednim dziale to prosze o przeniesienie.
Zgóry wielkie dzieki. Pozdro
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 01:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 27, 2010 20:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 19:51   

Osobiście nie mam pojęcia jak to zrobić ale mój znajomy, który swego czasu serwisował 111-stki jak się oficjalnie pojawiły w Polsce, na podstawie "oryginału" zrobił sobie taką pompkę :grin: I zrobił to bardzo fachowo o czym już kilka razy się przekonałem pompując zawieszenie :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
zywiec 




Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 18
Skąd: NMR



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 21:01   

a masz moze jakies zdjecia jak to wygląda bo wlasnie dzisiaj zachaczylem miską i zrobila mi sie dziura :sad: wiec musze szybko napompowac i zrobic miske. a co do miski to wie ktos moze czy ona jest ze stali czy z aluminium? bo chce pospawac i nie wiem czy da rade migomatem to zrobic
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 00:16   

w R111 powinna być stalowa miska, z najzwyklejszej blachy st3s, pomalowana na czarno. Nową masz tu:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=820
jeśli miska nie jest pomalowana i ma charakterystyczną strukturę odlewu, to jest aluminiowa.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 16:08   

zywiec napisał/a:
a masz moze jakies zdjecia jak to wygląda


Nie mam zdjęć. A na pierwszy rzut oka wygląda to tak, że złomowisko by tego nie chciało :mrgreen: Zbiornik na płyn hydrauliczny, w środku (czego nie widać) pompa z długą "wajchą", którą poruszasz jak byś zaciągał i spuszczał "ręczny" :grin: Do tego zawór i od tego wszystkiego idzie wąż ciśnieniowy ze spejcalną końcówką krórą wkręca się do "gruszki". Ot i cała filozofia w teorii :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
zywiec 




Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 18
Skąd: NMR



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 01:14   

Steff napisał/a:
Ot i cała filozofia w teorii
łatwiej powiedziec niż zrobić
Wiecie może czy miska olejowa od tej nowszej wersji R111 będzie pasowała do mojego ROVERka z 93' roku? bo jak pisałem wyżej zrobiłem dziure a mam okazje taką kupić na szrocie bo stoi cały i ile moge za nią dać?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 11:32   

miski olejowe są pasujące zamiennie ze wszystkich silników serii K :cool:

[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 11:32 ]
a może by spróbować zaadaptować coś takiego:
http://allegro.pl/item892...t_promocja.html
http://allegro.pl/item892...prasa_20_t.html :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
zywiec 




Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 18
Skąd: NMR



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 23:53   

Dobra!
Znalazłem pare zdjęć i informacji. potrzebuje teraz kogoś bardziej obcykanego w tych sprawach.
LINK DO FRANCUSKIEJ STRONY PRZETŁUMACZONEJ PRZEZ OPERE
Potrzebuje teraz informacji co będzie potrzebne do zrobienia czegoś takiego.
DRUGA STRONKA Z INFO
ORAZ YOUTUBE 1
I YOUTUBE 2
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 00:14   

wygląda to banalnie, lewarek z zaślepionym tłokiem i wkręconym wężykiem plus manometr, stosując pompki, które dałem link wyżej masz to samo, tylko bez kombinacji, brakuje tylko końcówki i manometru :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
zywiec 




Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 18
Skąd: NMR



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 00:28   

TAKIE COŚ nie wystarczy?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 00:43   

pewnie, że wystarczy, nawet w każdym hipermarkietu znajdziesz taki lewarek w podobnej cenie, tylko kwestia jeszcze zaślepienia cylindra i przewodu i wykonania połączeń... jeśli masz jak to wykonać to na pewno będzie działać, ja podałem rozwiązanie dla leniwych i chyba też za nienajwiększe piniondze ;)

[ Dodano: Pon Lut 01, 2010 00:43 ]
nie twierdzę, że jest to rozwiazanie lepsze, ale powinno być równie dobre przy mniejszym nakładzie pracy ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
zywiec 




Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 18
Skąd: NMR



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 14:03   

sTERYD napisał/a:
...i chyba też za nienajwiększe piniondze
o to mi właśnie chodzi :grin:
jeśli dobrze wymyśliłem to przez ten zaslepiony otworek po prawej stronie przez wężyk będzie zasysało płyn, a w zaślepienu cylindra muśi być otwór na przewód, który doprowadzi płyn do gruszek. Tak?

[ Dodano: Pon Lut 01, 2010 01:04 ]
czyli ma to wyglądać tak?

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 14:03 ]
Dobra. Pompke chyba juz mam. potrzebuje tylko informacji z czego zrobić końcówke do podłączenia do gruszki i czy musi być tam jakieś odpowiednie ciśnienie
 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 17:40   

zywiec napisał/a:
Dobra. Pompke chyba juz mam.


Podziwiam twój zapał i determinację w tej sprawie :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Mar 30, 2010 07:48   

jeśli chodzi o końcówkę to nie wiem, ale Ciśnienie, to kiedyś Tomi_114 pisał, że powinno być 42 bary
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Czw Sty 13, 2011 20:12   

...o końcówke pytajcie w sklepach z częściami do samochodów ciężarowych, końcówka na wentyl jest nakręcana i na w srodku iglice która w momencie nakrecania na wentyl w układzie, odblokowuje zawór zwrotny, o ile pamiętam to w sklepie powiedzieli że jest to jakiś łącznik do naczepy albo coś w tym stylu, nie stosować koncówki od pompki do kół. Wąż ciśnieniowy który uzywam jest na 22 atm ale to jest troszke zamało i bywało że strzelił ze 2 razy :) Jeszcze jedno : pompować zawsze jak auto jest rzucone na glebe a nie podparte na kołkach...roverek ma sie powoli dzwigać do góry od "zera" , i jeszcze jedno : prosze sie nie dziwić kiedy nawet przy szczelnym układzie auto zmienia wysokość w zależności od pory roku, to normalne....zima sie obniża ( kurczenie płynu ) latem podnosi......10 stopni celsjusza wahania temperatury to jest około 0,5 cm wysokości liczac do nadkola z przodu oczywiście w zależności od zastosowanego płynu....przy m ixturze denaturat-koncentrat płynu do chlodnic to wahanie moze byc nawet wieksze ale to jest normalka.....na wiosne rover sie podnosi...poprostu auto żyje :) :)
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
PawelLuc 




Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 29
Skąd: Biała Podlaska



Wysłany: Pią Lut 04, 2011 09:13   

witam
zauważyłem temat i jestem zaskoczony :o z podobnym, zawieszeniem spotkałem się w Citroenach z hydropneumatyką. tam jako płyn w instalacji jest zalany LHM nie dużo kosztuje. Jak zachowuje się takie zawieszenie?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lut 04, 2011 09:26   

W R100 nie wolno stosować LHM pod żadnym pozorem !! ... powoduje niszczenie gruszek zawieszenia :ok: Albo oryginalny płyn rovera albo na forum jest podany przepis na zrobienie takiego płynu z dostępnych ogólnie materiałów :) ... a zawieszenie działa ok ... jest też stosowane w MGF i MG TF :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Pią Lut 04, 2011 16:51   

Ponad 10 lat jeździłem R111, w tym samym czasie różnymi służbowymi matizami, F Uno, CC, fiesty itp.....komfort jazdy w tych autach nie umywa sie do tego co daje R 111 z poprawnie działajacym zawieszeniem !!
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
mar15ek 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 47
Skąd: Ostrzeszów

MG MGF

Wysłany: Pią Mar 18, 2011 00:38   

zywiec napisał/a:

Dobra. Pompke chyba juz mam

Możesz opisać dokładniej jak zrobiłeś? Jak robiłeś połączenia żeby wytrzymały ciśnienie? Jaką masz końcówke do zaworka w aucie? No i najważniejsze jaki jest efekt?
Mam MG-Fa i też chciałbym go sobie troszkę podpompować.

wooy11 napisał/a:
nie stosować koncówki od pompki do kół

Wydawało mi się, że to właśnie taka końcówka pasuje. No chyba że nie wytrzymuje ciśnienia.
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Pią Mar 18, 2011 22:07   

....dokładnie chodzi o wytrzymanie cisnienia a konkretnie sposób w jaki zapinasz końcówke od pompki na wentyl......jeżeli nie masz oryginalnej końcówki to w gre wchodzi tylko i wyłacznie NAKRECANA na wentyl.
Tak jak zauważyłeś ona bedzie pasować ale podczas pompowania zerwie ją z wentyla.
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R111] Pompowanie zawieszenia
carclassicparts Rover serii 100 5 Nie Mar 28, 2021 13:07
Steff
Brak nowych postów [R111] Pompowanie zawieszenia.
thef Rover serii 100 5 Sro Wrz 09, 2009 13:16
Sylwester_OSTR
Brak nowych postów [R111] Pompowanie zawieszenia
JacekK Rover serii 100 11 Czw Wrz 17, 2009 13:54
tusinek
Brak nowych postów [R111] Pompowanie zawieszenia w rover 111
Gość Rover serii 100 3 Pią Cze 04, 2010 07:36
flapjck1
Brak nowych postów [R111] Pompa do zawieszenia (typu hydroelastik)
cycu Rover serii 100 22 Pią Lis 02, 2007 22:51
cycu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink